וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוסף התזונה הזה עלול לגרום לכם לשבץ

הוא אחד מחומצות השומן החיוניות לנו ביותר, ומוכח מחקרית כתורם לתפקוד המוח ומפחית דלקתיות, אך נטילת יתר של אומגה 3 עלולה לגרום לדימומים, שלשולים וייתכן שגם לשבץ מוחי

אילוסטרציה. ShutterStock
יש כזה דבר יותר מדי מדבר טוב. אישה נוטלת תוסף תזונה/ShutterStock

כל מי שמתעניין בתזונה או מקפיד על אורח חיים בריא יודע שמבין השומנים הבריאים, אחד החשובים הוא חומצות השומן החיוניות וביניהם בולטת אומגה 3. אומגה 3 ניתן למצוא בעיקר בדגים אך גם במקורות מסויימים מן הצומח, כמו אגוזים וזרעים.

חומצות שומן מסוג אומגה 3 נמצאו במחקרים כמשפרות או כמקלות על תסמיניהם של מצבים בריאותיים מסויימים כמו דלקת מפרקים שגרונית, דמנציה, אסתמה, דיכאון והפרעת קשב וריכוז. חומצות שומן מסוג אומגה 3 נחלקות לשלוש קבוצות: EPA ו-DHA שאותן ניתן למצוא בעיקר בדגים כמו: מקרל, אנשובי, הרינג, סלמון, סרדינים וכדומה. הקבוצה השלישית היא חומצת שומן בשם ALA, שמקורה מן הצומח ואותה ניתן למצוא בין השאר באגוזי מלך, שמן זרעי פשתה, פולי סויה ושמן קנולה.

לעתים, בעקבות חוסרים תזונתיים, רופאים או תזונאים ממליצים ליטול אומגה 3 בצורה של תוסף. ידוע גם ממחקרים שונים שנטילת אומגה 3 מפחיתה את רמת הדלקתיות בגוף וטובה גם לפעילות והתפתחות המוח. כמוסה אחת של תוסף אומגה 3 מכילה לרוב גרם אחד של שמן דגים, שמכיל אומגה 3 מסוג DPA ו-DHA. עבור צמחונים, טבעונים ואחרים הנמנעים מדגים, קיימים תוספים המבוססים על שמן אצות.

עוד בנושא:
תוספי תזונה? מחקר ענק קבע שוויטמינים לא מועילים
צריכת אומגה 3 בהריון מגנה על התינוק מפני לחץ דם גבוה בבגרותו
הוויטמין הזה עלול לגרום לאקנה - גם אתם נוטלים אותו?

המחקרים עד כה לא קבעו כמות מומלצת לצריכה בריאה של התוסף, אך ישנו מחקר אחד המצביע על כך שכמות של 0.25 גרם של EPA ו-DHA הינה מספקת. יתרה מכך, ישנן ראיות שמינון יתר של אומגה 3 עלול להיות מזיק ולגרום לתופעות לוואי שנעות על הטווח שבין לא נעים למסוכן. הנה כמה מהן:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully