וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי אתם צריכים להתאמן כדי להוריד במשקל?

הולכים לרוץ כשיש לכם זמן? קובעים שיעור פילאטיס לפי הערבים שפנויים לכם באותו שבוע? יש סיכוי שאתם עושים טעות, וחבל. מחקר חדש מגלה למה זה חשוב לשמור על לו"ז קבוע של אימונים

אימון מדרגות. ShutterStock
יש חשיבות גדולה לזמנים. אישה רצה במדרגות/ShutterStock

מציאת זמן קבוע ומחייב לספורט יכולה להיות מאתגרת מאוד. זו הסיבה שרבים פשוט עושים ספורט כשיש להם זמן פנוי. אבל מחקר חדש שפורסם בכתב העת Obesity מציע שאולי בכל זאת כדאי לקבוע לו"ז מסודר, גם לפעילות גופנית.

מחקר שנערך על ידי חוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת בראון בארה"ב הוכיח שזה באמת לא משנה אם אתם רצים לפנות בוקר או רוכבים על אופניים דווקא בערב, העקביות היא המפתח להרזיה - אם זה מה שאתם כמובן מחפשים.

באמצעות תוצאות סקר על פעילות גופנית של 375 אנשים שהתעמלו כדי לרדת במשקל, החוקרים זיהו קשר חזק בין רמה בינונית עד נמרצת של פעילות גופנית בזמן קבוע ביום לבין כמות הזמן שהשקיעו המשתתפים בפעילות גופנית.

עוד בנושא:
פעילות גופנית לא תעשה אתכם רזים יותר
כמה ספורט אתם באמת צריכים לעשות בשבוע?
אפילו עשר דקות של ספורט בשבוע יכולות להציל אתכם ממוות

בחורות עושות יוגה. ShutterStock
שעות קבועות = אימון נמרץ יותר. נשים מתאמנות ביוגה/ShutterStock

צוות החוקרים ביקש מהמשתתפים לדווח על השעה ביום שבו הם התרגלו ובאיזו תדירות. לאחר ניתוח התוצאות, המדענים מצאו שהבוקר היה הזמן השכיח ביותר בו אנשים עשו פעילות גופנית. הם גם גילו כי פעילות גופנית עקבית הייתה קשורה לרמות פעילות גופנית גבוהות יותר, בין אם אנשים עשו אותה בעקביות בשעות הבוקר, אחר הצהריים או הערב.

"הממצאים שלנו מצדיקים מחקר נוסף בעתיד שינסה לקבוע האם עקביות בשעות הפעילות הגופנית המתוכננת יכולה לעזור לאנשים להשיג ולשמור על רמות גבוהות יותר של פעילות גופנית", אמרו המחברים בהצהרה לעיתונות. "חשוב גם לקבוע האם יש זמן מסוים ביום, שיכול להוות יתרון עבור אנשים עם רמות פעילות גופנית נמוכה שרוצים לפתח הרגל קבוע של פעילות גופנית".

הזמן המומלץ לפעילות גופנית הוא כ-150 דקות בשבוע, ובכל זאת הממצאים מראים כי ברחבי העולם, רק מתחת לשליש מהנשים וכרבע מכלל הגברים אינם עוסקים ברמת פעילות גופנית שתעניק להם את היתרונות הבריאותיים של ספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully