וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמא, למה יש לך אף כל כך גדול? הריון ולידה משנים את הפנים לצמיתות

18.11.2018 / 0:03

פנים מלאות, אף גדול, גבות דלילות ואפילו שינוי בצבע העיניים והשיער - השינויים ההורמונליים שקורים בהריון יכולים לשנות בצורה משמעותית את מראה הפנים, וזה לא תמיד עובר אחרי הלידה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא סתם זה הפך למם כל כך פופולרי. מילה קוניס - לפני ואחרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

העובדה שהריון ולידות משנים לנצח את גופן של נשים היא ידיעה כואבת, אך לא חדשה. החזה, האגן ובמיוחד הבטן, לא חוזרים להיות בדיוק כפי שהיו לאחר שהגוף נושא בתוכו חיים ומביא אותם לעולם. גם נשים שחזרו למשקלן טרום ההריון יעידו שלא הכל חוזר בדיוק למקום שבו היה קודם. רובן יסכימו גם שזה מחיר שהן יכולות לחיות איתו.

אבל האם הריון ולידה משנים גם את פניהן של נשים - לצמיתות? באופן מפתיע, התשובה המדעית לכך היא כן. שינויים במראה הפנים הם חלק פחות מוכר וידוע בדיון על המחיר הפיזי שבו נושאות נשים שעברו לידות, אבל לא פחות נפוץ. השינויים הללו יכולים להשפיע על צורת האף, צבע השיער או הופעת נמשים. השינוי הבולט ביותר שנגרם לאחר הריון ולידה הוא שינוי בגודל וצורת הפנים.

עוד בנושא:
תסמינים לאחר לידה שאסור לך להתעלם מהם
כל הדרכים לקבל כסף על הריון ולידה - מדריך
דברים מדהימים שהגוף שלך עושה בהריון

ביונסה, ג'יי זי. GettyImages
שפתיים תפוחות, אף גדול ומבנה פנים עגול יותר. ביונסה בהריון וג'יי זי/GettyImages

במהלך ההריון לפנים יש נטיה להתמלא ולהפוך תפוחות יותר, גם זוויות חדות (כמו למשל, עצמות לחיים בולטות או קו לסת זוויתי) נוטים להתעדן ולהתעגל. לדברי מיילדות, השינויים הללו נובעים מאגירת נוזלים, שהיא מאפיין נפוץ מאוד במהלך ההריון. ההפרשה המוגברת של הורמונים, במיוחד אסטרוגן, מגבירה את אגירת הנוזלים בכל הגוף - מכפות הידיים והרגליים ועד ללחיים.

בנוסף, ישנה זרימת דם מוגברת לכלי הדם באופן כללי ולנימי הדם בפנים, מה שגורם לנשים בהריון להראות סמוקות או אדומות ולצווארן להתרחב (בעיקר בשלבים המאוחרים של ההריון). בזמן ההריון, לשינויים הללו יש נטייה לשוות לנשים מראה צעיר יותר מכפי גילן, אבל לאחר הלידה הכל מתהפך והמראה הופך כחוש, ומדולדל כמו בלון שהוציאו ממנו את האוויר. הנפיחות והמלאות שנוצרו בהדרגה במהלך ההריון מתרוקנות בבת אחת לאחר הלידה, והתוצאה היא מראה 'מרוקן'.

עוד באותו נושא

10 דברים שלא ידעת שקורים לגוף שלך בזמן הריון

לכתבה המלאה
נטלי פורטמן. GettyImages
עפעפיים נפוחים או נפולים? נטלי פורטמן/GettyImages

עוד שינוי שניכר בפנים לאחר לידה הוא פיגמנטציה, בשמה המקצועי מלזמה ובשמה העממי 'מסכת הריון', שגורמת להיווצרותם של כתמים כהים-חומים מסביב לעיניים ולפה. תופעה זו נגרמת עקב התגברות בייצור המלנין, שהוא החומר שנותן לעור ולשיער את צבעם. לרוב הכתמים הללו דוהים לאחר הלידה, אך בחלק מהמקרים מדובר בתהליך איטי ובמקצתם הכתמים לא נעלמים לחלוטין לעולם.

גם העיניים משתנות בעקבות ההריון והלידות - נשים רבות מדווחות על עפעפיים נפוחים (גם למחסור בשעות שינה יש קשר לזה) ואפילו על שינוי בצבע העיניים. שינוי בצבען של העיניים קורה עקב השינויים ההורמונליים בגוף שמשפיעים על קימור הקרנית וזה גורם לקשתית להראות בהירה/כהה יותר. חלק מהנשים חוות גם צניחת עפעפיים בהריון, שלרוב עוברת מעצמה לאחר הלידה, אך במקרים מסויימים הנשים נותרות עם שרירים חלשים יותר באחד מהעפעפיים או בשניהם.

קים קרדשיאן בהריון. ספלאש
ספגה ביקורת על השפתיים. קים קרדשיאן בהריון וקניה ווסט/ספלאש

עוד תופעת לוואי של הריונות היא נשירה - אבל לא זו המפורסמת של שיער הראש שמגיעה מספר חודשים לאחר הלידה (או לפחות לא רק זאת), אלא נשירה של שיערות הגבות והריסים. הסיבה לכך היא בדרך כלל חסרים תזונתיים או יתר פעילות של בלוטת התריס, שיוצאת מאיזון לאחר הלידה.

אגב השיער, יש סיכוי טוב שתרגישו שצבעו התכהה במהלך ההריון. זאת, הודות לפעילות המוגברת של המלנין בגוף (אותו מלנין שאחראי גם לפיגמנטציה). כך שאפילו אם את בלונדינית טבעית מלידה, את עשויה לגלות אחרי הלידה שאת לא רק 'אמא' מעכשיו, אלא גם ברונטית.

ולקינוח: נסיגת חניכיים

אחד השינויים הכי מוזרים שמייצר ההריון בפניהן של נשים הוא גדילת האף. זה קורה בגלל שילוב של שני דברים שכבר הזכרנו פה כמה פעמים: אגירת נוזלים בפנים גורמת לאף להראות תפוח יותר וגם התגברות באספקת הדם שמנפחת ומרחיבה גם את הרקמות הפנימיות של החוטם.

ולבסוף, ישנו הפה. מספר סלבריטאיות, בהן ביונסה וקים קרדשיאן, ספגו ביקורת קשה על כך שהזריקו חומרי מילוי שונים לשפתיהן במהלך ההריון, לאחר שניכר היה ששפתיהן הפכו תפוחות הרבה יותר מהרגיל. אלא ששתיהן טענו בתוקף שלא מדובר בהזרקות, אלא בנפיחות כתוצאה מההריון. ורופאים מאשרים שאכן מדובר בתופעת הריון מוכרת. חוץ מזה, גם החיוך שלכן עשוי להראות מעט שונה, ההריון גורם לנסיגת חניכיים קלה מה שיגרום לשיניים שלכן להראות ארוכות ובולטות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully