וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הגוף שלכם צריך טיפול עשרת אלפים

שני תשובה

3.4.2014 / 8:13

הגוף שלכם יודע לטפל בעצמו, אבל לפעמים אתם מעמיסים עליו כל כך הרבה רעלים, שהוא פשוט קורס. מה עושים? מנקים. לרגל עונת הניקיונות: איך עושים ניקוי רעלים וממה כדאי להיזהר

מיצי פירות. ShutterStock
צום מיצים? מומלץ לבצע בליווי מטפל מוסמך/ShutterStock

מרגישים שהגוף שלכם קורס? העור שמנוני, הבטן נפוחה ובאופן כללי אין לכם כוח לכלום? יכול להיות שהגוף שלכם מבקש שתנקו אותו. ניקוי רעלים הפך בשנים האחרונות לטרנד לוהט, וכמעט כל בן אדם שני מנסה את זה בשלב מסוים.

רעלים הם כל דבר שמפריע לגוף או שלנו פוגע בתפקוד התקין שלו. יש רעלים שמקורם בסביבה - כמו חשיפה לזיהום אוויר, מתכות כבדות או צריכת חומרים סינתטיים במזון, וישנם רעלנים פנימיים כמו צואה במצבי עצירות קשים וכרוניים, עומס שומנים גדול בדם, או רעלנים ממקור רגשי.

הגוף שלנו פועל באופן טבעי לשיקום ולניקוי "תחזוקתי" קבוע, אבל יש מצבים שבהם עומס הרעלים עולה על יכולת הפינוי הטבעית של הגוף. עומס רעלים בגוף עלול לגרום למגוון רחב של תסמינים: כאבי ראש, בעיות עור, כאבי בטן ונפיחות, קשיים בריכוז, בעיות שינה, מערכת חיסון חלשה, עייפות כרונית ועוד.

איך מנקים?

ניקוי רעלים יכול להתבצע בדרכים שונות: תזונה, מיצים, צמחי מרפא, הידרו?קולוניק (ניקוי מעי עמוק), ניקוי רגשי, ניקוי על בסיס עשב חיטה ועוד.

משחקי הרעב: צום מיצים עד הבית

יש תהליכי ניקוי עדינים יחסית שניתן לבצע בקלות וללא כל חשש. תהליכים עמוקים ואינטנסיביים יותר, כמו צום מיצים או ניקוי תזונתי מקיף (בליווי צמחי מרפא) לא מומלץ לעשות לבד אלא בליווי מטפל מוסמך.

כאשר מתחילים ניקוי, לעיתים מרגישים את התסמינים – כאבי הראש, בעיות העור והתסמינים האחרים שמנינו - בעצמה גבוהה יותר. זה קורה בעקבות שחרור הרעלנים לדם והוצאתם מהגוף. מצב זה נקרא "משבר ניקוי" והוא נורמלי לחלוטין.

לא לכולם זה מתאים

חווית ניקוי הרעלים יכולה להיות חיובית או קשה - הכל טמון בסוג הניקוי ובהתאמתו לאדם ולמצבו הבריאותי.

חשוב לזכור: ניקוי רעלים לא מתאים לכולם. אם אתן בהיריון או מיניקות, אם אתם סובלים ממחלה כלשהי או מהפרעות אכילה - אל תעשו ניקוי רעלים, בוודאי שלא לבדכם. העזרו במטפל מלווה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
כורכום. barbara dudzinska, ShutterStock
כורכום נוגד דלקת/ShutterStock, barbara dudzinska

אחת הסכנות הגדולות בניקוי רעלים לא מפוקח הוא הרעלה עצמית. הכלל הראשון ברפואה בכלל, וברפואה הטבעית בפרט הוא: "אל תגרום נזק". לכן, אם החלטתם לעשות ניקוי רעלים, ואינכם מרגישים טוב - אל תמשיכו. ייתכן שאתם עושים משהו לא נכון ועלולים לגרום לעצמכם נזק. בכל מקרה, אם יש ספק - אין ספק. עיצרו.

מה אוכלים?

התזונה בתהליכי הניקוי בעיקרה צמחונית ומבוססת לרוב על אורז, שהוא מזון ניטרלי ולא אלרגני. בתפריט משולבים גם הרבה עלים ירוקים (קייל, תרד, חסות, פטרוזיליה, עשב חיטה וכיוצא באלו) על מנת לקבל כמה שיותר כלורופיל, המשמש חומר ניקוי בגוף, מנקה ומטהר את הכבד, מקרצף את המעיים ומעשיר את הדם בחמצן. הכלורופיל גם נקשר למתכות כבדות ומסייע בסילוקן מהגוף.

המטרה היא לנקות את מערכות הגוף על ידי תזונה משעממת (כן, משעממת) שתייצר שקט במערכת העיכול ותאפשר לגוף לעשות לעצמו טיפול עשרת אלפים.

12 טיפים לניקוי רעלים יעיל

הנה כמה הנחיות תזונתיות. תוכלו לעקוב אחריהן במשך שבועיים:

1. פתחו את הבוקר עם כוס מים ומיץ מחצי לימון טרי.

2. שתו כשני ליטרים של מים ביום. לא בבת אחת, אלא לאורך כל היום.

3. כדי לא להעמיס על מערכת העיכול, אל תאכלו הרבה.

4. אכלו מנה קטנה מדי שעתיים?שלוש.

3. שתו לפחות פעם ביום כוס מיץ ירוק. למשל: תפוח, מלפפון, מעט לימון, פטרוזיליה, קייל. הכינו את המיץ בבלנדר (על בסיס מים), או במסחטת מיצים קשים (ללא סיבים הספיגה מהירה ושקטה).

5. אכלו אורז לבן בסמטי או מלא מכל הסוגים. אכלו לפחות שלוש מנות אורז ביום. ניתן ומומלץ לתבל את האורז בכורכום (כורכום הוא תבלין אנטי דלקתי חשוב) ובעשבי תיבול: פטרוזיליה, בזיליקום, כוסברה וכיוצא באלו. אפשר להוסיף מעט מלח, אבל מומלץ כמה שפחות. לאורז תפקיד חשוב מאוד - אל תוותרו עליו.

6. אכלו תפוח או שניים ביום (מסוג גרנד סמית).

7. מומלץ מאוד לשלב בתפריט מרק ירקות. אפשר לתבל אותו במעט מלח ופלפל, עשבי תיבול מכל הסוגים, כמון והרבה כורכום.

8. שלבו בתפריט כמה שיותר עלים ירוקים. תבלו סלט עלים ירוק במעט שמן זית איכותי ובלימון סחוט.

9. שתו חליטת עלי קמומיל, מליסה, סרפד. נצלו את השפעת הצמחים על הגוף: הכינו לעצמכם חליטות חזקות במיוחד.

10. לאורך הניקוי הימנעו מבשר, מדגים ומביצים. אל דאגה, יש בגופכם מספיק חלבון למשך שבועיים לפחות.

11. הימנעו ממוצרי דיאט, ממתיקים מלאכותיים, מוצרים עם חומרים משמרים ומייצבים. זיכרו: המטרה היא לנקות את הגוף!

12. לא מומלץ לשתות קפה במהלך הניקוי. כדאי מאוד להיגמל מקפה בהדרגה בשבועות שלפני הניקוי כדי לא לחוות משבר חזק מדי בתחילת הניקוי.

בכל מקרה, הפעילו שיקול דעת בריא לאורך כל הניקוי. הרעיון הוא להיטיב עם הגוף.

שני תשובה R.Na היא נטורופתית פרקטית, מרצה ובעלת קליניקה לתזונה מבריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully