וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית סלמה בלייר חושפת: "אני חולה בטרשת נפוצה ונכה"

21.10.2018 / 13:00

השחקנית היהודיה-אמריקאית פרסמה פוסט גלוי לב באינסטגרם שבו חשפה כי אובחנה כחולה בטרשת נפוצה. "אני מוגבלת. אני נופלת לעתים. אני שומטת חפצים. זיכרוני מעורפל"

סלמה בלייר. GettyImages
סובלת מתסמינים כבר יותר מעשור. סלמה בלייר/GettyImages

השחקנית סלמה בלייר (46) חשפה כי היא חולה בטרשת נפוצה. את ההודעה בחרה בלייר לשתף עם עוקביה באינסטגרם, ושם סיפרה גם כיצד קיבלה את האבחנה בחודש אוגוסט האחרון. לדבריה, על אף שאובחנה ממש לאחרונה, היא חוותה תסמינים שונים של המחלה במשך שנים מה שגורם לה להאמין שייתכן שהיא חולה בה כבר עשור לפחות.

עוד בנושא:
לנה דנהאם חשפה כי עברה כריתת רחם מלאה. זו הסיבה
טרשת נפוצה: דרכי ההתמודדות כשהגוף תוקף את עצמו
"אני מטפס הרים ומשלים מרתונים - למרות המחלה"

בלייר היא שחקנית אמריקאית ממוצא יהודי ותפקידה הזכור ביותר הוא מהסרט "משחקי פיתוי". בפוסט החושפני היא שיתפה תמונה שלה ממדידות בחדר ההלבשה על סט הצילומים של הסדרה Another Life שצפויה לעלות בנטפליקס ופירטה כיצד המלבישה צריכה לסייע לה ללבוש את פריטי התלבושת של דמותה, תומכת בה פיזית ומסייעת לה להתייצב, משום שתסמיני המחלה כבר משפיעים על יכולת התנועה שלה. "היא מכניסה בזהירות את רגלי למכנסיים, מושכת את החולצה מעל לראשי, מכפתרת עבורי את המעיל ונותנת לי להשען על כתפה כדי למצוא שיווי משקל. אני חולה בטרשת נפוצה והמחלה כעת בהתפרצות".

בהמשך דבריה היא מודה למפיקי הסדרה שגילו הבנה למצבה, לפני שהיא מוסיפה לתאר כיצד משפיעה המחלה על חיי היום יום שלה: "אני מוגבלת. אני נופלת לעתים. אני שומטת חפצים. זיכרוני מעורפל. וצדו השמאלי של גופי מקבל הוראות מג'י.פי.אס מקולקל".

עוד באותו נושא

לינה דנהאם חשפה שהיא חולה במחלת כאב כרונית

לכתבה המלאה

מחלה חשוכת מרפא

טרשת נפוצה היא מחלה חשוכת מרפא שמשבשת את פעילות מערכת העצבים המרכזית וגורמת למספר תסמינים פיזיולוגיים מגבילים, בהם: טשטוש ראייה, קשיים בהליכה, עוויתות שרירים ותשישות. לרוב, החולים במחלה מאובחנים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם והמחלה פוגעת ביותר נשים מאשר גברים.

סלמה בלייר. GettyImages
"לפחות עכשיו אני יודעת". בלייר/GettyImages

בלייר סבורה שהיא סבלה מתסמיני המחלה במשך שנים רבות, אך נפלה בין הכיסאות משום שרופאים שונים לא לקחו את תלונותיה ברצינות הראויה. הכל השתנה כאשר היא נפלה במהלך בדיקה רפואית עקב מה שהיא סברה שהוא בעיה עצבית כלשהי. "ייתכן שאני חולה במחלה חשוכת המרפא הזו כבר 15 שנים לפחות והוקל לי שלפחות עכשיו אני יודעת".

בלייר מוסיפה וכותבת כי היא נמצאת כעת "בשיאה של המחלה". היא מעידה על עצמה שהיא אדם כן ומספרת בגילוי לב על כמיהתה וגעגועיה ליכולות הפיזיות שהיו לה לפני המחלה ואיפשרו לה לבצע פעולות יומיומיות כמו לשחק עם בנה בן ה-7 ולרכוב על סוסים. "יש לי טרשת נפוצה ואני בסדר, אבל אם אתם רואים אותי ברחוב, מפילה דברים מהידיים - תרגישו חופשי לעזור לי, אחרת ייקח לי יום שלם להרים אותם. תודה לכם, והלוואי שכולנו נדע ימים טובים בתוך האתגרים". הפוסט שלה זכה ליותר מ-40 אלף לייקים ולתגובות תמיכה רבות ממעריצים ומקולגות כאחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully