וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנות קטנות: הצצה למחלקה הכי מרגשת בבית החולים

בשיתוף בית החולים ברזילי, בשיתוף בי"ח ברזילי

14.1.2019 / 7:25

נשים שיולדות פגים מתארות את החוויה כטראומה. בעיות בריאותיות, שהות ארוכה באשפוז ופחד מפני הבאות משפיעים על ההורים וגובים מחיר רגשי. כאן נכנסים לתמונה הרופאים והאחיות שמטפלים בפג ותומכים במשפחה. נסענו לברזילי כדי ללמוד איך נראים החיים במחלקה המיוחדת הזו

בווידיאו: הצצה למחלקת היולדות בבית החולים ברזילי/וואלה! NEWS

כל אישה הרה מדמיינת את רגע הלידה שלה ומתכננת תכניות, אבל יש לא מעט מקרים בהם המציאות לא מתיישרת לפי התכניות. זה מה שקורה לנשים שיולדות פגים, קרי יולדות לפני השבוע ה-36 להריון. "כאמא טרייה, ללדת פג זה אירוע שהוא טראומתי, להחזיק תינוק במשקל קילו וחצי, לא לדעת מה קורה עכשיו", מספרת דקלה חזות, שבתה מאושפזת בפגייה של המרכז הרפואי ברזילי. "התמיכה שקיבלנו, המענה, זה בעצם מה שהחזיק אותנו" היא מוסיפה.

עוד בנושא:
מהקורס ועד לסידור התיק: כל מה שצריך לדעת לקראת הלידה
ברגע הכי חשוב בחיים: כך תבחרו את חדר הלידה שהכי מתאים לכם
זו כנראה העבודה הכי מרגשת בעולם: ראיון עם מיילדת

החוויה הזו של חזות אינה יוצאת דופן, ואמהות רבות שמתחילות את מסע ההורות שלהן בפגייה מתארות קשר חזק ומשמעותי עם הצוות הרפואי, כזה שמאפשר להן להחזיק מעמד בימים מאוד לא פשוטים, וכאשר הן רחוקות מהתינוק שלהן במשך שעות רבות. "אני חושבת שאנחנו מאוד קשובות לאמהות", מספרת אנה שלוסמן, אחות מוסמכת בפגייה של בית החולים ברזילי. "תמיד אנחנו אומרות להן שהכל בסדר, יש בייביסיטר בחינם, תיהנו ממנו", היא מוסיפה בחיוך.

צוות הפגייה מבין את הקושי של ההורים, ושל התינוקות הקטנים, ומעודד אותם לבלות כמה שיותר זמן בבית החולים. "אנחנו מעודדים אותם להיות פה כמה שיותר", אומר ד"ר שמואל צנגן, מנהל מחלקת טיפול מיוחד בילוד ובפג בברזילי, "כמה שיותר מגע סקין טו סקין, קנגרו, כמה שיותר להיות נוכחים בביקורים. הכל בצורה שקופה ומעודדת טיפול מצד ההורים".

בשיתוף בית החולים ברזילי, בשיתוף בי"ח ברזילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully