וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יכול לחיות מ-30 בננות ליום?

24.5.2014 / 9:23

צעירה אוסטרלית שרזתה מעל 20 ק"ג הכתירה את עצמה ככוהנת תזונה והיא מציעה לכולם להצטרף לדיאטה שלה - לאכול טבעוני, לאכול טרי ולאכול הרבה - אבל רק מדבר אחד

פרילי נערת הבננה. מתוך עמוד הפייסבוק של פרילי, צילום מסך
מתוך חשבון הפייסבוק של פרילי נערת הבננה/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של פרילי

אחד הכללים המוכרים ביותר לדיאטה בריאה היא אכילת תפריט מגוון ומאוזן. אבל דיאטת טרנד שמסעירה את הרשת בחודשים האחרונים טוענת את ההפך הגמור. פרילי - צעירה אוסטרלית המוכנה "פרילי נערת הבננה" - הכתירה את עצמה כגורו תזונה, והיא מאמינה שארוחות טבעוניות שמכילות כמות גדולה של דבר אחד בלבד הם המפתח להצלחה.

בעניין של דיאטות טרנד? נסו חטיפי צרצרים

לטענת פרילי, בת 34, היא ירדה כך במשקל, ואף מצליחה לשמור על גזרה דקיקה. פרילי הצליחה ללכוד את תשומת לב הרשת אחרי שהודיעה קבל עם ויוטיוב שהיא אוכלת 51 בננות ביום, כחלק מדיאטה עשירה בפחמימות, דלת שומן, טבעית וטבעונית.

בדיאטה של פרילי אין שום צורך לספור קלוריות. החוק "היחיד" שלה הוא לאכול הרבה מאותו סוג של ירק או פרי, ולא לאכול אוכל מבושל עד ארבע אחר הצהריים. לטענתה, הדיאטה שלה לא רק הפכה אותה לחטובה יותר, אלא גם ריפאה את האקנה שלה, העלימה את העייפות הכרונית שלה ושיפרה את התפקודים הלקויים של בלוטת התריס שלה.

פרילי בדרך כלל אוכלת כמות גדולה מאוד של פרי אחד בארוחה, לדוגמה: שני אננסים שלמים, 5 יחידות של מנגו, 2 ליטר מיץ תפוזים או 20 בננות.

בראיון ל- Mail Online היא סיפרה כי "כאשר אתה אוכל פשוט - כמו לאכול סוג אחד של אוכל - ספיגת המינרלים והוויטמינים בשיאה". לטענתה, 90% מהארוחות שלה מורכבות רק מדבר אחד, וזה הופך את תהליך העיכול לאופטימלי. "רוב האנרגיה של הגוף הולכת לעיכול של מזון, אז כשאנחנו אוכלים ארוחות שמורכבות מכמה מרכיבים, הגוף צריך לעבוד קשה יותר - לא רק כדי לעכל את המזון המורכב, אלא גם כדי לחלץ את החומרים המזינים שהוא צריך".

לשאלה איך היא אוכלת כל כך הרבה דברים שנחשבים משמינים, היא עונה בביטחון כי הקלוריות השונות אינן שוות בערכן. "צריכת הקלוריות שלי לא השתנתה מאז ששקלתי 72 ק"ג, אבל המקור לקלוריות השתנה וזה מה שאפשר לי לרדת יותר מ-20 ק"ג".

מתוך ערוץ היוטיוב של פרילי:

בעוד האפשרות לרזות 20 ק"ג ולהיראות כמו פרילי עשויה להיראות אטרקטיבית, חשוב לזכור שדיאטה לא מאוזנת עלולה לפגוע בבריאות. מחקרים רבים כבר ביססו את העובדה כי הדיאטה הבריאה ביותר היא זו שמכילה את כל אבות המזון במידה ובמתינות. ובסופו של דבר, גם אם אנחנו לא ממש רוצים להאמין בזה, אין פתרונות קסם.

בשורה התחתונה: אם אתם חושבים להתחיל דיאטה מסיבית, כדאי שתתייעצו אם דיאטנית אמיתית, ולא עם תופעת רשת.

עוד בוואלה! בריאות:
הטוב, הרע והמסוכן בדיאטה שלך
המלח במזון הורס לכם את הדיאטה
תה ירוק יכול לעזור לכם לרדת במשקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully