וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נישואים חד מיניים זה בריא

חוקרים השוו בין בריאותם של להט"בים במדינות שבהן מאפשרים נישואים חד מיניים, לבין מדינות שבהן זה אסור, וחזרו עם מסקנות חד משמעיות

פיטר מקריית' דיוויד קברזה שנישאו זה לזה בלונדון, מיד עם כניסתו לתוקף של החוק המתיר זאת באנגליה ובווילס. 29 במרץ 2014. רויטרס
הזוג הראשון שנישא באנגליה, שהתירה נישואים חד מיניים בחודש שעבר/רויטרס

אם טיעונים על שיוון ומוסריות לא מצליחים לשכנע מחוקקים, אולי זה כן: מחקר גילה שבמדינות שבהן מתירים נישואים חד מיניים, הבריאות של חברי קהילת הלהט"ב (לסביות, הומוסקסואלים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים) טובה יותר.

במחקר שפורסם במגזין הרפואה המכובד new England journal of medicine נבחן הקשר בין המצב הבריאותי של להט"בים במדינות בארה"ב שמכירות בנישואים חד מיניים (17 מדינות), לעומת מדינות שאינן מכירות (33 מדינות).

יש לציין כי כ-60% מחברי הקהילה חיים ב-33 המדינות שאוסרות על נישואים של בני זוג מאותו המין.

יותר דיכאון, יותר חרדה
לפי פרסומים קודמים של ארגוני בריאות אמריקאים, להט"בים סובלים יותר מדיכאון, מחרדות ומהתמכרות לאלכוהול - ביחס לזוגות וליחידים שאינם חברי הקהילה.

המחקר הראה כי לא זו בלבד שסביבה מפלה משפיעה לרעה על המצב הבריאותי, אלא שסביבה שמאפשרת נישואים חד מיניים תרמה לשיפור ניכר במצב הבריאותי בקרב חברי הקהילה. במדינות כמו מסצ'וסטס וקליפורניה חלה ירידה בשיעור הביקורים במרפאות לבריאות הנפש על ידי מטופלים גאים לאחר הלגליזציה של נישואים חד מיניים.

שאלה של כיסוי רפואי
מה שמאפיין את הביטוחים הרפואיים בארה"ב הוא שרובם ניתנים על ידי מקום העבודה. במדינות שלא מכירות בנישואים חד מיניים בני זוג רבים לא זוכים להיות מבוטחים בביטוח בריאות, ולכן נגרמת פגיעה נוספת במצבם הבריאותי. הדבר נכון גם לגבי הילדים שלהם.

נישואים חד מיניים, לפי כותבי המאמר, נותרו נושא מהותי במדיניות בריאות הציבור ועניין משמעותי לתהליך הגדלת הנגישות והזמינות של כיסוי רפואי בארה"ב.

בישראל קיים כמובן ביטוח בריאות לכל תושבי המדינה ולכן אין הפלייה על רקע העדפה מינית בכל הקשור לזמינות טיפול רפואי. עם זאת, השיפור שהודגם במחקר האמריקאי מהפן של בריאות ורווחה הנפשית - רלוונטי גם עבור חברי קהילת הלהט"בים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully