וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על המזרן: ביקור בצ'אנדרה יוגה

מיכל ליבנה, ויקי כהן

28.5.2014 / 8:04

בלב הצפון הישן של תל אביב מתנהל לו בשקט ובצניעות מרכז צ'אנדרה יוגה. ויקי ומיכל נכנסו לבדוק מה קורה שם, נשמו קצת, עמדו על הידיים, ויצאו (על הרגליים) מרוצות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא לשכוח לנשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מורי יוגה תמיד אומרים שהתרגול הפיזי הוא אחוז קטן מאוד מכלל ההוויה היוגית, שעיקרה הוא בכלל נשימה ומדיטציה. כמו רבים מהמתרגלים, גם אנחנו מקשיבות למנטרות האלו, אבל שמות אותן בצד וסופרות את השניות עד שברכת השמש הראשונה מגיעה ואוהבות לסיים תרגול אחרי טיפה של מאמץ, ואם אפשר גם להזיע – מה טוב. לכן היה לנו נעים מאוד לגלות שאפשר לקבל גם מפה וגם משם. גם לנשום ולהתבונן, וגם להתקפל, להימתח ולהתאמץ. בשיעור ויג'נאנה יוגה שהנחה יובל ברעם בסטודיו צ'אנדרה יוגה, הממוקם בלב הצפון הישן של תל אביב, היו כל אלו.

בן אדם כעץ שתול (הפוך) על מים

השיעור נפתח בתרגילי נשימה נעימים והמשיך בברכות שמש אטיות, לפתיחת הגוף. להפתעתנו הרבה כמעט שלא ישבנו במהלך התרגול. תשומת לב רבה הוקדשה ל?Adho Mukha Vrksasana – תנוחת העץ ההפוך, כלומר עמידת ידיים. האמיצה שבינינו עלתה לעץ הפוך לגמרי והפחדנית עלתה לחצי עץ הפוך. יובל הקשיב קשב רב לנעשה ותמך היכן שנדרש. אחרי עמידת הידיים עבדנו ביסודיות על כפיפות לאחור ועל חיזוק מייצבי הגב.

היה שיעור רגוע, אינטנסיבי לפרקים, יסודי ומגוון. כל הגוף היה שותף בחוויה ועדיין נשארה לנו עוד קצת אנרגיה בסוף כל נשיפה, ורצון להמשיך עוד. מה עוד אפשר לבקש? אולי רק דבר קטן אחד – כשהכיתה מורכבת מתלמידות בלבד, אפשר להשאיר את הפנייה בלשון הזכר מחוץ לחדר, כי באמת אין בה צורך.

בקלאסיקה אי אפשר לטעות

חיובית ככל שהיתה חווית הויג?נאנה, אשטנגה היא אזור הנוחות שלנו. מדובר בקלאסיקה. לכן, כשהציעו לנו לבוא גם לשיעור אשטנגה לא יכולנו לסרב. וטוב שכך, כי היה מוצלח מאוד. שיעור האשטנגה של רינת ריינה נפתח בהסבר קצר על חשיבות הנשימה והעבודה עם הבטן ועל Mula Bandah – נעילת השורש, והמשיך בסדרה הקבועה של התנוחות, שבמהלכה הודגשה שוב חשיבותה של הנשימה בתרגול.

רינת הקפידה לברר עם כל התלמידים, בטרם התחיל השיעור, אם יש בעיות גופניות שהיא צריכה לדעת עליהן, ונתנה במהלך התרגול וריאציות חלופיות למתקשים. זו ללא ספק נקודה לזכותה - כבר פגשנו בעבר לא מעט מורים שמדלגים על השלב החשוב הזה, ובאופן כללי אי אפשר להפריז בחשיבותן של זהירות וצניעות בדרישות - תכונות חיוביות מאוד אצל מורים ומורות ליוגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בשורת הוויג?נאנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביתי ושכונתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסטודיו צ'אנדרה יש רק אולם אחד. אין בו מלתחות או חדר המתנה מצועצע, אבל זה אולי גם סוד הקסם שלו. כיאה למרכז יוגה קטן ושכונתי, האווירה בו נעימה, ביתית וחמימה, ואחרי השיעור אפשר לשבת בחדר הכניסה הקטן, לשתות מים, לקשקש עם המורים ולהתכבד בשוקולד הטבעוני שתמר עדי מכינה במו ידיה. תמר, מורה לוויניאסה, ניהלה את הסטודיו במשך שנים ומוסיפה ללמד ולמכור את השוקולדים שלה גם אחרי שהסטודיו עבר לידיה המסורות לא פחות של אורלי מלץ.

אורלי היא שהביאה אל הסטודיו את בשורת הוויג'נאנה – שיטה שפיתחה אורית סן גופטה פה בישראל. לטענתה השיטה לא מקבלת מספיק במה, בעיקר כי מרבית המתרגלים הישראלים, כמונו, מכורים לאשטנגה, ויניאסה ואיינגר. אולם אין לטעות ולחשוב שצ?אנדרה הוא כעת סטודיו ויג'נאנה. מערכת השעות של הסטודיו מגוונת ועמוסה לעייפה במגוון שיטות וזרמים. מלבד סדנאות מרוכזות למתחילים ולממשיכים, פילאטיס, יוגה לנשים בהיריון וקורסים להכשרת מורים המתרחשים כולם בחלל הסטודיו בתל אביב, אנשי הסטודיו מקיימים כבר שנים אירועים מחוץ לכתליו בכל רחבי הארץ. מה למשל? סדנאות ניקוי רעלים, סופי שבוע של תרגול מעמיק ומפגשי מוזיקה.

אתם מוזמנים להחליט אם בא לכם לנסוע לסדנת ניקוי רעלים בבית אורן, אנחנו נישאר בתל אביב, נאכל את השוקולד של תמר ונתאמן על עמידת ידיים.

בשורה התחתונה:

מיקום: אשתורי הפרחי 4, תל אביב

מה מתרגלים: אשטנגה יוגה, ויניאסה יוגה, איינגר יוגה, ויג'נאנה יוגה, פילאטיס, יוגה לנשים בהיריון, יוגה בגישת BMC®.

מספר שיעורים בשבוע: 35

חדרים: 1

ניקיון: 10

אווירה ועיצוב: 9

כמה עולה: חודש הכרות (כניסה חופשית) - 290 ¤, מינוי חופשי שנתי - 290 ¤ לחודש, מינוי חופשי חצי שנתי - 320 ש"ח לחודש, מינוי לשלושה חודשים - 370 ש"ח לחודש, ויש גם כרטיסיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully