וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קילומטר וחצי ביום יכול להציל חיים

2.9.2014 / 11:40

מחקר בריטי חדש יגרום לכם ללכת ברגל לעבודה: מסתבר שהליכה מורידה משמעותית את הסיכון למות מסרטן. אז כמה צריך ללכת כדי לשמור על הבריאות? כל הפרטים

אילוסטרציה. ShutterStock
תרופת קסם/ShutterStock

סיבה טובה להתחיל לזוז: מחקר חדש מצא כי הליכה של קילומטר וחצי ביום מורידה את הסיכון למות מסרטן בכחצי, וכינה אותה תרופת קסם. המחקר גילה שהליכה של 20 דקות ביום בקצב של 4.5 קמ"ש תצמצם את הסיכוי של חולים בסרטן הערמונית וסרטן השד למות ב-40 אחוזים.

עוד בנושא:
האם פעילות גופנית מסוכנת ללב?
פעילות גופנית יכולה להגן מפני אלצהיימר
תרגילים להורדת הסטרס

עוד נמצא כי פעילות פיזית יכולה לשפר חלק מהתסמינים הקשים שגורם הטיפול במחלה, כמו דיכאון, תנודות קיצוניות במשקל, נפיחות שרירים, חרדה ועייפות. "אי אפשר להתעלם מהמסקנות שהליכה יכולה להציל חיים", אמר קייארן דיווין מנהל קרן Macmillan Cancer Support באנגליה שערכה את המחקר ומפעילה קבוצות הליכה בכל המדינה. "רופאים צריכים לרשום פעילות פיזית כחלק מהתרופות שמוצעות היום לחולי סרטן".

"פחות עייפה, יותר שמחה"
סנדרה סייס, בת 51 שהצטרפה לאחת מקבוצות הריצה בעיירה שלה לאחר שנים של טיפולים במלנומה מעידה שלפני השינוי היא לא יכלה ללכת 50 מטר רצופים. "הצעדים הראשונים שעשיתי כדי לחזור לכושר היו בקבוצה, שם יכולתי לקחת חלק בהליכה קלה שהייתה קריטית להחלמה שלי", היא סיפרה לדיילי מייל. "מאז שהתחזקתי אני מרגישה פחות עייפה ויותר שמחה".

למרות המחקר הנוכחי ומחקרים נוספים שנערכו בעבר עדיין לא ברור באיזה אופנים הפעילות הגופנית מסייעת במניעת מחלות, מלבד העובדה הידועה שהיא מצמצמת את אחוזי השומן בגוף שמייצרים תאים סרטניים. ההערכה החדשה כיום היא שהפעילות הגופנית "שוברת" את האסטרוגן שמופרש מרקמות השומן ומיוחסות לו תכונות מסרטנות. השבירה הזו יוצרת מטבוליט (נוצר במהלך חילוף חומרים) טוב שעוזר בהורדת הסיכויים לחלות בחלק ממחלות הסרטן.

תוצאות המחקר הראו כי נשים שחלו בסרטן השד ועשו פעילות גופנית של למעלה משעה בשבוע, הורידו את סיכוייהן למות ב-40% לעומת נשים שעשו פעילות גופנית של פחות משעה שבוע. כך גם לגבי גברים שחלו בסרטן הערמונית והורידו את סיכוייהם למות מהמחלה ב-30%. חולי סרטן המעי הגס, כך על פי המחקר הורידו את סיכוייהם למות בכ-50% אם הלכו כ-4 קילומטרים ביום.

גם גינון וריקוד יכולים לעזור
ההנחיות הממשלתיות של משרד הבריאות באנגליה למשל, מייעצות על פעילות גופנית מתונה של 150 דקות בשבוע, שיכולה לכלול גינון, ריקוד או כמובן הליכה, או במקומן 75 דקות של פעילות גופנית נמרצת כמו ריצה ופעילות אירובית. על פי הנתונים במדינה רק 36% מהנשים במדינה מגיעות להספקים האלה.

"היתרונות של הליכה הם בלתי נגמרים", אומר אחד מעורכי המחקר. "זה הופך לברור יותר ויותר שהליכה יומית, גם אם היא קצרה, יכולה להוות שינוי משמעותי עבור חולים בסרטן ובמחלות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully