וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבר שההרגל ההורי הדוחה הזה טוב לבריאות הילדים

20.11.2018 / 10:09

קצת לכלוך לא הרג אף אחד, אפילו להיפך. מחקר חדש מציע להורים לחזור לנקות את המוצץ של תינוקם בעזרת פיהם כדי לחזק את המערכת החיסונית שלהם ומחזק שוב את הטענה שסטריליות אינה מועילה לבריאות ילדים

ילדה עם מוצץ. ShutterStock
הורים יכולים להעביר חיידקים בריאים אל הילד שלהם באמצעות המוצץ. ילדה עם מוצץ/ShutterStock

לפעמים מגלים שהשיטות הישנות ששימשו את ההורים שלנו לגדל אותנו לא היו בהכרח רעות. פעם רוב האבות והאימהות נהגו לנקות את המוצץ של הפעוט באמצעות מציצה ומשום מה בשנים האחרונות הנוהג הזה פסק. מחקר חדש מנסה להחזיר עטרה ליושנה ומגלה שהפעולה הפשוטה לכאורה עשויה להועיל למערכת החיסונית של התינוק ולסייע במניעת התפתחותן של אלרגיות.

עוד בנושא:
משועבדים לבעיות השינה של הילדים? כך תצאו מעבדות לחירות
אלה הנזקים שהמוצץ גורם לשיניים של הילד שלכם
שיר פרידה: איך גומלים ילד ממוצץ?

על פי מחקר שהוצג בכנס השנתי לאלרגיה, אסטמה ואימונולוגיה בסיאטל, הורים שמוצצים את המוצץ של ילדיהם כדי לנקות אותו יכולים כדי לשפר באופן משמעותי את בריאות תינוקם בשנה הראשונה לחייו. התרומה של שיטה זו נמצאה יעילה יותר באופן משמעותי לעומת שיטות אחרות, כמו למשל שטיפה תחת זרם מים או עיקור במים רותחים. החוקרים מאמינים שדווקא הפעולה הפשוטה יחסית מעבירה חיידקים בריאים מהפה של ההורים לילדיהם.

אמא ותינוקת. ShutterStock
רק 12% מההורים נוהגים לנקות את המוצץ בשיטה הבריאה יותר. אם ותינוקת/ShutterStock

המחקר כלל 128 אימהות לתינוקות, ששיתפו במשך שנה וחצי בהרגלי הניקיון שהן נוקטות, כמו למשל הדרך שבה הן בוחרות לנקות את המוצץ, כדי לבדוק אם יש הבדל בתגובות אלרגיות של התינוקות לחלב, בוטנים או קרדית האבק.

72 אחוזים מהאימהות שילדיהן השתמשו במוצץ סיפרו שהן נוהגות לנקות אותו בשטיפה במים, במדיח הכלים או במיקרוגל ורק 12 אחוזים דיווחו על כך שנוהגים בביתם לנקות את המוצץ בעזרת פיהם לאחר שנפל לרצפה. התינוקות שאימהותיהם העדיפו את הטכניקה האחרונה נהנו מרמות נמוכות יותר של אימונוגלובליןE (IgE), שהוא סוג של נוגדנים המיוצרים על ידי המערכת החיסונית שמציב אדם בסיכון גבוה יותר לפתח אלרגיות ואסטמה. כמו כן, לא נמצא הבדל בין עיקור המוצץ במים רותחים לבין שטיפה קלה תחת הברז.

עוד באותו נושא

הנחיות חדשות להורים: ילדים צריכים להתחיל להתעמל כבר מגיל 3

לכתבה המלאה
מתקן לייבוש בקבוקי תינוק. ShutterStock
אין הבדל בין עיקור במים רותחים לשטיפה רגילה בברז. מתקן לייבוש בקבוקים/ShutterStock

"אנחנו יודעים שחשיפה למיקרואורגניזמים מסוימים בשלב מוקדם בחיים מגרה פיתוח של המערכת החיסונית שעשוי להגן מפני מחלות אלרגיות מאוחר יותר", הסבירה אליאן אבו-ג'אודה, חברה בצוות המחקר. "דרך הניקוי של המוצץ עשוי להיות דוגמה מעניינת לדרך שבה הורים יכולים להעביר מיקרואורגניזמים בריאים לילדיהם הצעירים".

"גילינו שההורים שמוצצים את המוצץ הובילו לרמות IgE נמוכות החל מגיל 10 חודשים, ועד גיל שנה וחצי", אומר חבר אחר בצוות, אדוארד זוראטי, שנחשב למומחה לאלרגיות. זוראטי גם ממליץ על מחקר המשך שיבחן האם התוצאות הטובות של הרגלי זה משפיעות לאורך השנים.

תינוק מצונן. ShutterStock
קצת לכלוך יכול לחזק את המערכת החיסונית שלהם. ילד סובל מאלרגיה/ShutterStock

המחקר האמריקאי מגבה את התפיסה לפיה ילדים צריכים להיות חשופים ללכלוך כדי להפחית את הסיכון שיסבלו מאלרגיות. כך למשל, מחקרים קודמים הוכיחו שמי שגדלו באזורים כפריים נוטים לחלות פחות באסטמה, שנגרמת בדרך כלל בגלל גירוי אלרגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully