וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היא עשתה זאת שוב: מסתבר שספירולינה יכולה להפחית לחץ דם גבוה

יש כאלה שמוכנים להישבע שספירולינה יכולה לחולל פלאים כמעט בכל היבט שקשור לבריאותנו והיא זוכה לפופולריות מפתיעה. במחקר חדש אותרה לראשונה מולקולת חלבון באצה שעשויה להפחית לחץ דם גבוה והיא כנראה תהפוך אותה לאהובה אפילו יותר

שייק ספירולינה. ShutterStock
חוץ מלנקות לכם את הבית היא כנראה יכולה לעשות הכל. שייק ספירולינה/ShutterStock

אין עוררין על כך שספירולינה זוכה למוניטין חיובי במיוחד ונדמה שאין סגולה בריאותית שלא נקשרה בשמה. זאת אולי הסיבה שרבים פותחים את הבוקר בשייק שמורכב מהאצה, שנחשבת לסופר פוד בשל תכולת חלבון, ויטמינים ומינרלים גבוהה. מחקר חדש מספק למכורים סיבה נוספת לדבוק בה ולמי שסובל מלחץ דם גבוה תירוץ להצטרף לחגיגה.

חוקרים מהמכון הנוירולוגי בפוזילי, איטליה, בודדו במעבדתם את אחת ממולקולות החלבון שמצויה בספירולינה ומצאו שהיא עשויה להרחיב עורקים ולהוריד את לחץ הדם. המולקולה SP6 מסתמנת כפתרון יעיל וזול שישפר את מצבם הבריאותי של מיליונים ברחבי העולם.

עוד בנושא:
זה הסופרפוד שאתם באמת צריכים לאכול
עלה ירוק: איזה ירק עלי הוא הכי בריא
ירוקים מקנאה: 10 מאכלים ירוקים שאסור לוותר עליהם

למרות שרשימת היתרונות שנקשרו בשמה ארוכה מאוד, אין מספיק עדויות מדעיות שיקבעו עד כמה ספירולינה יעילה במיגור מחלות. הצוות האיטלקי בחר להרים את הכפפה ובדק האם רכיבים מסוימים באצה האהובה על ספורטאים וסלבריטאים אכן מועילים לאחר שימוש בה.

אילוסטרציה. ShutterStock
האם נמצא פתרון זול ופשוט לבעיה שפוגעת במיליונים אנשים ברחבי העולם? בדיקת לחץ דם/ShutterStock

החוקרים דימו את ההשפעות של ספירולינה על עורקיהם של בעלי חיים במעבדתם. מולקולת החלבון המבודדת SP6 הצליחה להרחיב את כלי הדם של בעלי החיים בתהליך שמכונה וסודילציה (vasodilatory), בו זרימת הדם מתגברת בשל ירידה בהתנגדות וסקולארית, התאים משחררים תחמוצת חנקן טבעית וכך לחץ הדם יורד.

"הצלחנו לשלוט במה שקורה במעיים האנושיים לאחר בליעת החומר באמצעות בידוד החלבונים שייקלטו בגוף שלנו", אומר ד"ר אלבינו קאריזו, החוקר הראשי בצוות. הצוות היה למעשה זה שגילה לראשונה את אחת המולקולות החשובות בספירולינה, SP6.

עוד באותו נושא

למה כל כך הרבה אנשים סובלים מלחץ דם גבוה?

לכתבה המלאה
אצת כלורלה וספירולינה. ShutterStock
מצליחה להרחיב את כלי הדם. אבקת ספירולינה/ShutterStock

אנשי הצוות מודעים לעובדה שיש צורך במחקרים נוספים שיבחנו את הפוטנציאל של ספירולינה, אך הם סבורים שהממצאים מבטיחים ומבשרים טובות לקראת פיתוח טיפולים "טבעיים" להורדת לחץ דם גבוה. "אנחנו יודעים שחולים עם יתר לחץ דם סובלים לעיתים קרובות מפגם בתהליכים הטבעיים שאמורים לייצר את תחמוצת החנקן שמרחיבה את האנדותל (הקירות הפנימיים של כלי הדם). החלבון שאנחנו מבודדים בספירולינה עשוי להשפיע לטובה על מנגנון זה", מסכם פרופ' כרמיין וסיונה.

לחץ דם גבוה משפיע על כמעט שליש מהמבוגרים בארה"ב ובבריטניה ותרכובת טבעית מאצת העל עשויה לשפר את חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם בקלות ובמחיר נמוך יחסית.

קייט מידלטון. GettyImages
היא כבר נוהגת לפתוח את הבוקר בשייק ירוק, מה אתכם? קייט מידלטון/GettyImages

למרות שאולי ניתן לחשוב שרק בשנים האחרונות ספירולינה, או בשמה המדעי arthrospira platensis, זכתה לפופולריות שלה, למעשה כבר מאות שנים עושים בה שימוש במקסיקו ובאפריקה. האצה הירוקה משמשת לצרכים רבים. מי שמכור אליה - כמו למשל קייט מידלטון, שנוהגת לפתוח את הבוקר בשייק ירוק או אופרה ווינפרי, ששילבה אותה בשגרת יומה באופן קבוע - טוען שהיא מהווה מקור איכותי לחלבון, מספקת ויטמינים מקבוצת B, מעלה את רמת הברזל בגוף, מסייעת לרדת במשקל, מפחיתה תסמיני הפרעות קשב וריכוז ורמות סוכר בדם, מפיגה מתח ומקלה על תסמיני תסמונת קדם וסתית (PMS).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully