וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות טובות להורים ששלחו את הילדים לגן ומרגישים אשמים

16.10.2018 / 7:39

הנה מחקר שיכול לגרום להרבה הורים להרגיש קצת פחות רע עם עצמם - חוקרים מהסורבון גילו שילדים שנשלחו למסגרות בגיל הרך מפותחים יותר מבחינה חברתית ומתנהגים טוב יותר מילדים שנשארו בבית עם הורה או מטפלת

גן ילדים. ShutterStock
הם גם יותר חברותיים, אבל זה לא מפתיע. ילדים בגן/ShutterStock

הרגע שבו מסתיימת חופשת הלידה וצריך להחליט מה לעשות עם הילד אחרי שחוזרים לעבודה הוא אחד הרגעים הקשים ביותר עבור הורים, ומהמפגשים העוצמתיים ביותר עם רגשות האשמה ההוריים. להשאר איתו בבית עד גיל מאוחר? לשכור מטפלת? להכניס למשפחתון או לגן? נראה שכמעט כל בחירה תשאיר בנו ספק האם עשינו את הבחירה הטובה ביותר עבור התינוק.

מחקר שהתפרסם לאחרונה ונערך באוניברסיטת הסורבון בצרפת עשוי לשמח מאוד הורים רבים, שבחרו לשלוח את ילדיהם למסגרות. החוקרים גילו שילדים שנשלחו למסגרות לפני גיל 3 היו חברותיים הרבה יותר מילדים שנשארו בבית עם אחד ההורים, קרוב משפחה או מטפלת. עד כאן לא מפתיע, שכן הגיוני לצפות שילדים שנחשפו לחברת ילדים מוקדם יותר ירכשו כישורים חברתיים מפותחים יותר מילדים ששהו בבית עם מטפל מבוגר.

עוד בנושא:
התעללויות בגנים: אלה הסימנים שהורים צריכים לשים אליהם לב
אלה הכישורים החברתיים שהילד שלכם צריך. יש לו אותם?
איך יודעים שהילד מוכן לגן עירייה?

תינוק ואמא משחקים. ShutterStock
ילדים שנשלחו לגן סבלו מפחות בעיות חברתיות ורגשיות גם בגיל 8. אמא ותינוק משחקים/ShutterStock

אבל היה גם ממצא יותר מפתיע, והוא שילדים עד גיל 3 ששהו במסגרות (מעונות, גנים וכדומה) גם היו בעלי התנהגות כללית טובה יותר מילדים בני גילם שנשארו בבית עם בן משפחה או מטפלת צמודה.

המחקר, שפורסם בכתב העת לאפידמיולוגיה ובריאות הקהילה של ה-BMJ, עקב אחר התפתחותם הרגשית וההתנהגותית של כ-1,500 ילדים מגיל הלידה ועד גיל 8. לאורך תקופת המחקר, הוריהם של הילדים התבקשו מעת לעת למלא שאלונים אודות התנהגות ילדיהם ובריאותם הנפשית כמו גם על שהותם במסגרות במשך 3 השנים הראשונות לחייהם וטיבן של אותן מסגרות.

ההשפעות החיוביות של השהות במסגרות ניכרו גם מעבר לשנות הילדות הראשונות, והן ניכרו בילדים שנשלחו לגן גם בטווח הארוך - לילדים אלה היו פחות בעיות התנהגות ופחות בעיות חברתיות בממוצע גם בשנות ההתבגרות המוקדמות.

עוד באותו נושא

שלא יפחידו אתכם: מה באמת קורה בתוך הגנים הפרטיים?

לכתבה המלאה

היתרונות ניכרים גם בתחילת גיל ההתבגרות

"מסגרות איכותיות לילדים בגיל הרך משפרות את התפתחותם הקוגניטיבית והרגשית של ילדים, מפחיתות קשיים רגשיים בעתיד ומקדמות התנהגויות חברתיות חיוביות", אמרה ד"ר מריה מלכיאור, אחת ממחברות המחקר.

המחקר הנוכחי ככל הנראה לא יגרום להורים שבחרו להישאר בבית עם ילדם לתקופה ארוכה לשנות את החלטתם או לפטר את המטפלת, אבל הוא בוודאי יגרום להורים רבים שכן בחרו לשלוח את הילדים שלהם לגנים ולמשפחתונים להרגיש קצת יותר טוב עם עצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully