וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכון, את יפה: 7 הוכחות מדעיות לכך שאנשים יפים נהנים יותר

12.12.2018 / 11:59

העולם אינו מקום הוגן ויש אנשים שזוכים ליתרונות מסוימים על פני אחרים רק בגלל שהם נראים טוב יותר. חוקרים ומדענים הפשילו שרוולים וניסו להסביר למה בעצם אנשים יפים זוכים לחיים טובים יותר

גל גדות. GettyImages
האם היא גם חכמה ואמינה יותר מכם? גל גדות/GettyImages

אין מה לעשות, אנשים יפים נהנים יותר. וזה מוכח מדעית. אם התמזל מזלכם ואתם נחשבים לאנשים יפים לפי נוסחה ברורה ולא רק בעיני אמא שלכם, סביר להניח שתזכו לשלל יתרונות וקיצורי דרך במהלך חייכם.

אנשים יפים נחשבים למושכים יותר ואולי קל להם יותר למצוא זוגיות, אבל כל הטוב הזה לא עוצר שם. מעבר לתחום הרומנטי, המדע החליט לבחון את הדברים החשובים באמת ולברר אחת ולתמיד האם יש חיים אחרים בצד האטרקטיבי והמצודד של המתרס גם מול מנהל הבנק, בקבלה לעבודה ובמעמדם החברתי והמשפחתי.

עוד בנושא:
ילדים הם שטחיים והם יבטחו בכל פרצוף יפה
הפסיכולוגיה של הארון: למה כדאי להתלבש יפה לעבודה?
שקר החן: מחקר מוכיח שאנשים יפים הם אגואיסטים

1. קל להם להתקבל לעבודה

הנושא הבא מוכיח שהעולם ממש לא הוגן ושיש אנשים ששווים יותר. מספר מחקרים שעסקו בהשפעה של אטרקטיביות המועמד על החלטות הגיוס לעבודה הוכיחו שוב ושוב שכדאי לכם להשקיע בתלבושת חדשה או בתספורת מסודרת יותר לפני ראיון עבודה.

מחקר מ-2002 מצא שלגברים ונשים יפים יותר היה סיכוי גבוה יותר להתקבל לעבודה כשהתמודדו מול מועמדים עם קורות חיים דומים יחסית. עם זאת, מחקר ותיק יותר שנערך בשנות ה-70 מצא שלנשים מושכות יש יתרון בקבלה למשרה רק כשהן פונות למשרות שאינן ניהוליות. כשנשים יפות הגישו מועמדות לתפקידים בכירים יותר הסיכויים שלהן היו נמוכים יותר מאלה של גברים ונשים לא מושכות שניגשו לאותה משרה.

2. הם חכמים יותר

בשנת 2004 מצאו חוקרים מאוניברסיטת ניו מקסיקו קשר בין אינטליגנציה כללית לסימטריה של הגוף. סימטריה פיזית בפנים או בממדי הגוף הופכת את האדם לאטרקטיבי ויפה יותר בעינינו. לאחר בדיקה אינטלקטואלית לקבוצת משתתפי המחקר, החוקרים מצאו שמשתתפים בעלי סימטריה גדולה יותר בגופם קיבלו ציונים גבוהים יותר מאלה שנחשבו "יפים פחות".

עוד באותו נושא

תשכחו מהקארמה: למה אנחנו נהנים לראות אנשים אחרים סובלים?

לכתבה המלאה
אשטון קוצ'ר בטקס הסאג 2017. GettyImages
מש"ל. אשטון קוצ'ר/GettyImages

3. מנכ"לים חתיכים עושים יותר כסף

לא צריך לדאוג להכנסתם של אנשים יפים כי מסתבר שחברות ותאגידים ציבוריים שנוהלו על ידי מנכ"לים אטרקטיביים יותר זכו להכנסות גבוהות יותר מאלה שהשיגו חברות עם קברניט פחות נאה. חוקרים מאוניברסיטת ויסקונסין גילו שערך המניות של חברות שזכו במנכ"לים אטרקטיביים עלה בצורה משמעותית מיד לאחר הופעת המנכ"ל בטלוויזיה. לשם השוואה, כשהמנכ"ל הופיע בכתבה בעיתון ללא תמונות, המניות נותרו ללא שינוי.

4. אולי יהיו להם חיים שמחים ובריאים יותר

מחקר שנערך באוניברסיטת ויסקונסין בשנת 1972 בו הוצגו לתלמידים תמונות של אנשים בעלי אטרקטיביות משתנה, העלה שהתלמידים העריכו לעתים קרובות יותר שבעלי תו הפנים היפים יותר היו המוצלחים והמאושרים יותר. הסטודנטים הניחו שאותם אנשים אטרקטיביים בתצלומים חיו "חיים נהדרים" והם "בזוגיות טובה יותר".

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בנאום בפרלמנט, פברואר 2016. רויטרס
מצבם של פוליטיקאים נאים טוב יותר בסקרים. ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו/רויטרס

במחקר דומה שנערך בתחילת שנות האלפיים באוניברסיטת סנט אנדרוז שבסקוטלנד, משתתפי המחקר נטו יותר לדרג את בעלי הדיוקנאות הסימטריים כיותר אטרקטיביים ובריאים יותר. הפרצופים הלא-סימטריים נתפסו לעתים קרובות יותר כבלתי מושכים וחולים.

עם זאת, המחקר לא מצא קשר בין סימטריה הפנים לבין מצב בריאותם של המצולמים בפועל. אף על פי שפנים סימטריות קשורות לפעמים ל"גנים טובים", המדע עדיין לא מצא הוכחה לכך שמי שגורם ללבכם להחסיר פעימה יחיה יותר.

5. מראה מצודד מעניק יתרון בפוליטיקה

אם חשבתם שהמגזר הציבורי יהיה רחמן יותר לאנשים שמראה הוא לא הצד החזק שלהם, המצב לא פחות קשוח גם שם. מחקר שנערך בפינלנד בשנת 2010 מצא שמועמדים ומועמדות למשרות פוליטיות ונחשבו לנאים יותר הצליחו יותר בסקרים לעומת פוליטיקאים שאולי עבדו קשה למען הציבור אך נחשבו לכעורים יותר. בכמה הם הצליחו? הפוליטיקאים היפים יותר זכו בכ-20 אחוזים יותר.

6. אפילו תינוקות מעדיפים אותם

תינוקות מסוגלים להבחין בין בעלי פרצוף משובב נפש לבין מי שלא נחשב למושך במיוחד. חוקרים מאוסטין טקסס הציגו ל-60 תינוקות תמונות של 16 נשים ו-16 גברים שדורגו קודם לכן לפי מידת האטרקטיביות שלהם על ידי מבוגרים אחרים. התינוקות הביטו בפרצופים האטרקטיביים למשך זמן רב יותר. מעניין לציין שכאשר הוצגו תמונות של תינוקות אחרים שדורגו לפי רמת חביבותם האפקט היה זהה.

7. את הכי יפה כשנוח לך

כדי להיחשב ליפים יותר תצטרכו לעבוד קשה יותר. נשים יפות שלא מתאפרות נתפסו כאמינות יותר. כך עולה ממחקר חדש. כשצוות החוקרים בחן את תגובותיהן של נשים לנשים אחרות שהשתמשו באיפור ומצאו שהמשתתפות הניחו הנחות שליליות על אותן נשים. נשים למעשה "מענישות" נשים שנעזרו במוצרי איפור, וראו בהן פחות כנות ומניפולטיביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully