וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד: מדענים גילו שגופות ממשיכות לזוז גם שנה לאחר המוות

לפני שאתם מעווים את הפנים, מדובר על מחקר שיכול לסייע בפענות פשעים. "התנועה לאחר המוות הייתה צפויה בשלבים המוקדמים, אך העובדה שהיא נמשכה לאורך שנה שלמה הייתה הפתעה מוחלטת", אמרו החוקרים

גופה בחדר מתים. ShutterStock
מה קורה אחרי המוות? גופה בחדר מתים/ShutterStock

מוות הוא אחד מהנושאים הכי מסקרנים ומסתוריים שקיימים. הסיבות לכך הן כמובן ברורות, אבל חוקרים במתקן מחקר לפירוק שבאוסטרליה - או בכינוי הנפוץ שלו יותר "חוות הגופות" - גילו תגלית מדהימה לאחר שהשתמשו במצלמות שצילמו גוויות מתפרקות.

במשך 17 חודשים מצלמה שהותקנה במתקן האוסטרלי לחקר ניסויים טפונומיים (AFTER) תיעדה גופה מדי 30 דקות בשעות אור היום. ובמשך כל המשך זמן הגוויה המשיכה לנוע. חוות הגופות הוקמה לפני שלוש שנים כדי לחקור את הפירוק האנושי במגוון תנאים כדי לשכפל תרחישים של זירת הפשע. טפונומיה היא תחום המדע החוקר את תהליכי ההרס וההשתמרות של שרידי אורגניזמים.

"מה שמצאנו היה שהזרועות זזו באופן משמעותי, כך שהן התחילו למטה לצד הגופה וסיימו צמודות אליה", אמרה אליסון ווילסון מאוניברסיטת מרכז קווינסלנד לתאגיד השידור האוסטרלי. לדבריה, התנועה לאחר המוות הייתה צפויה בשלבים המוקדמים ביותר של הפירוק, אך העובדה שהיא נמשכה לאורך שנה שלמה הייתה הפתעה מוחלטת. "אנחנו חושבים שהתנועות קשורות לתהליך הפירוק, כשהגוף נחנט ומתייבש", אמרה והוסיפה כי אצל אחת הגופות, הזרוע שהייתה צמודה לגוף עלתה למעלה, ואז שבה לצדי הגוף.

גופה בזירת רצח. ShutterStock
גילוי שאמור לסייע לחוקרי מוות. זירת רצח/ShutterStock

הגילוי החדש יכול לשנות את האופן בו מדענים מנתחים ומפרשים זירות פשע, במיוחד כאשר הגופה מתגלה אחרי זמן רב. עד עתה, אלא אם כן היו עדויות לכך שגופה הועברה - בין אם על ידי בעלי חיים או אנשים - ההנחה הייתה לרוב כי הפוזיציה של הגופה שהתגלתה היתה תוצאה של העמדה שלה בזמן המוות.

ווילסון ועמיתיה השתמשו במצלמת טיים לאפס (קפיצות זמן) כדי לעקוב אחר פירוק הגוויה. התמונות שהתקבלו הושוו לעומת מערכת של הקצאת נקודות לרמות הפירוק בגוף כדי לקבוע כמה זמן האדם היה מת. "מחקר זה חשוב מאוד כדי לסייע לאכיפת החוק לפתור פשעים והוא מסייע גם בחקירות אסונות", אמרה וילסון,"זה חשוב לקורבנות ולמשפחות הקורבנות, ובהרבה מקרים זה נותן לקורבן קול לספר מה עבר עליו ברגעים האחרונים".

  • עוד באותו נושא:
  • מוות
  • גופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully