וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יותר מדי ילדים נחנקים מעצמים זרים לאחרונה"

30.4.2014 / 21:22

בצירוף מקרים נדיר, הגיעו לחדר המיון בוולפסון שני פעוטות שבלעו עצם זר בביתם וכמעט נחנקו למוות. אביו של אחד הילדים: "אני קורא לכל ההורים להיות עירניים פי מאה"

הילד שבלע את מקש ה"enter" והובהל לבית החולים. באדיבות המשפחה
"כניסה של גוף זר לריאות עלולה לגרום למחלת ריאות קשה שתימשך כל החיים ואף למוות", אחד הפעוטות שנחנקו בזרועות אביו/באדיבות המשפחה

במיון ילדים בבית החולים וולפסון הופתעו השבוע משני מקרים של פעוטות שבלעו עצם זר וכמעט נחנקו. במקרה אחד בלע בן שנה ושבעה חודשים אגוז קשיו שחדר לריאותיו, וזמן קצר אחר כך הגיע פעוט בן שבעה חודשים לאחר שבלע מקש של מחשב נייד. בשני המקרים הילדים נשלחו לחדר הניתוח והיום הם במצב טוב, אולם במחלקה מבקשים להזהיר הורים מפני הסכנות שבבליעת גוף זר.

עוד בוואלה! חדשות:
קמפיין שנוי במחלוקת: "קנו וילה וקבלו כלבלב מתנה"
יומיים אחרי יום השואה: שדדו קצבה חודשית מניצולה
ההוצאה להורג השתבשה, האסיר התענה 43 דקות עד שמת

סמוך לשעה 17:30 ביום שלישי הגיעה למחלקה אם עם בנה האסמטי. היא סיפרה שבנה משתנק כבר כמה ימים ונשלחה על ידי רופא המשפחה לחדר המיון. "עלה החשד כי לא האסטמה היא המקור לחנק, אלא גוף זר", ציין ד"ר ציון חורי, מנהל המחלקה. "באמצעות ברונכוספקופיה - סיב אופטי שמוכנס לקנה הנשימה - מצאנו קשיו, שנכנס לריאות וחסם חלק מהריאה הימנית", סיפר. לאחר מכן הובהל הפעוט לחדר ניתוח, שם הוצא האגוז מגופו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית החולים וולפסון בחולון אליו הגיעו הפעוטות שנחנקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עוד לא סיימנו עם המקרה הזה, והורים נוספים נכנסו לחדר המיון עם תינוק בן שבעה חודשים שבכה באופן שלא שומעים כאן הרבה, תוך כדי שהוא משתנק. אמו סיפרה שהיא החזיקה אותו קרוב למחשב הנייד והיא חושדת שהוא בלע את מקש ה-enter", סיפר ד"ר חורי. "באמצעות הסיב האופטי זיהינו שהמקש יושב קרוב מאד למיתרי הקול, אבל מחוץ לדרכי האוויר, ובעזרת מכשיר מיוחד דמוי פינצטה הוצאנו את החלק".

ג', אביו של התינוק בן השבעה חודשים, סיפר לוואלה! חדשות: "חוץ ממנו יש לנו תינוקת בת שנה ועשרה חודשים, אתמול בערב אשתי הייתה בבית עם שני הילדים ובשלב מסוים החליפה חיתול לילדה. היא ראתה שהבן משחק עם מקלדת שמתחברת למחשב נייד ופתאום הילד התחיל לבכות ולהיחנק ודם יצא לו מהפה". "לפנות בוקר הוא התחיל לאכול ועכשיו אנחנו נשארים בבית החולים למעקב. הרופאים עשו עבודה מצוינת ואני מבקש להודות להם", אמר האב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"גם מכסה של עט יכול להיתקע בריאות"

שני הילדים טופלו בתרופות להורדת בצקות ובאנטיביוטיקה, ולדברי דוקטור חורי מצבם השתפר. "לילדים קטנים יש נטייה להכניס כל דבר לפה והתפקיד שלנו המבוגרים הוא למנוע זאת. עד גיל שלוש לפחות, ויש שיאמרו עד גיל חמש, אסור לתת להם פיצוחים בכלל", אמר ד"ר חורי שהוסיף כי צוות המיון מופתע מכמות הילדים שהגיעו לאחרונה עם עצם זר בריאות".

"כל דבר קטן יכול לחדור לריאות. נתקלנו בחתיכת נקניקייה שלא נלעסה היטב, דרך צעצועים שחשוב מאד להקפיד שקיבלו אישור לשימוש ומותאמים לגיל הילד. להורים יש נטייה להגיד שהילד שלהם מפותח מספיק לצעצוע, אבל חשוב מאד להקפיד. גם מכסה של עט יכול להיתקע בריאות. חשוב מאד למנוע מילדים קטנים גישה לדברים האלה", הוסיף.

לדברי ד"ר חורי, מנגנון הבליעה של ילדים קטנים עדיין לא מפותח דיו וכך גם מערכת הלעיסה. "כניסה של גוף זר לריאות עלולה לגרום למחלת ריאות קשה שתימשך כל החיים ואף למוות", אמר. "בכל שנותיי כרופא לא נתקלתי בשני מקרים כה סמוכים זה לזה, באותו ערב. אני מקווה שהם יהיו האחרונים". גם ג' ביקש להצטרף לדבריו ואמר: "אשתי ואני חשבנו שאנחנו מספיק אחראים וזה קרה לנו. אני קורא לכל ההורים להיות ערניים פי מאה ממה שהם עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully