וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 כאבי גב שאסור לכם להתעלם מהם

הכאב בגב לא מרגיש כמו שריר שנמתח והוא לא עובר אחרי כמה ימים? אל תזניחו וגשו לרופא - יכול להיות שמדובר במחלה כרונית שזיהוי מוקדם שלה יכול לעצור אותה

אישה שסובלת מכאב גב. ShutterStock
אל תזניחו. אישה סובלת מכאב גב תחתון/ShutterStock

כאבי גב הם אולי מסוג הכאבים הכי שכיחים שקיימים ומרביתנו נתקל בהם בשלב זה או אחר של החיים. במרבית המקרים מדובר על כאב שבא ונעלם תוך זמן קצר, כך שאין אפילו צורך לגשת לרופא, אבל בחלק מהמקרים כאבי גב הם לא רק מטרד ובדיקת רופא יכולה להועיל לכם לא רק עם הכאב, אלא אף למנוע בעיה בריאותית חמורה יותר. אז מתי אתם צריכים לשקול לגשת לרופא?

כאבי גב מלווים בחום
כאבי גב הם כאמור לא משהו נדיר, בטח ובטח כשאנחנו חיים אורח חיים יושבני ולא תמיד עושים מספיק פעילות גופנית. ובכל זאת, כאב גב שמלווה בחום אומנם לא צריך להריץ אתכם למיון, אבל כן להדליק נורה אדומה. הסיבה - זה יכול להיות סימון לזיהום רציני יותר. מדובר על מקרים נדירים, אבל זה עלול להיות זיהום בחוט השדרה.

עוד בנושא:
סובלים מכאבי גב תחתון? זה מה שאתם צריכים לעשות
למה בעצם כואב לנו הגב?
למה באפריקה אין כאבי גב ואצלנו כן?

כאבי גב תחתון יחד עם חוסר יכולת לשלוט ביציאות
מצב שכולל כאב גב שמלווה בחוסר יכולת לשלוט על שלפוחית השתן ועל תנועות המעיים שלכם מומלץ לגשת לרופא במיידי ואפילו לחדר המיון. "במקרים כאלה המשמעות יכולה להיות נזק או לחץ בתעלת עמוד השדרה", הסביר לאתר ההפינגטון פוסט ד"ר ניל אננד, אורתופד מומחה ומנהל המרכז הרפואי לטיפול בעמוד השדרה Cedars-Sinai בלוס אנג'לס.

צוואר תפוס. ShutterStock
זה הצוואר או הגב?/ShutterStock

"מצבים כמו בקע או פגיעה בדיסק יכולה ליצור לחץ על העצבים שישפיע על שלפוחית השתן והמעיים ותיצור מעין שיתוק זמני", הוא מסביר, "אם יש דחיסה של העצב לאורך זמן רב מדי קשה מאוד לחזור ולתפקד כרגיל שוב".

תסמונות כמו תסמונת "זנב הסוס" - מצב חירום נוירולוגי משני ללחץ על שורשי העצבים בחלק התחתון של תעלת השדרה - עלולות לכלול תחושת חולשה עד כדי שיתוק ברגליים, אובדן שליטה בגפיים התחתונות, קושי בשליטה על סוגרים ואימפוטנציה.

כאבי גב שמלווים בכאב באחת הרגליים
הקרנה של כאב יכולה להתחיל מכל מקום בגוף, החל מהישבן ועד הרגל, והיא מביאה עמה לרוב גם עקצוץ או חולשה ברגל כגון גרירת רגל או קושי להרים אותה. מצב כזה יכול להיגרם בגלל גורמים בריאותיים רציניים יותר כמו דורבן, פריצת דיסק או אפילו היצרות תעלת עמוד השדרה שגורמת ללחץ עם כאב מקרין ליד או לרגל והרדמות או נימול בגפיים עליונות ותחתונות.

כאב בגב העליון מתחת לצוואר
"הרבה אנשים שחשים כאב בגב העליון - מתחת לצוואר - חושבים שזה כאב בגב, אבל זה לא בהכרח", מסביר ד"ר אנאנד. "הכאב הזה בא מהצוואר, והסיבה שזה מרגיש שונה היא שזה חוט השדרה. למעשה חוט השדרה עובר דרך הצוואר, והוא הרחבה ישירה של המוח".

אם יש לך כאב גב בגב העליון שכולל עקצוץ או חולשה בידיים, או שאתם שמים לב שאתם הולכים לא יציב, זה יכול להיות סימן שמשהו קורה בחוט השדרה ויש צורך להיבדק על ידי רופא מפני שגילוי מוקדם של בעיה כזו יכול למנוע חלק ממנה בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully