וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים זוגיות ארוכה? לכו לישון

3.4.2014 / 14:47

מחקר חדש מצא את הקשר שבין היפוך שעות השינה למציאת זוגיות. עוד גילה המחקר כי גברים נוטים לישון פחות מאשר נשים ושבאופן כללי הם גם יותר אוהבים לקחת סיכונים

אילוסטרציה. ShutterStock
ישנים בבוקר? אל תתפלאו שאתם עדיין רווקים/ShutterStock

אם גם אתם הולכים לישון בשעה שכולם סביבכם רק מתעוררים, אל תתפלאו שאתם עדיין רווקים ונמצאים במערכות יחסים קצרות ולא רציניות. מחקר חדש של אוניברסיטת שיקגו מגלה שאלה המכונים "ינשופי לילה" הם אומנם בעלי יותר פרטנרים לסקס מאלה שקמים בבוקר, אך מערכות היחסים שלהם לא מחזיקות מעמד.

המחקר השתמש בנתונים ממחקר דומה בו נבדק היחס של 500 מבוגרי אוניברסיטת שיקגו לסיכונים כספיים. המסקנות של המחקר הקודם היו שגברים מרבים לקחת סיכונים יותר מנשים. עוד הוא מצא כי נשים עם רמות טסטוסטרון גבוהות לוקחות סיכונים כמעט כמו גברים.

פרופ' דריו מאסטריפיארי, ראש המחקר, ביקש לבדוק מדוע גברים לוקחים יותר סיכונים והאם הדבר קשור להרגלי שינה והבדלים במבנה האישיות.

אילוסטרציה. ShutterStock
קיים הבדל מגדרי בשעות השינה שנעלם רק בגיל הבלות/ShutterStock

למחקר הנוכחי גוייסו 110 גברים ו-91 נשים שנתנו דגימות רוק, על מנת לבדוק את רמת ההורמונים והטסטוסטרון בגופם. בדיקת רוק אחת נערכה לפני שהנחקרים מילאו שאלון בדבר נטייתם ללקיחת סיכונים והרגלי השינה שלהם, ואילו הבדיקה השניה נערכה לאחר מכן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

גברים ישנים פחות מנשים

תוצאות בדיקת הרוק הראו כי לגברים יש רמות גבוהות יותר של קורטיזול (הורמון סטרואידי) וטוסטסטרון מאשר לנשים. יחד עם זאת, לנשים שנוטות להשאר ערות בלילה היו רמות זהות של קורטיזול כמו לגברים עם הרגלי שינה שונים. עורכי המחקר סברו כי רמות הקורטיזול הגבוהות הן חלק מהגורמים המובילים ללקיחת סיכונים גבוהה.

רמות קורטיזול יכולות לעלות לזמן קצר במקרים רבים בעקבות מתח, אך יש כאלה שרמות הקורטיזול הגבוהות בגופם היא כרונית. לאנשים אלה חילוף חומרים גבוה, אנרגיה ורמת עוררות גבוהה גם כן. מחקרים שונים הראו גם קשר בין קורטיזול גבוה ליכולות קוגנטיביות, הצלחה ושאפתנות.

תוצאות המחקר הראו כי יותר גברים מגדירים את עצמם "ינשופי לילה" מאשר נשים, ובאופן כללי גברים נוטים לישון פחות מנשים. "ההבדלים בדפוסי השינה בין נשים וגברים הם ביולוגים וגנטים, אך קשורים גם לגורמים חברתיים כמו גידול ילדים ופרנסה", מסביר מאסטריפיארי. "ההבדל המגדרי בשינה מתחיל בשלב הבגרות המינית ונחלש ואף ונעלם לאחר גיל הבלות".

לקשר בין דפוסי השינה ביום ולקיחת הסיכונים המוגברת יכולים להיות מקורות בשלבי האבולוציה למציאת בן זוג. "ככל הנראה, מבחינה אבולוציונית הסבירות לקיומם של קשרים מיניים שהתקיימו מחוץ למסגרת מונוגמית מחייבת עלו בשעות הלילה", מסביר מאסטריפיארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully