וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מצליחים לישון? זה בגלל הכלב שלכם

9.6.2014 / 12:59

חולקים מיטה עם חיית המחמד שלכם? זה אומנם כיף, אבל זה עלול לעלות לכם בבריאות. מחקר חדש גילה כי 63% מהאנשים שישנים באופן קבוע עם חיות מחמד סובל מהפרעות שינה

כלב ישן במיטה. ShutterStock
מאוד חמוד, מאוד מפריע/ShutterStock

את העובדה שחיות מחמד טובות לבריאות הוכיחו כבר המון מחקרים, והמון חיות מחמד שמלוות בנאמנות את בעליהן. החברים על ארבע (בדרך כלל) גורמים לנו לזוז יותר, להיות בודדים פחות, ורגישים יותר. ואולם, מחקר חדש מגלה כי שינה יחד עם חיית מחמד – פשוט לא בריאה.

במחקר - שהוצג בכנס השנתי ה-28 של ה-Associated Professional Sleep Societies - נבדקו 298 בני אדם, שהתבקשו לענות על 17 שאלות בנושא חיות המחמד שלהם, או היעדרן, ואיכות השינה שלהם. מתוך הנבדקים, 148 היו בעלים של חיות מחמד. מתוכם, יותר מחצי (54% ליתר דיוק) חלקו את מיטתם עם החיה. 30% מתוכם דיווחו כי הם מתעוררים לפחות פעם בלילה בגלל חיית המחמד שלהם.

63% מתוך הנבדקים שחולקים את מיטתם עם חיית המחמד יותר מארבע פעמים בשבוע דיווחו על איכות שינה לא טובה. 5% אמרו שהם מתקשים לחזור לישון אחרי שחיית המחמד שלהם מעירה אותם. החוקרים לא מצאו הבדלים משמעותיים בין נבדקים בגילאים שונים, מגדר שונה, או בין בעלים של כלבים לעומת בעלים של חתולים.

שיטוט, נחירות, יבבות ויציאות

מחקר נוסף שהוצג באותו הכנס טען אף הוא שכדאי להוציא את חיית המחמד מחדר השינה בהקדם. בסקר שנערך בקרב 110 מטופלים במרפאות להפרעות שינה, הנבדקים נשאלו על סוג וכמות חיות המחמד שלהם, איפה החיות ישנות והאם הן מפריעות להם בלילה.

החוקרים גילו כי 46% מהנבדקים היו בעלים של חיות מחמד, וכי ל-42% יש יותר מחיית מחמד אחד (בעיקר כלבים, חתולים וציפורים). 10% מבעלי חיות המחמד דיווחו כי זה מעצבן אותם שהחיות מפריעות לשינה שלהם על ידי שיטוט, נחירות, יבבות או בצורך לצאת החוצה באמצע הלילה.

המחקרים האלו אומנם קטנים ולא מאוד נחרצים, אבל הם בהחלט יכולים לעזור במקרה של בעיות שינה. כעת, אם מישהו סובל מהפרעה בשינה, הוא יכול כצעד ראשון לנסות להוציא את חית המחמד שלו מהחדר, ולבדוק אם חל שיפור במצבו.

וזה רלוונטי ללא מעט אנשים: למעלה מ-30% מהישראלים סובלים מהפרעות בשינה, וההפרעות האלה עלולות לפגוע במהלך התקין של החיים: נדודי שינה, הפרעות נשימה בשינה, הפרעות בתזמון שעות העוררות וההירדמות ועוד.

עדיין לא נרדמים? תתחילו לזוז
הכל על הפרעות שינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully