וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויסקי והתנזרות ממין: האם יש סוד אמיתי לחיים ארוכים?

עצות של אנשים שחצו את גיל 100 הן אולי מצרך נדיר, אבל מתברר שלא בטוח שהן שוות הרבה. מאמר שפורסם לאחרונה חושף כי רבים מאלה שטוענים שעברו את גיל 110 בדו בכוונה את הגיל שלהם, או שעשו טעות תמימה. הסיבות ל"טעויות" האלה מפתיעות

מערכת וואלה!

בווידיאו: בגיל 116 האישה המבוגרת בעולם חושפת את הסוד לחיים ארוכים

אנחנו מודים, גם המדור הזה פרסם לא מעט פעמים כתבות על אנשים שהגיעו לגילאי מאה פלוס ומספרים מה הביא אותם עד הלום. העצות האלה כללו שפע של דברים שונים ומנוגדים, התנזרות ממין לעומת סקס קבוע, אכילת שוקולד לעומת תפריט מאוד סגפני ופעילות גופנית מרובה לעומת בטלה מוחלטת. מאמר חדש טוען שהסיבה לחיים ארוכים יכולה להיות פשוט הגזמה, או במקרה הגרוע - הונאה.

במסמך שנכתב על ידי סול ניומן, מדען אוסטרלי, ופורסם באתר BioRXiv, נטען כי במדינות כמו ארצות הברית למשל, מדיניות של שמירת רישומי לידה אמינים גרמה לירידה של 69-82 אחוזים במספר הרשומות של האנשים שחיו מעל גיל 110. לטענתו, בסוף המאה ה-19 התהדרו בארה"ב באוכלוסייה גדולה בהרבה של אנשים שחצו את גיל 110. אולם סביב תחילת המאה העשרים המספר הזה ירד בהתמדה ללא שום קשר להידרדרות במצב הבריאות של אנשים במדינה. למעשה, תוחלת החיים הכוללת עלתה בהתמדה סביב אותה תקופה. במקום זאת, מה שהשתנה זה הרגלי ניהול רשומות הלידה. למעשה, בכל פעם שמדינה החלה לרשום לידות באופן רשמי, מספר האנשים מעל 110 ירד באופן מסתורי.

ואם זה לא מספיק לכם, במסמך נטען כי באזורים מסוימים כמו סרדיניה באיטליה ואוקינאווה ביפן, בהן מדווחים מספרים גבוהים במיוחד של תושבים שחיים מעל 110 שנה, יש דווקא תוחלת חיים נמוכה יחסית לשאר המדינה. ויש להן מכנה משותף נוסף: לטענת כותב המסמך אנשים מאיזורים אלה נוטים יותר לבצע הונאת גיל. אחת הסיבות היא ככל הנראה שהם מנסים לתבוע את הפנסיה של אחרים. ההנחה הזו מתווספת למחקר שנערך בשנת 2010 שמצא כי 238,000 אנשים ביפן שטענו שהם בני יותר ממאה, היו למעשה מתים או נעדרים.

עוד בוואלה!

מחקר ענק חושף את הסוד לחיים ארוכים

לכתבה המלאה
חוף ים באי סרדיניה. ShutterStock
הונאות גיל הן יחסית פופלריות באיזורים אלה. סרדיניה/ShutterStock

האמת היא שרק השנה עלתה תהיה כלפי מי שנטען שהייתה האישה המבוגרת ביותר בעולם שתועדה - ז'אן לואיז קלמן הצרפתייה שהגיעה לגיל 122. נטען כי למעשה לא הייתה זו ז'אן אלא בתה בת ה-99 ש"גנבה" את זהותה כדי ליהנות מהפנסיה שלה. הטענות האלה לא מצאו ביסוס מספק, אבל זה רק מראה כי מקרים כאלה קיימים.

לדברי ניומן "שני האנשים הראשונים שהגיעו לגיל 112 קיבלו תוקף על ידי הרשויות, ואז חזרו בהם. שלושת האנשים הראשונים שהגיעו לגיל 113 סבלו מאותו גורל", אמר ל- Live Science. "הדרכים שהטעויות האלה יכולות לא להתגלות, אפילו בראיון, הן מגוונות", הסביר. כדוגמה, ניומן סיפר את סיפורה של קארי ס.ווייט, האישה הכי מבוגרת לשעבר ששברה את השיא בשלוש שנים ושמרה עליו 23 שנים, עד שהתגלתה טעות הדפסה במרפאה לבריאות הנפש שלכאורה ביקרה בה שנרשם בה כי הייתה בת 21 ולא 35 כפי שאמרה - מה שאומר שהיא מתה בת 102, ולא 116 כפי שחשבו.

אז האם יש סוד אחד אמיתי לחיים ארוכים? כנראה שלא, אבל זה זה עדיין לא יזיק לנסות.

  • עוד באותו נושא:
  • זקנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully