וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיניים התותבות נעלמו בניתוח, ונמצאו במקום מוזר

הגבר, פנסיונר בן 72, עבר ניתוח שגרתי בהצלחה, אבל משהו בהתאוששות שלו העלה סימנים מחשידים. אחרי שהגיע שוב לבית החולים, לקח לרופאים שמונה ימים לאבחן שהגורם לסבל שלו הן השיניים התותבות שלו שהתמקמו בגרון

אדם בלע את השיניים התותבות שלו. bmj, צילום מסך
הגיעו לגרון. צילום של השיניים התותבות של הגבר/צילום מסך, bmj

ולסיפור המוזר של השבוע: כתב העת הרפואי BMJ דיווח על מקרה של גבר בריטי בן 72, ששיניו התותבות נתקעו בגרונו במהלך ניתוח שגרתי והתגלו רק אחרי שמונה ימים.

האיש, חשמלאי בפנסיה, ששמו לא פורסם, פנה לחדר המיון מכיוון שהתקשה בבליעה והשתעל דם לאחר ניתוח שגרתי שעבר. הוא עבר צילום רנטגן בחזה, אובחן כחולה בדלקת ריאות ונשלח הביתה עם אנטיביוטיקה וסטרואידים. ולמרות זאת, הוא המשיך לסבול מקשיי בליעה וקשיי נשימה.

לקח ביקור נוסף בבית החולים וצילום רנטגן נוסף עד שהבינו מה הבעיה: התותבות שלו - שכללו גשר עם שלוש שיניים תותבות - התגלו בגרון שלו. האיש בכלל חשב שהשיניים התותבות שלו אבדו בזמן שהותו בבית החולים אחרי שעבר ניתוח.

"החדרת צינור לדרכי הנשימה של המטופל יכולה לדחוף דברים למקומות הלא נכונים", אמרה ד"ר מרי דייל פיטרסון, מרדימה בבית חולים דריסקול לילדים בקורפוס קריסטי, טקסס. מלבד שיניים תותבות, גם פירסינג בלשון ושיניים מתנדנדות עלולים לגרום לבעיות, אמרה פיטרסון, העומדת בראש איגוד המרדימים האמריקאי. מאותה סיבה לדבריה, לפני ניתוח של ילד למשל, נוהגים לעקור שיניים מתנדנדות, ככל שיש כאלה.

במקרה הבריטי, לאחר שהוסרו התותבות, היו לאיש כמה התקפי דימום שנדרשו לניתוח נוסף לפני שהחלים. המאמר בכתב העת לא חשף את שמו של האיש ולא את שם בית החולים בו טופל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully