וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצמיד שיחשמל אתכם אם תיקחו עוד ביס מהעוגה

15.7.2014 / 8:39

יש המון אפליקציות שמציעות לאסוף ולנתח מידע לגבי הבריאות שלנו - אבל כעת יזם חדשני גם מציע להעניש אותנו אם לא נבחר את הבחירות הבריאות ביותר בעבורנו. הכל על Pavlok

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשמל מישהו?/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה פעמים אכלתם את הקינוח הנוסף הזה שלא הייתם צריכים וכעסתם על עצמכם, וכמה פעמים רציתם להפסיק עם בזבוז הזמן מול הטלוויזיה אבל בפועל נשארתם לשבת מולה? ובכן אתם לא לבד. רבים מאיתנו יודעים מה צריך לעשות, אבל בפועל לא עושים את זה. לשאלה הזו בדיוק התייחס היזם מאניש סתי כאשר ביקש לפתח צמיד חדש בשם Pavlok.

הצמיד החדש יעקוב אחרי הפעילות שלכם, ואם לא תעשו מה שצריך - הוא פשוט ייתן לכם שוק חשמלי. הצמיד, שעלותו תהיה פחות מ-250 דולר, יושק בהמשך השנה.

אפליקציות (וגם צמידים) שנועדו לעודד שינוי הרגלים ולהגברת אפקטיביות קיימות לרוב. רובן משתמשות באמצעים של מעורבות חברים או משפחה, תזכורות, מתנות ועוד. הרעיון הבסיסי מאחורי מרבית הצמידים והאפליקציות הללו הוא שאיסוף הנתונים והצגתם, בתוספת של המלצות, פרסים, תגמולים חברתיים, יסייעו לשיפור ההרגלים. בין היתר קיימות האפליקציה Breeze שמייצרת אתגרים והודעות מוטיבציה, והאפליקציה Pact הפועלת כך שהיא מייצרת התחייבות לפעילות מסוימת לשבוע, ובסופו מקבלים כסף מאנשים ששילמו כי לא עמדו בהתחייבות שלהם.

עוד אפליקציות שיהפכו אתכם לרזים ובריאים יותר

אבל לפעמים התמיכה וההנעה הזו לא מספיקה, ולכן סתי ביקש לממש במוצר שלו גם את נושא המשוב השלילי. מתן משוב שלילי, או פעולה מרתיעה, הוא כלי שהוכח יעיל באופן עקרוני בניסויים פסיכולוגיים, אך יעיל פחות מאשר משוב חיובי. על כן סתי מנסה גם לתגמל ולא רק לחשמל. לדבריו, 40% מהיום שלנו מורכב מהרגלים ולא מהחלטות מודעות, ולכן פיתוח הרגלים הוא המפתח לשיפור הבריאות.

הצמיד, שבעיקרו דומה לכל צמידי מעקב הפעילות האחרים, עבר ניסוי קטן בקבוצה שארגן סתי, בוגר אוניברסיטת סטנפורד. אשר לשאלה האם הצמיד עלול לגרום ללובשים אותו לנסות ולעבוד עליו, סתי עונה כי הוא לא חושש, וכי הוא עצמו השיל קילוגרמים רבים באמצעות המכשיר.

כעת השאלה גדולה היא מי יסכים לשים את עצמו במקום שבו אם הוא מחליט שלא לצאת לריצה או לא לקום בשעה הנכונה בבוקר הוא יקבל זרם חשמלי. מה שבטוח זה שמדובר בעוד צעד קדימה בתהליך שבו אנשים מחפשים פתרונות טכנולוגיים להיעדר כוח רצון ולהרגלים בעייתיים.

עוד בוואלה! בריאות:
התחליף המהפכני למוניטור לתינוקות
המעבדה הרפואית מגיעה אליכם הביתה
ביטקוין של מידע רפואי

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אורי גורן הוא מנכ"ל חברת אי-פוכונדר

  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully