וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש אחד נטל בקבוק שלם של ויאגרה. זה מה שקרה לו

מאהב נלהב הגיע לבית החולים בבוסטון לאחר שנטל בקבוק שלם של החומר הפעיל בוויאגרה. בניגוד למצופה, הוא חש בתסמינים מסוכנים שממש לא השיגו את ההשפעה שהוא קיווה להשיג

כדורי ויאגרה. ShutterStock
מינון חריג פי עשרה מהכמות המומלצת. כדורי ויאגרה/ShutterStock

לפעמים מעט זה יותר. מקרה מוזר במיוחד שפורסם לאחרונה בכתב העת הרפואי JAMA מוכיח שיש אמת מאחורי המשפט הזה. גבר אלמוני כבן 50 שתה בקבוק שלם של סילדנפיל נוזלי, החומר הפעיל בכדורי ויאגרה, וזה לא נגמר טוב.

האלמוני הגיע למרפאת עיניים בבוסטון כשהוא סובל מעיוורון לילה ורגישות קיצונית לאור לאחר ששתה 30 מיליליטר של סילדנפיל, כמות שחורגת פי עשרה מהמינון המומלץ לשימוש. באופן מוזר, הסימפטומים שחש בעקבות המינון החריג השפיעו בעיקר על העיניים שלו, ורופאיו לא דווחו על השפעות נוספות באזורים דרומיים יותר.

עוד בנושא:
לא רק ויאגרה: הכל על הפרעות בזיקפה והטיפול בהן
מי מפחד מזקפה ממושכת?
התחליף המפתיע לויאגרה שמסתתר בכל בית

הסימפטום המוזר ביותר שתקף את הגבר הנלהב הייתה חסימה של מרכז שדה הראייה בצורה שנראתה לו כמו "סופגניה". התופעות האחרות החלו להתפוגג כעבור זמן אך החסימה המוזרה בעיניו נשארה ללא שינוי. סדרה של בדיקות אופטיות הראתה שהאלמוני סבל מזנק חמור לרשתית בשתי עיניו בשל השפעת הוויאגרה על כלי הדם בעיניים.

ניתוח עיניים. ShutterStock
רגישות לאור וחסימה בשדה הראייה. גבר בבדיקת ראייה/ShutterStock

ההשפעה של ויאגרה, או של המרכיב הפעיל שלה סילנדפיל, היא הרחבת כלי הדם של הפין, שמסייעת לדם לזרום במהירות פנימה. זאת הסיבה שהביאה לכך שבמקור ויאגרה פותחה כתרופה לטיפול בלחץ דם גבוה, אנגינה וכאבים בחזה הקשורים למחלת לב כלילית. ייתכן שהמינון החזק של סילדנפיל גרם לכלי הדם של העין להתרחב מהר מדי או חזק מדי, וגרם לנזק שלא ברור אם הפך לקבוע משום שלמרבה הצער האיש לא חזר לבית החולים לטובת מעקב.

לא מדובר במקרה הראשון בו מינון עודף של תרופות לזיקפה הובילו לבעיות עם ראייה. גבר נוסף בן 31 שתה מינון גבוה של ויאגרה נוזלית היישר מן הבקבוק, וזה גרם לו לראות הבזקים אדומים ולפתח רגישות לאור. זאת הסיבה בגללה מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) בדק קשר אפשרי בין נטילת התרופה וגרימת עיוורון. עם זאת, הוא נמנע מלהגביל את השימוש בתרופה מאחר והסיכוי לאובדן ראייה בשל שימוש בתרופה קלוש מאוד.

עוד באותו נושא

שנה תחת: לא תאמינו איזה דברים הגיעו לתוך ישבנים ב-2018

לכתבה המלאה
אין אונות גברא. ShutterStock
רצוי שלא לחרוג מהכמות המומלצת ולהיוועץ ברופא במקרים חריגים. זוג מתוסכל במיטה/ShutterStock

למרות דיווחים אלה, פורסם בשנה החולפת מחקר שנערך באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, שממצאיו מעידים דווקא על קשר הפוך. ניסוי קליני בו השתתפו חמישה קשישים עם ניוון מקולרי התבקשו ליטול שני כדורי ויאגרה מדי יום במשך שנתיים. התרופה שיפרה את ראייתו של מטופל אחד, ועצרה לחלוטין את ההתדרדרות בראייתם של ארבעת המטופלים האחרים.

בכל מקרה, רצוי שלא לחרוג ממינוני המנה המומלצת של כל תרופה ללא התייעצות עם רופא ולפנות לסיוע אם תופעות לוואי לא צפויות תוקפות את המשתמש לאחר נטילתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully