וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד מאחורי גלולות למניעת הריון שכל אישה צריכה לדעת

21.10.2018 / 7:27

אולי לא שמת לב אבל הגלולות האחרונות בחפיסה של אמצעי המניעה שלך הן בכלל פלצבו. למרות שנשים רבות בוחרות בגלולות כאמצעי מניעה שמלווה אותן במשך שנים הן לא תמיד יודעות מה הן מכילות. האם צריך תמיד לסיים את כל החפיסה?

גלולות למניעת הריון ולוח שנה. ShutterStock
האם חשת בשינויים כלשהם בשבוע שלפני קבלת הווסת? גלולות למניעת הריון/ShutterStock

למרות שכבר יותר משישים שנה נשים ברחבי העולם משתמשות בגלולות למניעת הריון באופן יומיומי, רובן לא יודעות פרט קטן אבל חשוב עליהן. מסתבר ששבע הגלולות שנלקחות בשבוע האחרון בחפיסה של מחזור בן 4 שבועות הן פלצבו ואינן נחוצות באמת לגוף. כך שאם את לחוצה מאוד כי פספסת גלולה עד לסיום החפיסה, אפשר להירגע.

"לא צריך לקחת הפסקה של שבוע מהגלולות בכל מחזור, אבל גם לא יגרם שום נזק אם תדלגי על גלולות הפלצבו", אומרת קארין אוסליבן, מומחית בתחום בריאות האישה מבריטניה. "למעשה, נשים רבות כבר עושות את זה כשהן יוצאות לחופשה מבלי לשים לב".

עוד בנושא:
מחקר: אמצעי מניעה נגד הריון מעלים את הסיכון להתאבדות
גברים נמשכים פחות לנשים שנוטלות גלולות?
מחקר: גלולות למניעת היריון עלולות לשנות את מבנה המוח

גלולות למניעת הריון. ShutterStock
ואם בסוף החודש לא בא לך, את ממש לא חייבת. גלולות למניעת הריון/ShutterStock

למרות המוניטין הבעייתי לו זכו הגלולות או'סליבן מרגיעה ומפיגה את החששות, "גלולות למניעת הריון בטוחות ואין צורך לקחת הפסקה מדי פעם". בין אם מדובר בגלולות מהסוג המצומצם שמחייבות הפסקה לאחר שלושה שבועות, או בגרסה המורחבת שמחייבת נטילת גלולות ארבעה שבועות ללא הפסקות. אין שום הוכחה לכך שחייב "לתת לגוף מנוחה" מהגלולות. הגוף לא צובר הורמונים עודפים שמחייבים התנקות מהם.

הכדורים האחרונים בחפיסה שמותאמת לארבעה שבועות נועדו בעיקר כדי לשמור על שגרה קבועה אצל המטופלת שתוביל להמשכיות וגם כדי להרגיל את הגוף לעבור מהגלולות הפעילות שמכילות הורמונים לגלולות פלצבו ריקות.

עוד באותו נושא

כך תבחרי את אמצעי המניעה שהכי מתאים לך

לכתבה המלאה
אישה מחזיקה שתי ידיים על אזור המפשעה שלה. ShutterStock
לא לדאוג, דימום קל בין מחזור למחזור יכול להעיד על תקופת הסתגלות נורמלית של הגוף לגלולות חדשות. אישה בזמן מחזור/ShutterStock

לפעמים בין מחזור למחזור, גם בזמן נטילת הגלולות, מופיע דימום שאינו מזיק, מסבירה או'סאליבן, "הדימום פוחת עם הזמן ככל שהגוף שלך מתרגל לגלולות", היא מסבירה ומוסיפה ש"אם הדימום כבד מאוד או נמשך יותר משבעה ימים ברציפות, עליך לפנות לרופא שלך".

כדי שהגוף יוכל להסתגל לאמצעי מניעה חדש, צריך להתמיד בנטילתו במשך שלושה חודשים. תופעות הלוואי בדרך כלל מינימליות, והן עוברות מעצמן. אם אחרי תקופת ההסתגלות, הן לא חולפות והן משבשות את איכות חייך תוכלי לשקול חלופות אחרות כמו גלולות שמבוססות רק על ההורמון פרוגסטרון, התקן תוך רחמי או דיאפרגמה.

אמצעי מניעה. ShutterStock
שתפי את הרופא שלך בהיסטוריה הרפואית המשפחתית, הרגלי עישון ומחלות רקע בבואך לבחור את אמצעי המניעה שיתאים לך. אמצעי מניעה/ShutterStock

חשוב לציין שבזמן שאת בוחרת עם הרופא שלך את האמצעי המתאים ביותר בעבורך קחי בחשבון שנטילת גלולות מסוימות עשויה להגביר את הסיכון לקרישי דם או שבץ ולכן חשוב לשתף אותו אם את סובלת למשל מלחץ דם גבוה, מיגרנות או בעלת היסטוריה משפחתית של מחלות רקע דומות. גם גורמים נוספים צריכים להילקח בחשבון בעת קבלת ההחלטה כמו למשל משקל עודף, גיל והרגלי עישון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully