וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטפח את העור עם מה שיש בבית

16.10.2014 / 9:38

יוקר המחייה שוב עולה לכותרות, ואף אחד לא מדבר על כמה יקר זה לטפח את העור. לקחנו כמה מצרכים שיושבים יחד עם המילקי במקרר ובדקנו איך הם יכולים לשפר את מראה העור שלכם, ובזול

הרפיה. ShutterStock
טיפול טבעי וזול/ShutterStock

היום זו כבר עובדה ידועה שלתזונה יש השפעה מאוד גדולה על מראה העור שלנו. אם ניתן להזין את העור מפנים על ידי אכילת מזון בריא, אין זה מן הנמנע שנוכל להזינו גם מבחוץ בעזרת אותם מרכיבים בדיוק. טוב, כמעט בדיוק.

עוד בנושא:
10 המאכלים שישאירו אתכם צעירים
מה לאכול כדי לשפר את מראה העור?
8 המאכלים שאתם חייבים להכניס לתפריט שלכם

נשאר לכם אבוקדו מהסנדביץ' שהכנתם לילד? חצי מלפפון מהסלט של הערב, או חלמון מעוגה שדרשה רק חלבונים? אתם מוזמנים לשנס מותניים ולהכין מהם מסכה מזינה, זולה וטבעית, שתרענן את העור ותשאיר אתכם עם עוד כמה שקלים בארנק.

מלפפונים

מלפפונים. ShutterStock
98 אחוז מים. מלפפון/ShutterStock

מלפפון מורכב מ-98 אחוזים מים, והשאר מינרלים (אשלגן, מגזיום, וסיליקה), סיבים וויטמינים (B,E,C) שנמצאים בעיקר בקליפה. בנוסף מכיל המלפפון נוגדי חמצון.

מלפפון הוא לא רק שתי פרוסות על העיניים בטיפול קוסמטי. החלק הבשרני שלו משמש לטיפול בכוויות ובנפיחות מתחת לעיניים, אך לא בכך מסתיים תפקידו. אחוז המים הגבוה בו מסייע לעור להפריש נוזלים והוא מותיר אותו רגוע. בנוסף, החומצה הקפאית שמצויה בו לא רק מסייעת לגוף לסלק ראדיקלים חופשיים אלא גם יעילה בהבהרת כתמים ובהגנה מפני השמש.

ניתן להשתמש בפרוסות מלפפונים ישירות על העור או על העניים, וניתן לגרד את המלפפון ולהכין ממנו מסיכה. אגב, יש שאומרים שהוא פתרון טבעי מעולה לריח פה נעים.

10 דברים שלא ידעתם על מלפפונים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אבוקדו

מסיכת אבוקדו. ShutterStock
יש מה לעשות עם שאריות מהסנדביץ'. אבוקדו/ShutterStock

אבוקדו, שהוא פרי אבל נאכל בעיקר כמו ירק, נחשב לפופולרי מאוד במטבח הישראלי. היום ניתן למצוא אותו לאורך כל השנה, ומקסימום צריך להמתין כמה ימים עד שהוא יהפוך רך. אם נשאר לכם חצי אבוקדו במקרר, יש כמה דברים שתוכלו לעשות איתו.

אבוקדו עשיר בוויטמינים רבים כמו A, E, B, D וגם במינרלים כמו אשלגן, ברזל וסידן. באבוקדו מצויות חמוצות שומן וחומרים נוגדי חמצון. שמן האבוקדו המופק מהפרי הירוק נחשב לטיפול יעיל בהצערת עור טבעית, מוסיף ברק ולחות, ואפילו טוב לשיער, כל זה גם בזכות העובדה שהוא נספג בקלות.

בהרבה מוצרי קוסמטיקה, כמו מסכות פנים וקרמים, משתמשים כבר מזמן בשמן האבוקדו, וגם אתם בבית יכולים להכין ממנו מחית ולהניח על הפנים לכמה דקות, או להוסיף את השמן למוצרים קוסמטיים קיימים.

הכירו את האנשים שמפחדים מאבוקדו

דבש

דבש. ShutterStock
הכל דבש/ShutterStock

הכל דבש אצל נוזל המלכות, ולצד היתרונות הבריאותיים שלו הוא נחשב למרכיב קבוע במוצרי קוסמטיקה שונים. הדבש מכיל נוגדי חימצון, וויטמינים ומינרלים רבים, כמו ברזל, זרחן, נתרן, אשלגן, נחושת וויטמינים מסוג B ו-C. הדבש מפריש אנזים המסייע בהחלמה של פצעים, כוויות, אקנה ונחשב כאנטי דלקתי. הדבש מצוי בסרומים, קרמים ותוספים טבעיים המכילים שעוות דבורים, מזון מלכות ופרופוליס שקרוי האנטיביוטיקה של הטבע, והוא מכיל נוגדי חמצון המסייעים להאטת תהליך ההזדקנות של העור.

מלבד מריחה על עור הפנים והגוף, ניתן להשתמש בדבש כמסיכת שיער, או לתבל את האמבטיה שלכם בכמה כפיות ממנו, ממש כפי שעשו מלכות מצרים העתיקה. הדבש מוסיף לריכוך העור, ויש האומרים שהוא אף תורם להעלמת הצלוליטיס.

אילו תרופות סבתא מכינים עם דבש?

שמן זית

אילוסטרציה. ShutterStock
שימו שמן. גם על הפנים/ShutterStock

אין הרבה צורך להרחיב על הסגולות הבריאותיות הבלתי נגמרות של שמן זית, אבל הנה בכל זאת כמה מילים על היכולות הקוסמטיות שלו. שמן זית נחשב כטיפול יעיל למקרי סבוריאה וקשקשים, דלקות ופגעי עור, וגם כתוספת לגרגירי מלח בפילינג לגוף.

שמן הזית עשיר בוויטמינים A ,D ו-K, כמו גם בוויטמין E, שמגן נגד רדיקלים חופשיים שאחראים להתחמצנות התאים ולהזדקנות העור. שמן הזית מסייע בהחלקת העור ומותיר אותו לח ובוהק. ניתן למצוא כיום סבוני פנים, קרמים ומוצרים נוספים שמכילים בתוכם שמן זית, אך ניתן להשתמש בדבר האמיתי ולמרוח אותו על כל הגוף למספר דקות ולשטוף.

לא תאמינו כמה שמן אתם אוכלים ביום

ביצים

אילוסטרציה. shutterstock, ShutterStock
לא רק לחביתה/ShutterStock, shutterstock

הפתעה. אפשר להכין מביצים עוד דברים חוץ מחביתה. ביצים מכילות חלבונים, מינרלים וויטמינים, והן משמשות פעמים רבות כבסיס למסכות פנים ביתיות, כאשר החלמון מזין את העור והחלבון מייבש ומכווץ. בנוסף, הביצים יעילות בטיפול בזיהומי עור ובשורשי שיער וציפורניים חלשות.

כמסכת שיער ניתן להשתמש בביצה כפי שהיא, למרוח אותה כמסיכה ולשטוף במים פושרים. במסכות הפנים לעומת זאת, מומלץ להקציף את החלבון או את החלמון, תלוי לאיזו מטרה, בנפרד ולהוסיף לו שמן.

לימון

אילוסטרציה. ShutterStock
מוסיף המון/ShutterStock

לימון מוסיף המון גם כשמדובר בטיפוח העור. הלימון משמש לא רק להבהרת שיער, אלא גם מסייע בהבהרת נמשים, ריענון העור וריכוך עור יבש וגס. בגלל החומציות הגבוה של הפרי, כשמשתמשים בו על עור הפנים, חייבים למהול אותו עם מרכיב נוסף, כמו מים, מיץ מלפפונים, שמן זית או אפילו ביצה, ואסור להשאירו על העור יותר מעשר דקות.

איך מתחילים ניקוי רעלים?

יוגורט

אוכל לבן. ShutterStock
חיידקים טובים ומרגיעים/ShutterStock

הרבה האנשים כבר התנסו במריחה של יוגורט על העור, בדרך כלל אחרי בילוי ממושך מדי בשמש. ואכן, האפקט העיקרי של מריחת יוגורט על הגוף הוא הרגעה. היוגורט מכיל חיידקים המייצרים חומצת חלב בעלת סגולות של כיווץ, הרגעה והבהרה, לכן הוא מומלץ לשימוש בעור בעל נקבוביות רחבות, עור שמן ובעור רגיש.

את היוגורט, בניגוד ללימון, ניתן למרוח כמו שהוא על עור הפנים, ולשטוף אותו במים אחרי מספר דקות. מראה העור שיתקבל יהיה מבריק ומתוח. מומלץ בעיקר לבעלי עור שמנוני.

פלא: מה קורה כשמערבבים יוגורט ופטריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully