וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום השביעי: למה בכלל צריך שעועית מש

רוני קדר

12.5.2014 / 9:02

שעועית מש היא מקור מצוין לחלבון והיא גם מתעכלת בקלות יחסית לעומת חברותיה - ולכן היא הקטנית הנבחרת לתקופת ניקוי הרעלים. יומן הניקוי של רוני: יום 7

קציצות מאש של אורלי פלאי. נמרוד סונדרס
כל מה שטוב במש/נמרוד סונדרס

היום השביעי של ניקוי הרעלים בהחלט שונה מקודמיו. שעועית המש שנכנסה לחיי עשתה צרות בכל המובנים.

אם עד היום הסתפקתי בכתומים ובירוקים, הגיע זמנה של שעועית המש, שהיא קטנית אותה מוסיפים לתפריט הניקיון ביום ה-7. כך, אחרי שבוע ימים של תזונה עדינה לקיבה, מתחילים להחזיר אותה לאט לאט לדרך המלך.

יומן ניקוי רעלים: ימים 5 ו-6
רוצים להצטרף לניקוי? כך מתחילים

הנטורופתית שני תשובה מסבירה כי שעועית המש היא מקור מצוין לחלבון, אבל מתעכלת יחסית בקלות ביחס לחברותיה ולכן היא הנבחרת כדי להחזיר את החלבונים לגוף אחרי כמה ימים של ניקוי. בהמשך אפשר להחזיר בהדרגה גם עדשים כתומות, חומות וכדומה.

לומר את האמת? לא מתה על שעועית מש, ולכן מעט זלזלתי בה. החלטתי להוסיף אותה לארוחה אחת ביום, וגם בה התקמצנתי כי מי רוצה לאכול אוכל דלוח כשיש לו כבר מבחר די גדול? (ביחס לתחילת השבוע כמובן). אבל השקעתי בה כמו שצריך: על מנת ששעועית המש תתעכל בבטן כראוי, צריך להשרות אותה 12 שעות במים, להנביט ולבשל מעט. השקעה לא קטנה בשביל קטנית קטנטנה וירקרקה.

אז כדי להקל על העסק, לוקחים חצי חבילת מש, משרים ומנביטים וכמות כזו מספקת לכם 800 גרם מש, שהן שלוש קופסאות פלסטיק מלאות. אפשר לשמור אותן במקרר שבוע או כחודשיים בפריזר. מומלץ מאוד להכין מראש כמות, מאחר ותהליך ההנבטה וההשריה לוקח זמן. בינתיים זה אמור להספיק לכם לשלושת הימים הקרובים, בהנחה שאתם לא אוכלים מש כל היום וכל הלילה.

אבל למרות שהיא אמורה לרענן את המערכת, כאמור קצת התעלמתי ממנה. לקחתי כמה כפות ואמרתי לעצמי: מה אכפת לי לאכול את אותם הדברים עוד 3 ימים. כלום לא יקרה. טעות בידי. שני תשובה מדגישה שזה שלב שאסור לוותר עליו מאחר וזוהי הקטנית שמחזירה את המערכת למסלולה, ואסור לוותר עליה אחרת השלב הבא שבו מוסיפים דגים יהיה קשה מדי לעיכול עבור הבטן. שימו לב ותשקיעו מאמץ קל במש.

ניקוי רעלים: מתכונים לימים הראשונים
מתכונים בריאים עם שעועית מאש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully