וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 פעולות מפתיעות שיעבירו לכם את כאב הראש

הם יכולים להגיע לרגע או לכמה שעות, לכאוב מאוד או קצת פחות, להופיע בלילה או בבוקר - אבל אין ספק, כאבי ראש הם המטרד הכי שכיח בקרב אנשים. אם אתם פחות בעניין של תרופות, יש כמה פעולות פשוטות שניתן לעשות כדי להעביר אותם

Kamil's View

כאבי ראש הם משהו שרבים מאיתנו מתמודדים איתם על בסיס יומי. חלק מהם יעברו ממש מהר ולא יותירו סימן, אבל אחרים לעומתם יכולים לקחת זמן ולגרום לאנשים להרגיש רע או לא לתפקד במשימות היומיומיות.

כאב ראש הוא אחת התלונות הנפוצות ביותר אצל רופאי המשפחה, והתרופות הגנריות לטיול בבעיה מוכרות לכל. אבל מה קורה אם אתם מעדיפים שלא לקחת תרופות? הנה כמה דרכים שגרתיות יותר ופחות להקל על כאב הראש המטריד.

עוד בנושא:
הכל בראש: איך מבדילים בין כאב ראש למיגרנה?
לא רק כאב ראש: 5 כאבים נפוצים שנגרמים מהסמארטפון שלכם
סוגי כאב ראש והדרכים להתמודד אתם

1. תפחיתו בכמות המלח

מחקר של אוניברסיטת לונדון ושל הארגון העולמי WASH שנלחם בצריכת המלח במזון בשנת 2014, מצא כי הפחתה של חצי כפית מלח ביום (כ-3 גרם) מקלה על כאבי הראש, בעיקר בשל העובדה שהיא גורמת להפחתה בלחץ הדם ולחץ הדופק. החוקרים גילו כי גם אצל אנשים עם לחץ דם תקין הפחתה של הכמות המלח מועילה נגד כאבי הראש.

מלח. ShutterStock
תפחיתו בצריכת המלח וכאבי הראש יפחתו גם כן/ShutterStock

2. תטפלו בחריקת השיניים הלילית

אם אתם מהאנשים שחורקים שיניים, יש מצב שאתם בכלל לא יודעים שאתם עושים את זה, רק סובלים בשקט מתסמינים כמו כאבי ראש וכאבי לסתות.

חריקת שיניים מתרחשת כאשר הפה סגור ושיני הלסת התחתונה והעליונה מתחככות זו בזו. במצב כזה השיניים מתחככות זו בזו ושרירי הלסת מתכווצים ואף יכולים להיתפס. אין ממש הסבר אחד לתופעה הזו, שעלולה לפגוע לכם בשן, לשחוק ואף לשבור אותה. יחד עם זאת, מרבית המקרים בקרב מבוגרים נובעים מלחץ או חרדה ויכולים לעבור עם טיפול מתאים.

3. קבלו עיסוי

מרגישים שאתם קצת מתוחים? זה יכול להיות מה שגורם לכאב הראש המציק שיש לכם בימים האחרונים. המתח מצטבר אצל מרביתנו בצוואר ועיסוי (עדיף אצל איש מקצוע) מגביר למעשה את זרימת הדם באיזור הצוואר, הכתפיים והראש ובכך מקל על כאבי ראש.

4. תעסקו בפעילות גופנית

כאשר הראש כואב, רובנו נעשה את מה שנראה לנו הכי הגיוני וזה להכנס למיטה ולשים את השמיכה מעל הראש. בפועל, מומחים ימליצו לכם דווקא להזיז את הגוף.

פעילות גופנית סדירה - כלומר, 20 עד 30 דקות, שלוש עד ארבע פעמים בשבוע - יכולה לעזור לא רק בשמירה על משקל מאוזן, אלא גם להפחית כאבי ראש, כיוון שהיא מגבירה את זרימת הדם ומשפרת את תפקוד הלב וכלי הדם.

אישה מפהקת. ShutterStock
אל תדלגו על שעות שינה. אישה מפהקת/ShutterStock

5. תישנו טוב בלילה

מניעת שינה היא גורם ידוע לכאבי ראש. אבל אל תגזימו, כי יותר מדי שינה, יכולה להיות בעלת השפעה זהה ולגרום אף היא לכאב ראש. שינה טובה של שבע עד שמונה שעות שינה בכל לילה יכולה להפחית משמעותית את תדירות כאבי הראש.

6. תשתו קפה

לקפאין יש אפקט שיכוך כאבים קל, והוא יכול להיות יעיל במיוחד אם תצרכו אותו בשלבים המוקדמים של כאב הראש - כשהוא רק מתחיל. כך לטענת ד"ר אליזבת' לודר, ראש מחלקת הטיפול בכאב ובכאבי ראש בבית החולים בריגהם לנשים בבוסטון. "עם זאת, חשוב לא להגזים כי יכולה להיווצר סיבולת לזה. לכן מומלץ לשמור על צריכה יחסית מתונה של קפאין בשגרה, כדי שתוכלו בשעת הצורך להשתמש בקפאין כמזור מהיר לכאב ראש", הציעה ד"ר לודר.

7. תנו לעיניים מנוחה

כאבי ראש רבים קשורים לעיתים קרובות לראייה וזה מאוד נפוץ לחוש כאב ראש אחרי קריאה מרובה, בהייה במסך שעות ארוכות או אפילו התמקדות במרחק. כאבי ראש כאלה צפויים להתרחש בסוף היום ובמהלך השבוע בעבודה או בבית הספר ופחות סביר שיקרו בבוקר או בסופי שבוע.

כדי להקל על כאב ראש הנגרם בשל מאמץ של העין, מומלץ לקחת הפסקות מחשב תכופות או אם אתם נוטים לקרוא שעות רבות, לתת לעיניים ממנוחה ולהתמקד בעצם מרוחק דווקא. בכל מקרה - כל מי שסובל מכאבי ראש בצורה קבועה מומלץ שילך לרופא העיניים לבדיקה שגרתית.

  • עוד באותו נושא:
  • כאב ראש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully