וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 מאכלים מן הצומח שמכילים הרבה ברזל

מרביתנו חושבים שברזל מצוי רק בבשר, אבל בפועל אפשר למצוא אותו בלא מעט ירקות, קטניות, דגנים ואגוזים. הנה כמה מאכלים מן הצומח שמכילים את המינרל החשוב

מוקפץ אטריות סובה ובורוקלי. ShutterStock
בריאות וברזל בצלחת. טופו עם ברוקולי/ShutterStock

רבים מאיתנו התרגלו לחשוב שאכילת בשר היא המקור התזונתי הטוב והמשמעותי ביותר לברזל, כך שכל טבעוני או צמחוני ישמע את ההערה הזו לא מעט פעמים בחיים. בפועל, ניתן למצוא ברזל בשפע גם במאכלים צמחוניים למהדרין כמו ירקות ירוקים, קטניות וכדומה. ההבדל היחיד שיש לשים אליו לב הוא שמקורות מן החי מכילים ברזל שנספג הרבה יותר טוב בגוף מאשר ברזל מן הצומח.

לברזל תפקידים רבים במערכות הגוף. הוא מהווה מרכיב חשוב בחלבון ובאנזימים המשתתפים בתהליך הפקת האנרגיה בגוף, ולכן מחסור בו יוביל לעייפות, חולשה ותשישות. בנוסף, הגוף זקוק לברזל כדי לייצר המוגלובין. ההמוגלובין הוא חלבון, שבין השאר מעניק לדם את צבעו האדום המוכר ותפקיד נוסף שלו הוא שהוא מאפשר לתאי הדם האדומים להוביל חמצן מהריאות אל כל איברי ורקמות הגוף. ברזל גם מחזק את מערכת החיסון, כך שריכוז נמוך ממנו בגופנו עלול לחשוף אותנו לזיהומים ולמחלות.

הצריכה היומית המומלצת של ברזל מעל גיל 18 עומדת אצל נשים על 18 מ"ג ביום, ואצל גברים על 8 מ"ג. נשים בהריון כבר יזדקקו ל-27 מ"ג, ונערים צעירים ל-15 מ"ג ביום.

הנה כמה מאכלים מהצומח שעשירים בברזל:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully