וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 מאכלים להימנע מהם אם החלטתם להפחית פחמימות

בשנים האחרונות דיאטות שמכילות מעט פחמימות, או בכלל לא, הפכו מאוד פופולריות. אם גם אתם רוצים לנסות דיאטה שכזו, יש מספר מאכלים שכדאי שתפחיתו או תימנעו מהם בשל כמות פחמימות יחסית גבוהה

פטוצ'יני לימונה. נמרוד סונדרס
הפחמימה הכי מוכרת. פסטה/נמרוד סונדרס

למרות שלאנשים בדיאטה יותר קל כשאומרים להם מה מותר ומה אסור - האיזון בין השניים הוא כנראה הדבר הכי הגיוני ובריא שיש. וכן, אנחנו מתכוונים גם לפחמימות. במקביל לשאיפה לרדת במשקל, חשוב לזכור שלמרות השם הרע שלהן, ארגוני בריאות ברחבי העולם עדיין ממליצים לקבל 50 אחוזים קלוריות יומיות מפחמימות, אבל בעיקר ממזונות שמכילים כמות גדולה של סיבים תזונתיים ולא ממשקאות מתוקים או ממזונות בעלי תכולת סוכר גבוהה.

אם אתם בכל זאת בוחרים להוריד בכמות הפחמימות כדי לרדת במשקל, יש מספר מזונות שכדאי שתוציאו כמעט לחלוטין מהתפריט. הנה כמה מהם:

עוד בנושא:
דע את האויב: אילו פחמימות טובות לכם?
פחמימות או שומנים: מה הכי גרוע לדיאטה שלכם?
בשר או סוכר: מה באמת גורם למגפת ההשמנה העולמית?

ירקות עמילניים: כשאנחנו שומעים את המילה ירקות אנחנו מיד חושבים על בריאות וצריכת קלוריות מופחתת, ואכן ברוב הדיאטות יגידו לכם לאכול ירקות באופן חופשי. אבל במציאות לא כל הירקות נבטו שווים. תפוחי אדמה, בטטות, תירס ואפילו סלק מכילים הרבה עמילן - מה שהופך אותם למעשה לפחמימה שמומלץ לצרוך במתינות. רק לשם הדוגמה - בכוס תירס יש כ-41 גרם פחמימות.

בטטות ובצלים מטוגנים. הילה קריב
אל תטעו בהן. בטטות/הילה קריב

פסטה: נכון, אתם אולי לא מופתעים מנוכחותה של פסטה ברשימה, אבל מדובר במאכל כה נפוץ ומגוון שרבים מתייחסים אליו כארוחה לכל דבר. רק כדי לסבר את האוזן, אם בפרוסת לחם לבן יש כ-14 גרם פחמימה, בכוס אחת של פסטה יש 43 גרם פחמימות ובפסטה מלאה יש כ-37 גרם פחמימות ורק קצת יותר סיבים.

חלק מסוגי הפירות: אכילה של פירות מקושרת באופן ישיר למניעת מחלות כרוניות כמו סרטן וסוכרת, כמו גם להורדת הסיכון לסבול מהשמנת יתר. ובכל זאת, למרות שיש בהם תכולת סיבים גבוהה, חלק מהפירות לא מתאימים למי שניזון מתזונה נטולת פחמימות. ברשימה הזו ניתן למנות בין היתר בננות, צימוקים, אגסים ותמרים. אוכמניות אגב, הן נשנוש מעולה למי שעושה דיאטה מעוטת פחמימות.

בירה: משקאות אלכוהוליים מסוימים כמו יין לבן למשל, לא נחשבים עתירים בפחמימות ולכן מומלצים עבור מי שמנסה להמנע מפחמימות. בבירה לעומת זאת הסיפור שונה לחלוטין, בפחית אחת תמצאו כ-13 גרם פחמימות. אגב, מחקרים מראים כי פחמימות נוזליות גורמות לעליה גדולה יותר במשקל מאשר פחמימות במזון מוצק. הסיבה לכך היא ככל הנראה העובדה שהן פשוט פחות משביעות.

עוד באותו נושא

למה כולם מפסיקים עם פחמימות ומה הדרך הנכונה לעשות את זה

לכתבה המלאה
חמין חיטה טריפוליטאי. אפיק גבאי, אפיק גבאי
זה שזה קטניות לא אומר שאפשר לאכול כמה שרוצים. סיר חמין/אפיק גבאי, אפיק גבאי

קטניות: קטניות הן מרכיב חשוב מאוד בתזונה שלנו והן עשירות בסיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים ואפילו מונעות מספר מחלות כרוניות. הבעיה היא שחלק מהקטניות גם עשירות בפחמימות ולכן יש להגביל את צריכתן. עדשים ושעועית מבושלות מכילות כ-40 גרם פחמימות לכוס, כאשר מתוכן כ-15 גרם הם סיבים. לכן כמו שאמרנו, לאכול, אבל במתינות.

לחם ודגנים: למרות שמדובר במרכיבים בסיסיים של כל ארוחת בוקר, לחם ודגנים נחשבים עשירים בפחמימות, בין אם זה קמח לבן ובין אם לחם דגנים. אולי תתפלאו לשמוע אבל בלחם דגנים, על אף תכולת הסיבים הגבוהה יותר, יכולות להיות יותר פחמימות מאשר בלחם לבן.

מיצי פירות: מיצי פירות יכולים אכן להכיל כמה חומרים מזינים, אבל ספירת הפחמימות הגבוהה שלהם הופכת אותם לאחד המשקאות הגרועים ביותר שאפשר לשתות אם בוחרים להפחית פחמימות. בדומה לבירה, גם פה מדובר בנוזל לא משביע שהמוח שלנו לא מחשיב כמזון ,על אף תכולת פחמימות גבוהה מאוד. כך למשל ב-350 מ"ל של מיץ ענבים יש 60 גרם פחמימות ובכוס מיץ תפוחים - 48 גרם.

סוכר ודבש: אתם בוודאי יודעים שסוכר מכל סוג שהוא אינו מומלץ באף דיאטה, אבל אנחנו לא מדברים רק על סוכר לבן, אלא גם על סוכרים טבעיים כמו דבש ואפילו סוכר פירות. הנה דוגמה שתבהיר לכם את העניין: בכפית סוכר לבן יש 14 גרם פחמימות ואילו בכפית של סירופ אגבה, לכאורה מוצר בריא, יש 16 גרם פחמימות. בדבש כבר יש 17 גרם. קפיש?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully