וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני שליש מההורים לא יודעים מה הילדים שלהם צריכים לאכול

החופש הגדול הוא זמן מצויין כדי להפנות זרקור לתזונה של הילדים שלכם. סקר שנערך בבריטניה מצא שלא מעט הורים לא באמת יודעים מה התפריט של הילדים שלהם צריך לכלול

ילד אוכל מהצלחת. ShutterStock
הורים מבולבלים לגבי תזונת ילדיהם. ילד אוכל/ShutterStock

כשהילדים שלכם רק נולדים ואתם הולכים איתם לטיפת חלב ומקבלים הוראות מפורשות אילו ויטמינים נדרשים להם ועל מה חשוב להקפיד בתזונה שלהם. אבל מה קורה כשהילדים כבר גדלים?

מחקר שנערך לאחרונה בבריטניה מצא כי שני שליש מההורים לילדים הודו כי אין להם מושג לגבי אילו מרכיבים תזונתיים הילדים שלהם צריכים לאכול על פי הנחיות התזונה. גם אלה שכן ידעו אילו ויטמינים ומינרלים הילדים אמורים לאכול באמצעות האוכל שלהם, לא ידעו באיזה מזונות בדיוק הם נמצאים.

על פי המחקר שסקר 2,000 הורים לילדים בגילאי 4-16, 7 מתוך עשרה הורים ידעו כי הילד שלהם צריך לצרוך חמש מנות של ירקות ו/או פירות, אבל שליש מהם לא ידעו להגיד למה זה חשוב.

לדברי החוקרים על אף המידע הרב שנמצא באינטרנט ובאתרים ייעודיים להורים, יש הרבה דיסאינפורמציה שיוצרת בלבול רב. "הבלבול הזה קשה במיוחד עבור הורים, מכיוון שהם צריכים למצוא איזון בין מה שהילדים שלהם מוכנים לאכול ואז להבין אם זה בריא להם או לא", אמרו.

בנוסף, המחקר מצא כי רבע מההורים אכן דואגים לגבי ההרכב התזונתי שהילדים שלהם אוכלים, ומחצית מההורים אמרו שהם נותנים לילדיהם תוספי תזונה באופן קבוע. מבין אלה שלא, 10 אחוזים הודו שהם חוששים שתוספי מזון מכילים יותר מדי סוכר, ו-28 אחוזים נוספים לא היו בטוחים אפילו אילו תוספים הם יצטרכו.

דגני בוקר עתירי סוכר. ShutterStock
דגני בוקר עתירי סוכר/ShutterStock

חשוב לזכור כי גופנו אינו מסוגל לייצר ויטמינים או מינרלים, והוא מקבל אותם מהמזון אותו אנו צורכים. שמירה על תפריט מאוזן הכולל את כל אבות המזון, תספק את כמות הוויטמינים הדרושה. תזונה לא מאוזנת, לעומת זאת, שכוללת צריכה מעטה של ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, עלולה להוביל לחסרים רבים, ביניהם חסר בסידן וברזל. חסרים אלה עלולים לגרום לבעיות עיכול ולבעיות נוספות כמו עששת והשמנה.

שנות הילדות הן קריטיות להתפתחות הילדים, ולכן הורים רבים שרוצים לחזק את המערכת החיסונית של ילדיהם ולהעניק להם את המרכיבים החיוניים לגדילתם, יצטרכו לספק לילדים תוספי מזון שמשלימים את מנת הויטמינים והמינרלים הדרושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully