וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהרו: הטעויות שאתם עושים באחסון מברשת השיניים

22.10.2019 / 0:10

כל אחד מאחסן את מברשת השיניים בצורה שונה - אבל כל צורה עשויה לגרום לנזקים למברשת עצמה ולאחר מכן גם לשיניים שלכם. הטעויות הבאות עלולות אפילו להכניס חיידקי צואה לפה שלכם

מברשת השיניים מכילה חיידקי צואה, הרפס וצהבת/מערכת וואלה!

מחקר שנערך לאחרונה בניו זילנד חשף את הטעויות שאנשים מבצעים כשהם מאחסנים את מברשת השיניים שלהם. רבים שומרים את המברשת במתקן מעל הכיור, אבל יש דיון כמה נקייה הסביבה של המתקן. אחרים שומרים אותו במגירה או בארון התרופות, אבל גם שעושים זאת, מדובר בטעות היגיינית.

המיקרוביולוגית של אוניברסיטת אוקלנד, סיוקסי ווילס אמרה שלמרות ששתי השיטות עשויות להיות בעייתיות, יש כמה דברים פשוטים שאנחנו יכולים לעשות כדי להבטיח שמברשת השיניים שלנו תישאר היגיינית ככל שניתן.

מחקר שנערך על ידי מיקרוביולוגיים אמריקאים ב-2015 חשף שאם מברשת השיניים מאוחסנת מעל הכיור בסביבת שירותים, היא חשופה לבקטריות מזיקות. בכל פעם שמורידים את המים בשירותים, חיידקי צואה עפים לאוויר ויכולים לנחות על המברשת. "זה ידוע שבכל פעם שמורידים את המים בשירותים, החיידקים מתפזרים", אומרת ווילס, "חלקיקים קטנים של מים עפים לאוויר, ואם לפני זה הטלתם את צואתכם, חלקיקים עשויים לנחות על מברשת השיניים שלכם".

המחקר אף מצא שכשתלמידים באוניברסיטה השתמשו בשירותים משותפים, מברשות השיניים שלהם היו חשופות לחיידקי צואה של החברים שלהם. על פי התוצאות הללו מעריכה ווילס כי ייתכן שבמשפחות, או שותפים לדירות, חולקים במברשות שלהם גם את חיידקי הצואה של בני הבית.

הפיתרון? פשוט סגרו את מכסה האסלה כשאתם מורידים את המים ותדאגו שמברשת השיניים שלכם תישאר כמה שיותר נקייה.

מי שבוחר לשמור את מברשת השיניים במגירה או מכוסה, לא עושה עבודה טובה יותר לפי ווילס. "כשאתה שם את מברשת השיניים שלך בכלי סגור, אתה יוצר לחות, שהיא סביבה שבה בקטריות פורחות". היא הסבירה שהחיידקים הללו ילכו ויגדלו ויצרו סיטואציה דומה למה שקורה בפה שלכם. המצב אף עשוי להיות חמור יותר אם לא ניקיתם את המברשת מספיק טוב ואוכל יכלא בין הסיבים. על פי טענתה, זה היתרון של לשמור את המברשת בצנצנת, כי אז החיידקים חשופים לאוויר והרבה מהם ימותו בסיטואציה זו.

היא סיכמה ואמרה שלשמור את המברשת נקייה, ללא כל קשר לשיטת האחסון, אומר גם לשטוף את המברשת טוב מספיק אחרי השימוש ולדאוג שראש המברשת לא ייגע בראש של מברשת של מישהו אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully