וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איכס: כל המחלות שאתם עלולים לחטוף בבריכה

5.7.2019 / 7:12

שלשולים שיכולים להימשך 3 שבועות שלמים, דלקות אוזניים, זיהומים בעור ועוד כמה מצבים בריאותיים מטרידים ממש. ד"ר עידן גורן חושף את כל הסכנות שמחכות לכם בבריכות השחייה, ואת הדרכים להימנע מהן

ילדה שוחה בבריכה. ShutterStock
לא, הכלור לא תמיד עוזר. ילדה שוחה בבריכה/ShutterStock

בריכת שחייה היא בהרבה מקרים הפתרון המושלם לקיץ הישראלי. מקום בו אפשר לבלות שעות ארוכות בלי לסבול מהחום, בלי חול שנכנס לכל חור ובלי עקיצות של מדוזות, ובואו - זה גם ממש כיף. אבל כמו שכולנו חווינו על גופנו לפחות פעם אחת, לפעמים בילוי קיצי בבריכה עלול לעשות אותנו חולים - מדלקות אוזניים ועד וירוסים וזיהומים.

עוד אני רק שאלה:
הפחד של כולנו: איך מצילים חיים במקרה של טביעה?
למה יש לנו חלומות הזויים כשהחום עולה?
נזלת של קיץ: למה כולם חולים פתאום?

ואם אתם חושבים שהכלור בבריכה שומר עליכם - אתם טועים. לפי דו"ח שפרסם שנה שעברה המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), מצב הזיהומים בבריכות צריך להטריד את כולנו. בין השנים 2000-2014 תועדו במרכז 493 מקרי התפרצות של מחלות שהמוקד שלהן היה בריכות או מקווי מים לרחצה, שהובילו לתחלואה של למעלה מ-27 אלף בני אדם ולמותם של שמונה. 94 אחוזים ממקרי התחלואה שבהם הצליחו להתחקות אחר המקור, היו עקב זיהום חיידקי במים, ואילו בשאר האשם היה בכימיקלים במים.

אז לכבוד חום יולי-אוגוסט שנחת עלינו השבוע בכל כובדו, ביקשנו מרופא הבית של וואלה! בריאות, ד"ר עידן גורן, להסביר לנו אילו מחלות אנחנו עלולים לחטוף בבריכה, ואיך אפשר למנוע הידבקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully