וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאנו את הקפה הקר הכי בריא, אבל יש איתו בעיה

אנחנו כבר יודעים שלקפה יש יתרונות בריאותיים, אבל מתברר שלקפה קר יכולים להיות אפילו יותר (בתנאי שמכינים אותה בצורה מסויימת). מה הסיכוי שתכינו קפה קר ככה? תגידו לנו אתם

גיף קפה קר. Giphy
גיף קפה קר/Giphy

אולי שמתם לב שבשנה-שנתיים האחרונות נהיה איזה דיבור סביב קפה קר, בקטע טרנדי-בריאותי כזה. בתזמון מושלם עם השרב, בחרנו להתמקד ביתרונות הבריאותיים שיש לקפה קר על פני קפה חם, חוץ מזה שהוא כמובן מרענן מאוד.

עוד בנושא:
האם קפאין באמת יעיל לשיפור הביצועים הגופניים?
6 דרכים פשוטות להפוך את הקפה של הבוקר לפצצת בריאות
כך תכינו את הלאטה שישדרג את חיי המין שלכם

הבעיה היא שלא מדובר פה על הקפה הקר שאתם מכינים בבית בכמה דקות עם קפה נמס, מעט מים חמים, מים קרים וקרח, אלא בתהליך הכנה שאינו כולל חליטה במים רותחים. את הקפה הקר הבריא האמיתי יש להכין מפולי קפה טחונים שאותם יש להשרות במים קרים למשך 12-24 שעות ואז לסנן דרך בד גבינה (או חיתול בד) ולשמור בקירור. מה הסיכויים שמישהו מכם (או מאיתנו) יעשה את זה בפועל? קלושים. אבל על כל מקרה שלא יהיה, אם תרצו מוטיבציה להכנת כוס קפה קר ובריא שתרווה את צמאונכם בעוד כיממה, הנה היתרונות הבריאותיים:

קפה קר. ShutterStock
איך בא לנו כזה, בעוד 12-24 שעות ככה. קפה קר/ShutterStock

1. משפר את מצב הרוח
תכולת הקפאין בקפה קר יכולה לשפר את מצב הרוח ביעילות וגם לסייע למי שמרגישים שפופים במיוחד אחרי לילה קשה. מחקרים שכללו 370 אלף משתתפים הראו ירידה של כ-8 אחוזים בשיעורי הדיכאון בקרב שתייני קפה קר.

2. שיפור בקצב חילוף החומרים
קפאין נמצא במחקרים כמשפר את קצב חילוף החומרים. המשמעות היא שגופכם ישרוף יותר קלוריות, גם במנוחה. השיפור בקצב חילוף החומרים במנוחה בעקבות שתיית קפה עשוי להגיע לעד 11 אחוזים.

3. מקטין את הסיכוי למחלות לב
כוס של קפה קר מכילה תרכובות שיכולות להגן על הלב מפני מחלות ומצבים רפואיים שונים, בהם: שבץ, התקפי לב ומחלות כלי דם. בנוסף, אותן תרכובות נמצאו כמשפרות את רגישות הגוף לאינסולין ועל ידי כך מייצבות את רמות הסוכר בדם.

4. הפחתה בסיכון לאלצהיימר ופרקינסון
פרקינסון ואלצהיימר הן שני סוגים של מחלות ניווניות של המוח, והן נגרמות עקב מותם של תאי מוח לאורך זמן. שתיהן מובילות בסופו של דבר להתדרדרות קוגניטיבית ולדמנציה. שתיית קפה קר (בחליטה קרה) מפחיתה את הסיכון ללקות במחלות הזקנה הללו.

5. משפר את תוחלת החיים
שתיית קפה בחליטה קרה עשויה להפחית באופן כללי את הסיכון לתמותה. לשתיית קפה קר קשר ישיר ועקיף להפחתת הסיכון למחלות לב, שבץ, סוכרת, תאונות, פציעות, מחלות נשימה וזיהומים. כמעט כל הרשימה המכובדת הזאת נובעת מתכולת נוגדי החמצון הגבוהה יחסית שמצויה בקפה.

עוד באותו נושא

האם קפה נטול קפאין הוא בהכרח בריא יותר?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully