וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוד הסודה: האם מים מוגזים טובים לבריאות שלכם?

אם עברתם את גיל 30 אתם כנראה ממש בעניין של סודה, ויכולים לגמוע את המשקה המוגז לאורך כל היום. אבל האם הוא עלול להזיק לכם? בדקנו מה המחקרים האחרונים אומרים

גיף סודה. Giphy
לא רק לזקנים. כוס סודה/Giphy

סודה היא מסוג הדברים שבהתחלה ממש שונאים, ועם השנים לומדים לאהוב. ולא ברור למה, אבל זה בדרך כלל קורה רק אחרי גיל 30. הדעות הרווחות לגבי ההשפעה הבריאותית של סודה נוטות להתחלק לשתיים - בריא ממש כי זה בעצם מים, או שעדיף להימנע כי זה מלא בגזים, מנפח את הבטן והורס את השיניים. אבל המציאות, כמו תמיד, קצת יותר מורכבת מזה. אז אספנו את כל היתרונות של סודה, וגם כמה חסרונות אפשריים.

עוד בנושא:
אחת ולתמיד: האם זה לא בריא לשתות בזמן האוכל?
אל תחמיצו: 6 סיבות בריאות לשתות מים עם לימון
צמאים כל הזמן? 5 סיבות אפשריות שיכולות להסביר את זה

בואו נתחיל בהתחלה. מי סודה הם למעשה מים רגילים שהוחדר אליהם פחמן דו חמצני, באופן טבעי או במהלך הייצור. אחרי שהפחמן הזה מתמוסס במים הם נהפכים לחומצה קרבונית. אף שסודה נחשבת חומצית יותר ממים רגילים (PH נמוך יותר) היא לא הופכת את הגוף לחומצי יותר, ותזונאים וחוקרים מסכימים שההשפעה שלה על מאזן הנוזלים בגוף היא כשל מים רגילים. במובן הזה, שתיית סודה היא כמובן רצויה כי היא עוזרת לכם לעמוד במכסת המים שאתם צריכים כל יום, משהו שיותר מדי אנשים לא מצליחים לעשות. ומלבד הצורך הבסיסי שלנו במים, לסודה יש עוד כמה יתרונות.

עבור אנשים שסובלים מבעיות עיכול או בחילות, סודה יכולה להיות סוג של תרופה. משקה תוסס יכול להרגיע בטן כואבת, בחילה, לשפר במעט קלקולי קיבה ואפילו להרגיע במקרים של וירוס בטן. מחקרים הראו כי מים מוגזים אף יכולים לעזור במקרים של עצירות וקשיי התרוקנות. כמה מחקרים אף הראו כי סודה מסייעת לאנשים שסובלים מקשיים בבליעה - אנשים שמרגישים צורך לכחכך באופן קבוע, לדוגמה.

כאב בטן. ShutterStock
קצת סודה והכל משתפר. גבר מחזיק בטן כואבת/ShutterStock

עוד אפקט של סודה בהקשר של עיכול הוא שהיא תורמת לתחושת מלאות. יש הרואים בכך חיסרון, שכן זו מלאות שלא מבוססת על שובע אמיתי ולכן נעלמת מהר. אבל עבור חלק מהאנשים מדובר ביתרון, בעיקר כשהם צריכים לשרוד עוד שעה עד ארוחת צהריים.

עוד באותו נושא

בשביל הבריאות שלכם: 8 טריקים מפתיעים בסודה לשתיה

לכתבה המלאה

המשקה שיעזור לכם לשלוט בסוכר?

לכולנו מתחשק לפעמים משקה מתוק ומרענן, אבל כולנו גם יודעים כמה זה לא בריא. מחקרים קבעו שוב ושוב שמשקאות ממותקים, וגם משקאות דיאט, מזיקים לבריאות, ואין ספק שהוצאת המשקאות האלה מהתפריט היא אחד השינויים היותר קלים ורצויים בדרך לאורח חיים בריא. במקרה הזה סודה לגמרי סוגרת פינה. היא לא מכילה ממתיקים מלאכותיים או סוכר, מצד אחד, ונותנת את התחושה של משקה טעים ומרענן מהצד השני. לחלק ממשקאות הסודה מוספים גם מינרלים, כמו מגנזיום, ואז הרווח הוא כפול.

סודה יכולה להיות יעילה גם במקרים בהם הגזמתם עם הסוכר. מחקר שנערך בשנת 2015 גילה ששתיית מים מוגזים עזרה לאזן את רמות הסוכר בדם.

האם סודה מזיקה לשיניים?

אחת הטענות הקבועות נגד סודה הוא שחומציות המשקה והגזים שבו שוחקים את השיניים. "רוב האנשים לא מודעים לכך שמים מבעבעים הם מאוד חומצתיים. הבועות שוחקות את השיניים ולאורך זמן הם גורמים לכאבים ולשיניים צהובות וסדוקות", טען לאחרונה אדם תורן, רופא שיניים מלונדון, בראיון לדיילי מייל. עם זאת, חשוב להבהיר כי משקאות ממוזגים מתוקים או עם תחליפי סוכר מזיקים לשיניים הרבה יותר מסודה. אדמונד הלווט, דובר ארגון השיניים בארה"ב, אף טוען כי "מחקרים הוכיחו שלמי סודה תוססים יש פוטנציאל שחיקה נמוך מאוד ולכן הם לא מסכנים את תעלת השיניים". כך או כך, אין ספק שיש צורך במחקרים נוספים כדי לקבוע אם סודה בטוחה לשיניים.

אם אתם בוחרים לשתות סודה, שימו לב שאתם בוחרים במים טבעיים שלא הוסף אליהם נתרן (כן, זה קורה לפעמים) או סוכר (כמו במי טוניק).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully