וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקפי שמש לילדים - חובה או המלצה?

מערכת וואלה! בשיתוף אופטיקנה

21.7.2014 / 13:00

אנחנו מגנים על העור של הילדים שלנו מקרינת השמש, על הקיבה שלהם מאוכל מזיק ועל השיער שלהם מפני כינים – אבל מה עם העיניים? באיזה גיל כדאי להתחיל להרכיב משקפי שמש לקטנטנים?

ילדים במשקפי שמש. ShutterStock
גם חמוד וגם בריא/ShutterStock

אנחנו לא יוצאים מהבית בלי משקפי שמש, בעיקר בקיץ, אבל רובנו לא חושבים להרכיב משקפיים גם על האף של הילדים שלנו. אנחנו מקפידים לחבוש להם כובע על הראש, למרוח את עורם הרגיש בקרם הגנה, אבל שוכחים להגן על העיניים שלהם מפני קרינת השמש.

"העין מאוד רגישה לקרני UV שמקורן בשמש. הקרניים האלו מזיקות לכל הרקמות, מהחלק החיצוני של העין, הקרנית, ועד האיברים הפנימיים של העין, כגון העדשה והרשתית", אומר דורון דניאל, אופטומטריסט BSc ברשת אופטיקנה, "אצל ילדים הרקמות מאוד רגישות ועדינות, ולכן חשוב מאוד שהם ירכיבו משקפי שמש".

אילו נזקים עלולות לגרום קרני UV לעין?

קרני UV עלולות לגרום נזק בכל מני שכבות של העין: לקרנית, לעדשה התוך עינית, מאחורי האישון וגם ברשתית. "במקרים קיצוניים ייגרמו כוויות, אודם, גירויים או כאב זמני. בנוסף, העדשה התוך עינית סופגת את הקרניים המסוכנות ועם הזמן נהיית עכורה. בגיל מאוחר יותר זה עלול להאיץ את תהליך הקטרקט", אומר דניאל.

לכן, ההמלצה היא שילדים יתחילו להרכיב משקפי שמש מוקדם ככל שניתן. הגנה על העיניים דוחה בטווח הרחוק את הירידה באיכות הראייה.

הולכים לים? אל תוותרו על משקפי שמש

כשאנחנו נמצאים בים עם הילדים שלנו, מעבר לשכשוך במים, ובנייה של ארמונות או בורות בחול, הם אוהבים להביט לעבר השמש השוקעת ולספר לנו שהיא טובעת בים. אז נכון, שקיעה היא דבר יפהפה, אבל לא כדאי שהם יביטו בה. מבט לעבר השמש, גם בעת שקיעתה, עלול לגרום לכוויה בעין. גם בעת משחק בחול יש להקפיד להגן על העיניים, משום שמשטח החול הבהיר עלול להחזיר קרינה לעין.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ילדים משחקים בחול. ShutterStock
משטח החול עלול להחזיר קרינה לעין/ShutterStock

לעיתים אנחנו מתפתים לקנות לילדים משקפי שמש זולים. אבל חשוב לדעת שלא תמיד משקפיים אלו עומדים בתקנים שכן הם מיוצרים ללא מגן UV. "הרכבת משקפי שמש ללא מסנן קרינה פוגעת בעין הרבה יותר מאשר אם לא היינו מרכיבים כלל משקפיים", אומר דניאל, "אם המשקפיים לא מגנים, והעדשה שלהם כהה, האישון יתרחב וכך יותר קרניים מסוכנות עלולות לחדור ולגרום לנזק".

עיניים כחולות או חומות?

עין בעלת קשתית כהה סופגת יותר את קרינת ה-UV ומאפשרת פחות חדירה של הקרינה לעין. לעומת זאת, בעין בעלת קשתית בהירה יותר, הקרניים חודרות לשכבות העין הפנימיות. לכן אנשים בעלי עיניים בהירות צריכים להקפיד אף יותר על הרכבת משקפיים.

רוכשים לילדים משקפי שמש? הנה כמה טיפים

הגנה: יש להקפיד שעדשות המשקפיים יהיו עם הגנה של UV. ברשתות הגדולות כל משקפי השמש מגנים מקרינת ה-UV, זהו תקן הכרחי.

גודל: המשקפיים צריכים להתאים בגודלם לפנים של הילדים. כדי למנוע חדירה של קרני UV וסנוור לעיניים, כדאי שהמשקפיים יכסו את האזור שמתחת לגבה ועד הלחי. בנוסף, רצוי שהמשקפיים יישבו היטב על הפנים ויהיו נוחים להם, כדי שלא יתנגדו להרכבתם.

עמידות: ילדים אוהבים לנסות את הגבולות של החפצים שברשותם. חשוב שהמשקפיים יהיו חזקים וגמישים כדי שלא יישברו בקלות.

שרוך: ילדים נוטים להפיל ולאבד חפצים, אך בשום אופן אין להשתמש בשרוך על מנת לקשור את המשקפיים סביב צווארו של הילד. שרוך עלול להיתפס ולהימשך, ובכך לגרום לחנק.

צבע: על אף שכהות העדשה לא משפיעה על רמת החדירה של הקרינה, כל עוד קיים מסנן קרינה, עדיף לבחור במשקפיים בעלי צבע ניטראלי. כך השינוי בראייתו של הילד את הסביבה יהיה מינימלי ויפריע מעט ככל הניתן.

אמצעי שכנוע: כאשר הילדים מתנגדים להרכבת משקפיים, ניתן לשכנע אותם על ידי קניית משקפיים צבעוניים ומגניבים, עם ציורים, או אפילו כמו של ההורים (או של החברים, תלוי בגיל הילד). כדאי לאפשר לילדים לבחור לבד את המשקפיים שלהם, אך על ההורים לוודא כי המשקפיים יושבים היטב ונוחים לילד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully