וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה מארה"ב נכנסה לקומה אחרי שהשתמשה בקרם פנים

הסיפור הקשה הזה מעלה, ולא בפעם הראשונה, שאלות באשר לרכישת מוצרי קוסמטיקה ורפואה דרך מקורות לא ידועים. האישה בת ה-47 נמצאת בתרדמת כבר כמה שבועות, אחרי שהשתמשה בקרם פנים שרכשה דרך סוחר לא ידוע במשך כמה שנים

קרם פנים. ShutterStock
זה האשם? קרם פנים/ShutterStock

אישה בת 47 מסקרמנטו שבקליפורניה, הגיעה לחדר למיון מוקדם יותר הקיץ, כשהיא לא ממש מצליחה לדבר ומתלוננת על חוסר תחושה בפניה ובידיה. זמן קצר לאחר מכן היא נכנסה לתרדמת, בה היא נמצאת כבר כמה שבועות. גורמי רפואה שעוסקים בנושא, הסבירו כי עקבו אחר הגורם שנמצא אשם במצבה של האישה ומדובר בקרם פנים שנקנה במקסיקו וגרם לה להרעלת כספית חמורה.

בנה של האישה, אם לחמישה, שלא זוהתה בשמה סיפר לרשת טלוויזיה מקומית כי אמו פנתה לבית החולים ביולי. בניסיון להבין ממה האישה סובלת, הרופאים ביקשו ממנו להביא רשימה של כל מוצרי הקוסמטיקה בה השתמשה ושלחו הכל לבדיקות.

במעבדה נמצא כי הקרם שמשמש להבהרת עור והסרת קמטים וכתמים כהים שרכשה בבית מרקחת בעיירה במקסיקו, הכיל רמות גבוהות של מתיל- כספית, רעלן אפשרי לתאי-עצבים שנוצר בתהליכים כימיים ונחשב כצורה המסוכנת של הכספית.

רק כדי לסבר את האוזן, ארגון הבריאות העולמי קבע רמת צריכה סבילה שבועית לסה"כ כספית ( PTWI) של 5 מק"ג לק"ג משקל גוף לשבוע כשמתוכם המקסימום של מתיל כספית הוא 1.6 מק"ג לק"ג משקל גוף לשבוע. לאישה היו בדם יותר מ-2,600 מק"ג.

"הקרם עבד טוב יותר"

ראש הבריאות הציבורית במחוז סקרמנטו, אוליביה קסירייה, אמרה כי "הכספית יכולה להגיע לרמות גבוהות בדם והיא יכולה גם לעבור למוח. ברגע שהיא חוצה למוח, אפילו אם הולכים לבית החולים, התרופות שיש לנו לא יכולות 'לשלוף' אותה החוצה".

בנה של האישה סיפר ל-CBS סקרמנטו שאמו השתמשה בקרם פעמיים ביום במשך שנים, וכי ידעה "שמשהו נוסף לקרם לאחר שהוא נשלח מהמפעל". לדבריו היא חשבה שהקרם עבד טוב יותר ממוצרים דומים. ואכן, קרמים משתנים לעתים קרובות לאחר שעזבו את היצרן, במקרה הזה חברת Pond's, עם תוספות שמעורבבות בו כדי להגביר את ביצועי הקרם. "אנחנו עוד לא יודעים אם מדובר בשינוי מכוון, או שקרתה טעות אנוש והוכנסה לקרם כספית", אמרו גורמי בריאות במדינה. האישה רכשה את הקרם מספק ישירות ממקסיקו והעניין נמצא בבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully