וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחליף המהפכני למוניטור לתינוקות

6.7.2014 / 8:28

חוקרים מאוניברסיטת MIT הצליחו לעקוב באמצעות WI-FI אחר הנשימות וקצב הלב של תינוקות ששהו בחדר אחר, בדיוק של 99%. האם זה הסוף של המוניטורים המוכרים? כל הפרטים

כביסת תינוקות. ShutterStock
טכלנולוגיה חדשה שעשויה לאפשר לכם לישון בשקט/ShutterStock

חוקרים ממעבדת מדעי המחשב והאינטליגנציה המלאכותית באוניברסיטת MIT שבבוסטון הצליחו לפתח טכנולוגיה המשתמשת בטכנולוגיית האינטרנט האלחוטי (WI-FI) כדי לעקוב אחר קצב הלב והנשימה של אדם שנמצא מעבר לקיר. זאת לאחר שלפני זמן מה הם הצליחו להשתמש בטכנולוגיה הזו על מנת לעקוב אחר תנועות של אדם בחדר אחר.

החוקרים מספרים כי הצליחו באמצעות הטכנולוגיה החדשה לעקוב אחר הנשימות וקצב הלב של תינוקות כתחליף למוניטור הידוע, ואף לעקוב ולהפריד בין קצב הלב של שני אנשים שונים מעבר לקיר. מדובר בפריצת דרך משמעותית שמאפשרת מעקב אחר קצב לב ונשימה מבלי להזדקק לחיישנים שונים על האדם הנבדק, כמו צמידי ה-Fitbit ודומיהם.

גלי רדיו כחיישני תנועה

החוקרים ב-MIT הצליחו לייצר מתקן המשתמש בגלי רדיו על מנת לאתר את האדם ואת תנועותיו מעבר לחדר, בדומה לסוג של מכ"מ. בעוד שההישג הראשוני נרשם כבר לפני שנה, הרי שכעת, על ידי ניתוח השינוי בתנועה, הם מסוגלים לעקוב אחר רמות הנשימה וכן אחר קצב הלב בדיוק של 99%. הם עושים זאת באמצעות הרבה מאוד חישובים ומתמטיקה הרצים בתוכנה על גבי אנטנות של גלי רדיו הדומה למכ"מ. זו הפעם הראשונה שבה אפשר לרדת לרמה כזו של מעקב תנועה, עד כדי מעקב אחר קצב לב, באמצעות גלי רדיו מרחוק.

היכולת לעקוב אחר תנועה, קצב לב ונשימה יכולה ללמד רבות על אדם, והיכולת להפריד בין מספר אנשים (עד ארבעה), מאפשרת אפליקציות מרתקות ומעניינות. החל מהאפליקציה הפשוטה של מעקב אחר התינוק מרחוק, ועד מעקב אחר מאושפזים במחלקות פנימיות, שכיום לא כולם מחוברים לא.ק.ג ולמד נשימה. גם לרשויות החוק ולחוקרים יכול להיות שימוש לא רע בכלל במכשיר החדשני.

כמובן שהטכנולוגיה תעבור לאריזה קומפקטית ונוחה יותר עם הזמן. למערכת החדשה קוראים WIZ והחוקרים אף פרסמו מאמר על הפיתוח החדש.

עוד בוואלה! בריאות:
המעבדה הרפואית מגיעה אליכם הביתה
ביטקוין של מידע רפואי
הגופיה הישראלית שתעקוב אחרי הלב שלכם

אורי גורן הוא מנכ"ל חברת אי-פוכונדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully