וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרדמים מול הטלוויזיה בלילה? זה מה שיקרה לכם בגוף

אורח החיים המודרני הוא מעייף, בזה אין ספק. זו הסיבה שלא מעטים מוצאים את עצמם נרדמים על הספה מול הטלוויזיה בלילה. למרות שאתם יודעים שזה לא ממש טוב לבריאות שלכם, אתם כנראה לא מבינים עד כמה

אישה ישנה על ספה. ShutterStock
מי לא הייתה במצב הזה? אישה ישנה על הספה/ShutterStock

לא מעט מאיתנו מוצאים את עצמם בסוף כל יום נרדמים מול הטלוויזיה. לכאורה, מדובר במעשה לא מזיק (אולי רק לזוגיות ולגב), אבל מסתבר שהוא משפיע גם על המשקל שלכם. או יותר נכון, שלכן.

המחקר של המכון הלאומי למדעי בריאות הסביבה בארה"ב עקב אחרי 43,722 נשים בגילאי 35-74 במשך חמש שנים. הנשים נתבקשו למלא שאלונים על התזונה שלהן ועל החשיפה לאור מלאכותי במהלך הלילה, בנוסף למשקלן ולמדד ה-BMI שלהן.

הממצאים של המחקר שפורסמו בכתב העת JAMA Internal Medicine מציעים כי חשיפה לאור מלאכותי במהלך הלילה נקשרה לעליה במשקל ולהשמנת יתר. החוקרים מצאו כי נשים שישנו מול טלוויזיה דלוקה בלילה היו בסבירות גבוהה יותר ב-17 אחוזים להעלות 5 קילוגרמים ומעלה בתקופה שנבדקה. הסיכון שלהן להפוך לכאלה שסובלות מהשמנת יתר לראשונה בחייהן היה גבוה ב-33 אחוזים מאלה שלא נרדמו מול הטלוויזיה.

עוד בנושא:
איך אפשר לרדת במשקל תוך כדי שינה
מחקר ישראלי: סמארטפון לפני השינה גורם להפרעות קשב ביום למחרת
6 סימנים שהעבודה פוגעת לכם בבריאות

צופה בטלוויזיה. ShutterStock
עלול לגרום לבעיות בריאות. אישה צופה במסך על הספה/ShutterStock

"תוצאות אלו מראות שחשיפה לאור מלאכותי בלילה בזמן השינה עשויה להיות גורם סיכון לעלייה במשקל ולפיתוח עודף משקל או השמנה", אמרו החוקרים. הם מציינים כי חשיפה לאור מלאכותי בזמן השינה עשויה לשקף התנהגויות לא בריאות אחרות, כגון אורח חיים יושבני ולא פעיל ומצב סוציו אקונומי נמוך. "מבחינה אבולוציונית אנחנו אמורים לישון בלילה, במקום חשוך", אמרו החוקרים. "זה הרבה יותר חשוב ממה שאנשים מבינים, ממגוון רחב של סיבות בריאותיות".

זו לא הפעם הראשונה שחוקרים מוצאים כי האור המלאכותי של מכשירים כמו טלוויזיה או טלפונים חכמים יכולים לגרום לבעיות בריאות כמו לחץ דם גבוה, דיכאון, השמנת יתצר וסוכרת. רק לאחרונה, מחקר אמריקאי שנערך על ידי בית הספר לרפואה באוניברסיטת נורת'ווסטרן, מצא כי אנשים שנרדמים עם אור דלוק מעלים את הסיכון שלכם לחלות בסוכרת מסוג 2. על פי תוצאות המחקר מספיק לילה אחד שבו ישנתם עם האור דלוק כדי לגרום לגוף שלכם לפתח רמות גבוהות יותר של עמידות לאינסולין שקשורה להופעת מחלת הסוכרת.

עוד באותו נושא

ישנים עם אור דולק? זה מה שעלול לקרות לכם בגוף

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully