וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומן ניקוי רעלים: איך מתחילים?

רוני קדר

1.5.2014 / 15:19

איך אפשר לחיות רק על אורז? זה לא עושה עצירות? ומה יקרה בסופ"ש? - אלו רק חלק מהמחשבות שרצו בראש של רוני קדר לפני שהיא החליטה להתחיל בניקוי רעלים. אבל היא החליטה

מיץ ירוק. ShutterStock
הרבה הרבה עלים ירוקים/ShutterStock

רגע אחרי פסח, שבו האבסנו ארוחות על בסיס מצות, ארוחות על בסיסי שוקולד וארוחות בשר החלטתי לנקות את הגוף ולהתמסר לניקוי רעלים למשך שבועיים.

החששות היו אינסופיים מאיך אפשר לחיות רק על אורז? זה לא עושה עצירות? ומה יקרה בארוחת ערב משפחתית של שישי?, אבל הכבדות מהאוכל ועומס המופלטות במימונה נתנו אותותיהם והחלטתי לצאת לדרך, חמושה בנטורופתית שני תשובה שתתדרך אותי לאורך הדרך לשבועיים של ניקוי רעלים תזונתי. בסופו אני אמורה לצאת רעננה יותר, נקיה יותר, ואולי אפילו רזה יותר?.

"המון אנשים עושים ניקוי רעלים לבד, וזה לגיטימי. אבל שימו לב שאתם עושים זאת נכון ולא עושים ניקוי קיצוני מדי וללא הכוונה. במידה ואתם כן רוצים להרחיב את הניקוי או להאריך, מומלץ להתייעץ עם נטורופת.", אומרת שני תשובה.

לא מתאים לכולם:
הדברים המובאים כאן הם בגדר המלצה ולא מוצעים לנשים בהריון, נשים מניקות ולאנשים עם מחלות רקע כמו סוכרת, לחץ דם, מחלות במערכת העיכול או מחלות אוטואימוניות.

הכנה לניקוי:
במשך 3-4 ימים לפחות מפחיתים קפה לאפס כוסות ביום, וזאת כדי שלא יווצר משבר בימי הניקוי עצמם. מומלץ להפחית משקאות ממותקים ומוגזים, להפחית בבשרים, מוצרי חלב ומזון מתועש.

הכנה למשברים:
לגוף יש תגובות שונות, החל מכאב ראש או בטן, כאבי שרירים, שלשולים או תחושה כללית של שפעת. בדרך כלל אלו תחושות אותן מרגישים בשלושת הימים הראשונים של הניקוי. במקרים של כאבי ראש מומלץ לשים לב לכמות אותה אוכלים – גוף בניקוי לא יכול לעבוד על אדי דלק.

הכינו אוכל מראש ואל תמצאו את עצמכם רעבים – זה מתכון בטוח למשבר. לכן, איכלו כל שעתיים, שלוש.

התפריט למשך שלושת הימים ראשונים:
הבסיס התזונתי לשלושת הימים הקרובים הוא אורז: לבן בסמטי, מלא מכל הסוגים (עגול, ארוך), אדום או אורז בר.

תיבול: הרבה כורכום, לימון, מעט מאוד שמן זית וכן מעט מלח ופלפל. משתמשים במינימום ההכרחי.

עשבי תיבול, פרט לנענע מאחר ונענע מקררת את הגוף, ובניקוי טמפרטורת הגוף יורדת ממילא.

עלים ירוקים: תרד, קייל, חסה, מנגולד. (לא כרוב, ברוקולי)

תפוח ירוק

שתיה:
את הבוקר מומלץ לפתוח עם חצי לימון סחוט וכוס מים. במהלך היום יש לשתות לפחות 2 ליטר מים. לא מים בטעמים, לא סודה או משקאות ממותקים.

ניתן להכין חליטות תה לואיזה, מרווה או גרניום. לא נענע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully