וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארס דבורים נגד פרקינסון?

בעולם העתיק השתמשו כדרך קבע בדבורים ובמוצריהן ככלי רפואי, ונראה כי כעת גם עולם הרפואה מגלה את הסוד. מחקר חדש מראה תוצאות מבטיחות לדיקור בארס דבורים בשיפור תסמיני פרקינסון

דבורים. AP
דבורים/AP

טיפול באמצעות דבורים - או אפיתרפיה - הוא תחום עתיק ברפואה שכולל את השימוש הרפואי במוצרים המיוצרים על ידי דבורי דבש: ארס הדבורה, הדבש, הפרופוליס והשעווה. הטיפולים שבהם נעשה שימוש בדבורת הדבש היו קיימים במשך אלפי שנים, מימיה הראשונים של הרפואה. טיפול בארס דבורים היה נהוג במצרים העתיקה, ביוון העתיקה ובסין. כיום הולכות ונאספות ראיות מדעיות המצביעות על כך שמוצרי דבורים שונים עשויים לקדם את ההחלמה על ידי שיפור בזרימת הדם, הפחתת דלקת וגירוי תגובה חיסונית בריאה.

מחקר חדש מקוריאה - שהוצג לאחרונה בכנס פרקינסון בינלאומי - הראה תוצאות מבטיחות לדיקור סיני ודיקור בארס דבורים בשיפור התסמינים אצל חולי פרקינסון. תוצאות המחקר הראו שיפור משמעותי ביכולות התנועה של חולי פרקינסון לאחר טיפול בדיקור סיני ודיקור בארס דבורים.

במחלת פרקינסון הבעיה הבסיסית היא פגיעה בנוירונים שמפרישים דופמין באזורי מוח שאחראיים על התנועה. מאחר וקיימת ירידה בתאי המוח הללו, הטיפול העיקרי במחלה הוא מתן של דופמין בכדורים (תרופה הנקראת L-DOPA).

המחקר, שנערך בבית החולים האוניברסיטאי בסיאול, התבסס על מחקרים קודמים שהראו כי דיקור יכול להועיל לחולי פרקינסון באמצעות הגדלת ההפקה וההפרשה של דופמין. אחת ממטרות המחקר היתה ניסיון לחזק את היתרונות של התרופה L-DOPA ולהקל על תופעות הלוואי של הטיפול.

פעמיים בשבוע, שמונה שבועות

המחקר עקב אחר 43 חולי פרקינסון אשר חולקו באופן אקראי לשלוש קבוצות: דיקור סיני, דיקור בארס דבורים וקבוצת ביקורת. הדיקור כלל החדרת מחטים לעשר נקודות דיקור בעומק של אחד עד אחד וחצי סנטימטר. המחטים הושארו למשך עשרים דקות. הטיפול חזר על עצמו פעמיים בשבוע למשך שמונה שבועות.

המשתתפים בקבוצת הדיקור בארס הדבורים הראו שיפור משמעותי בסולם המדרג את חומרת מחלת הפרקינסון, שיפור ביציבה ושיפור במבחן הליכה. קבוצת הביקורת לא הראתה שינויים משמעותיים באף אחד מהמדדים לאחר שמונה שבועות. המטופלים בארס דבורים ובדיקור לא דיווחו על תופעות לוואי מיוחדות, להוציא אדם אחד בקבוצת הארס שדיווח על גרד. מאפיינים בסיסיים כמו גיל, מין, משך וחומרת המחלה לא היו שונים משמעותית בין קבוצות.

איפה עקיצת דבורה הכי כואבת?

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מה כולל טיפול בארס דבורים?

דיקור בארס דבורים כרוך בהזרקה תת עורית (אל מתחת לעור, בדומה להזרקת אינסולין) של ארס דבורה בנקודת הדיקור. המטרה היא לשפר ולהאריך את השפעות הגירוי של נקודות דיקור. המנגנונים של דיקור בשילוב ארס דבורים דומים לאלה של דיקור, אם כי יכול להיות שקיימת גם השפעה נוספת של ארס הדבורה עצמו, כולל השפעה נוגדת דלקת.

דיקור סיני משמש כטיפול משלים די נפוץ למחלת פרקינסון, במדינות מסוימות עד 70% מהחולים עוברים טיפולים משלימים בנוסף לטיפול התרופתי במחלת פרקינסון.
למרות הפופולריות של הטיפול, עדיין חסרות די ראיות מוצקות לביסוס התועלת שלו. אחת הבעיות העיקריות הוא היכולת לשלוט ולהשוות בין פעולה שתלויה באופן קריטי במטפל שמבצע את הטיפול, וקיים קושי להשוות בין טיפולים שבוצעו על ידי מדקרים שונים. נוסף על כך, מכיוון שדיקור הוא פעולה אליה מודע המטופל לא ניתן לשלול אפקט פלסיבו (אינבו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully