וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די עם השקר הזה: אין דבר כזה ערך קלורי שלילי

19.8.2018 / 6:32

כמה פעמים שמעתם שבסלרי יש פחות קלוריות ממה שהגוף שורף כדי לעכל אותו? ובכן, זה לא נכון ואנחנו כאן כדי להסביר לכם בדיוק למה זה לא עובד ככה. באנו לבאס

סלרי. ShutterStock
הסלרי הזה שיקר לכם כל החיים/ShutterStock

כולנו שמענו מתישהו את התאוריה שגורסת שישנם מאכלים עם "ערך קלורי שלילי", כמו למשל סלרי או אשכולית, שאכילתם תורמת ומקדמת את הירידה במשקל. קלוריה היא למעשה יחידת מידה של אנרגיה, והרעיון בבסיס תאוריית הקלוריות השליליות הוא שישנם מאכלים שערכם הקלורי הוא נמוך יותר מכמות האנרגיה שנדרשת לשם עיכולם וספיגתם בגוף.

סך הכל נשמע כמו תאוריה מתקבלת על הדעת. אלא שהמציאות היא קצת אחרת, ומה לעשות שאפילו מאכלים בעלי ערך קלורי נמוך ביותר, כמו סלרי, מכילים יותר קלוריות ממה שהגוף שורף בעיכולם.

עוד בנושא:
8 מאכלים ששורפים קלוריות
דירוג 10 הירקות הירוקים הכי בריאים
המחקר שהכתיר את הדיאטה הטובה בעולם התגלה כלא אמין במיוחד

ברוקולי צרוב עם וויניגרט חרדל. דרור עינב
עשירים ברכיבים תזונתיים ומכילים מעט מאוד קלוריות/דרור עינב

עדיין מדובר במאכלים שיכולים להועיל מאוד לאנשים שמעוניינים לרדת במשקל, כי כאמור הם מכילים מעט מאוד קלוריות. אם תחליפו חלק מהמאכלים בתפריט שלכם במרכיבים הללו, צריכת הקלוריות היומית שלכם תקטן משמעותית. ויש להם גם יתרון נוסף - הם עשירים ברכיבים תזונתיים חיוניים כמו ויטמינים ומינרלים והם מכילים הרבה סיבים, שגם להם יתרונות בריאותיים.

לשרוף יותר ממה שמכניסים

העיקרון הבסיסי לצורך ירידה במשקל נותר כשהיה: אתם צריכים לשרוף יותר קלוריות ממה שאתם מכניסים לגוף. זה פשוט למדי, אבל זה לא קל. מחקרים הוכיחו לאורך השנים שאנשים נוטים לבצע הערכת חסר של תכולת הקלוריות במזון שלהם. ואנשים שסובלים מהשמנת יתר נוטים לטעות בהערכת הקלוריות שהם צורכים בשיעור גבוה יותר בהשוואה לאנשים במשקל תקין.

קושי נוסף הוא בשמירה על המשקל לאורך זמן. לדיאטות יש יתרונות רבים בטווח הקצר, אבל 80 אחוזים מהאנשים שמצליחים לרדת במשקל בעזרתן מעלים אותו בחזרה בחלוף הזמן.

למרבה הצער, מאכלים עם ערך קלורי שלילי הם לא הפיתרון לבעיות הללו משום שמדובר במיתוס. אין דרך "קלה" לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן. שינוי באורח החיים והחלפת מזונות עתירי קלוריות וסוכר באופציות בריאות יותר היא הדרך הסבירה ביותר לירידה במשקל בטווח הקצר ולשמירה עליו בטווח הארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully