וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתפלאו, אבל יש סיכוי שמשפחה גדולה זה תורשתי

מסתבר שההחלטה כמה ילדים להביא לעולם נקבעת עבורנו. חוקרים גילו כי גברים שנולדו למשפחות גדולות יותר נוטים להיות בעלי זרע באיכות טובה יותר, ולהביא יותר ילדים

זרע שוחה לעבר ביצית. ShutterStock
זרע שוחה לעבר ביצית/ShutterStock

אם חשבתם שגודל המשפחה שלכם תלוי רק בעומק הארנק שלכם או ברצון שלכם בילדים, אתם טועים. במחקר חדש נמצא כי גברים שנולדו למשפחות גדולות יותר נוטים להקים משפחות גדולות יותר. הסיבה לכך, לפי החוקרים מאוניברסיטת יוטה, היא כי לגברים שלאבות אבותיהם היו יותר ילדים - יש זרע איכותי יותר.

בהשוואה בין זרע הגברים שנחקרו למספר הילדים בתשעה הדורות הקודמים של משפחתם, נמצא כי עבור כל ילד נוסף בתולדות המשפחה עלה מספר הזרעים של הנבדק ב 1.8 מיליון. מאבק להרות יכול גם הוא להיות תורשתי, מכיוון שנראה כי משפחות קטנות ממשיכות להיות קטנות לאורך הדורות.

מחברי הדו"ח דיברו בכנס השנתי של האגודה האמריקאית לרפואת פריון בפילדלפיה: "זהו אחד המחקרים הראשונים שבדקו את הקשר בין גודלהמשפחה הבין דורית לספירת זרע כסמן לאי פוריות של הגבר".

קבוצה של 2,182 גברים נבדקה על ידי החוקרים שהשוו דגימות זרע למאגר האוכלוסין ביוטה והתחקו אחר משפחותיהם עד שנת 1935 ומוקדם יותר. הם מצאו שגברים ממשפחות גדולות יותר מבחינה היסטורית נטו לכמעט שני מיליון זרעים בריאים יותר בהשוואה לאחרים. ספירת זרע רגילה נעה בין 15 מיליון ל-200 מיליון למיליליטר זרע. כל ספירה שהיא פחות מ- 15 מיליון תחשב לנמוכה והיא עשויה להשפיע על פוריות הגבר.

צילום משפחתי של כמה דורות יושבים על הספה. ShutterStock
פוריות עוברת בתורשה. משפחה גדולה/ShutterStock

"המחקר הזה מראה לנו תמונה ברורה של האופן שבו פוריות הגברים יכולה לעבור בתורשה", אמר בשיחה עם הטלגרף אמר ד"ר פיטר שלגל, נשיא אגודת הפריון האמריקנית. החוקרים הודו שגורמים חברתיים ממלאים תפקיד גדול יותר בגודל המשפחה ובעיתוי הלידה.

מוקדם יותר השנה גילו חוקרים דנים כי לגברים יש פחות זרע אם אבותיהם עישנו סיגריות לפני לידתם - לאחר שניתחו דגימות זרע של כמעט 800 בני נוער. הם גילו שמי שאביהם עישן מדי יום לפני לידתם היו בעלי ריכוזי זרע נמוכים בשמונה אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully