וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד לחיים ארוכים טמון בדרך שבה אתם רבים עם בני הזוג שלכם

18.12.2018 / 11:13

השכנים שלכם לא ישמחו לגלות את זה אבל באמת שאין בעיה לשחרר את כל מה שיש לכם בבטן על בן הזוג, זה אפילו מומלץ. מחקר חדש מגלה שזוגות שמרבים לריב בחופשיות מאריכים ימים. אם אחד מבני הזוג בוחר לנצור את לשונו, זה יעלה לו בבריאות

אישה צועקת. ShutterStock
אם רק אחד מבני הזוג חושף את מה שעל ליבו, הסיכון למוות מוקדם מכפיל את אצמו. אישה צועקת/ShutterStock

אחת הקלישאות הכי מעצבנות שיש היא ההמלצה להתאפק ולספור עד עשר עד שהכעס חולף. לרוב, היא נכונה אבל לחיי הזוגיות שלכם היא לא רלוונטית. מריבה קולנית עם החצי השני שלכם יכולה דווקא להיות הסוד שלכם לחיים ארוכים. מחקר חדש שמתפרסם במגזין Journal of Psychosomatic Medicine מצא שזוגות שנהגו להניח את כל הקלפים על השולחן בעת מריבה היו בעלי סיכוי נמוך יותר לסבול מבריאות לקויה ולמות מוקדם יותר.

החוקרים מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת אריזונה גילו שהיתרון מושג רק אם שני הצדדים מתמודדים באותו האופן עם מחלוקות. אם אחד הצדדים נוהג לאגור את הכעס בזמן שהפרטנר מעדיף להציף את הבעיות, הסיכון למוות מוקדם מכפיל את עצמו. התמודדות שונה בקרב בני הזוג יוצרת לחץ. "סגנונות תגובה שונים עלולים לגרום לקונפליקט עמוק, שמערער את הבריאות בטווח הארוך", הם אומרים.

עוד בנושא:
נשים - זו הסיבה בגללה אתן חייבות למצוא גבר שאוהב להיות "הכפית הקטנה"
גברים, רוצים לחיות יותר שנים? תבהו בשדיים ותעלו במשקל
בדרך לחיי נצח? ישראלים מצאו פגם גנטי התורם לאריכות ימים

המחקר בחן את מערכת היחסים של 192 זוגות במשך 32 שנים כדי לראות כיצד הדרך שבה הם מתמודדים עם כעסים תשפיע על בריאותם והתמותה שלהם. החוקרים חילקו את הזוגות לפי הדרך שבה פרקו את כעסם או דיכאו את רגשותיהם. לאחר מכן הם השוו את התנהגותם למצבם הבריאותי והאם מתו או לא בשלושת העשורים שלאחר מכן.

סופיה ורגרה ג'ו מנגיילו. GettyImages
קחו מהם דוגמה. סופיה ורגרה וג'ו מנגיילו שלא שומרים כעסים בבטן/GettyImages

המסקנות הוכיחו שכדאי לכם מאוד לשבור את הכלים מדי פעם. "ככל שחוסר ההתאמה בין אופן ההתמודדות עם הכעס אצל בני הזוג גדל, כך גדל הסיכון למוות מוקדם". הסיכון הנמוך ביותר למוות מוקדם היה בין זוגות בהם שני בני הזוג ביטאו את רגשותיהם, כשהבעל היה מצוי בסיכון של 24 אחוזים למוות מוקדם במהלך 32 שנות המחקר והאישה הייתה בסיכון של 18 אחוזים.

כששני בני הזוג התייסרו וכבשו את כעסם, הגבר היה בסיכון של 35 אחוזים למוות מוקדם, והתוצאות בקרב הנשים נותרו ללא שינוי, אבל כשנרשמה אי התאמה בסגנון, הסיכונים כמעט הוכפלו. כשהגבר הביע את דעתו בחופשיות בעוד שהאישה החליטה שלא לחשוף את כל מה שעל לבה, הסיכון למוות מוקדם היה 51 אחוזים ו-36 אחוזים בהתאמה. כשהמצב היה הפוך והגבר דיכא את כעסו, הסיכון שלו ירד במעט ועמד על 49 אחוזים לעומת 28 אחוזים שלה.

"אם תשובותיהם של בני זוג לקונפליקט שונות זו מזו, הדבר עלול להפוך לקונפליקט יומיומי לאורך זמן", אומר הפסיכולוג קייל בורסה, שהוביל את המחקר, "זוגות שהסגנונות הבינאישיים שלהם מתאימים יותר עשויים לחוש פחות קונפליקט לשמור על בריאות טובה יותר. לא כדאי להתנהג כאילו אתם לא כועסים או ששום דבר לא קרה. למרבה האירוניה, עימותים יסייעו לכם ליהנות יותר שנים יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully