וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש מגלה: זה האזור הכי מזוהם במכונית שלכם

26.8.2019 / 9:34

כמה מכם זוכרים לנקות את כיסא הבטיחות לילד? מחקר חדש חשף כי כמות החיידקים הגבוהה ביותר ברכב נמצאת בכיסא התינוק, כשהחיידק המרכזי שנמצא שם עשוי לגרום למחלות

מהם הפריטים הכי מזוהמים בהם אנחנו משתמשים מדי יום?/מערכת "סיפור בדקה"

בסרטון - אלה הפריטים הכי מזוהמים בהם אנחנו משתמשים מדי יום

מחקר חדש חשף כמות מדאיגה של בקטריות מזיקות במושבי הבטיחות לילד במכונית. חברת השכרת הרכב Leasing Options בדקה את הימצאותם של בקטריות שונות בכלי רכב - כמו אי-קולי, קלוסטרידיוס, פסאודומנס, סטרפטקוקוס a, סלמונלה, בסיליוס, פיישיאל סטרפטקוקי ואנטרקוקי. המשתתפים בניסוי התבקשו לא לנקות את כלי הרכב שלהם במשך שבועיים לפחות לפני הבדיקה.

החברה דגמה חלקים שונים מפנים הרכב ושלחה את הדגימות למעבדה שביצעה אנליזה כדי לגלות אילו חיידקים מתחבאים שם. התוצאות מציגות את כמות הבקטריות בכל חלק ברכב ביחס למגבלת הגילוי (LOD), שהיא הגבול שמתחתיו ריכוזו של מזהם מסוים כה נמוך שלא ניתן לאתר אותו. ה-LOD מוגדר בדרך כלל כמאה עד אלף פעמים מתחת לריכוז בו המזהם הספציפי נחשב כמסוכן.

ההגה, בלם היד, ידית ההילוכים ומכשירי הרדיו שברכבים הראו כמות שגדולה פי 10 עד 20 מהכמות המינימלית. מנגד, כיסא הילדים הראה כמות של פי 3,000 - נתון מדאיג במיוחד. הבקטריה המרכזית שנחשפה היא פיישיאל סטרפטקוקי, שלציבור מוכרת כחלקיקי צואה. החיידק הזה עשוי לגרום לדלקות שונות כמו דלקת אוזניים, ריאות ודלקת קרום המוח.

ילדה לבושה במעיל יושבת בכיסא בטיחות. ShutterStock
לא רק עושה רעש בנסיעות. ילד בכסא בטיחות/ShutterStock

"כששמעתי על תוצאות הבדיקה של המכונית שלי, הייתי בהלם ומזועזע", אמר למירור אונליין, אלכס, אחד המשתתפים ואב לשניים, "העובדה שהילד שלי ישב בכיסא הזה, עם כמות בקטריות כל כך גבוהה ביחס להגה ולשאר הרכב, מוכיח עד כמה חשוב לשטוף את כיסא הבטיחות ברכב. אני מנגב מדי פעם וזה בדרך כלל בגלל שהוא מפיל משהו, משאיר בוץ או דברים כאלה, אבל מעכשיו אני אנקה את המושב באופן יסודי יותר ובתדירות גבוהה יותר. אני מתרכז בדרך כלל בדברים החיצוניים ורק אז בשטיחים, מנקה את הדשבורד מאבק ומסיים שם. מעכשיו כיסא התינוק יהיה בעדיפות הראשונה שלי".

המחקר עוד מראה שכמעט מחצית מההורים (44%) מנקים את כיסא הבטיחות רק פעם בחצי שנה. אחד מכל עשרה הורים מנקים את כיסא התינוק רק פעם בשנה ואחד מכל חמישה עשר הורים הודה שהוא לא ניקה מעולם את הכיסא. בצורה מפתיעה, ההורים הצעירים הם אלה שמשקיעים יותר בכיסא התינוק שלהם. שליש מההורים בין הגילאים 18 ל-24 מנקים את הכיסא פעם בשבוע, כמות גדולה בהרבה מההורים בקבוצת הגילאים 25 עד 44.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully