וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את חולה בטרשת נפוצה? כל מה שעלייך לדעת אם את מתכננת הריון

מוגש כשירות לציבור בחסות חברת מרק, בחסות חברת מרק

3.9.2019 / 16:22

טרשת היא מחלה כרונית שבה מערכת החיסון תוקפת את מערכת העצבים המרכזית, כך שהיא פוגעת בהרבה היבטים של החיים. בדקנו עם ד"ר יובל כרמון מה חולות טרשת נפוצה חייבות לדעת כאשר הן מתכננות הריון

צילום: עידו שחם

טרשת נפוצה היא מחלה דלקתית אוטואימונית שבה מערכת החיסון תוקפת את מערכת העצבים המרכזית. אחת הבעיות איתה מתמודדים חולי, ובעיקר חולות, טרשת נפוצה היא סוגיית הפוריות והכניסה להריון. "מה שאנחנו מציעים בדרך כלל לכל מטופל שחולה בטרשת נפוצה זה כבר בשלב המאוד ראשוני לתכנן מראש ככל האפשר את כל מה שקשור לתכנון המשפחה", אומר ד"ר יובל כרמון, מנהלת מרפאת טרשת נפוצה במרכז הרפואי מאיר, "לרוב המטופלות שלנו מצליחות להרות וללדת באופן רגיל לגמרי, וגם להקים משפחה לתפארת".

לדברי ד"ר כרמון, מחקרים הראו שהפרמטר החשוב ביותר לשמירה על יציבות המחלה בזמן ההריון הוא השגת יציבות כבר בשלבים המוקדמים של המחלה ובפרט בשנה-שנתיים שלפני הכניסה להריון. "דבר שני שחשוב מאוד זה לדעת לבחור מראש תרופה מתאימה, כזו שגם תאפשר לאישה להיכנס להריון בצורה מהירה, מכיוון שיש תרופות שאיתן אפשר להיכנס להריון ויש תרופות שאיתן רצוי לא להיכנס להריון", הוא מבהיר.

מוגש כשירות לציבור בחסות חברת מרק, בחסות חברת מרק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully