וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשכחו מתאריך התפוגה: כך תדעו אם האוכל שלכם באמת מקולקל

15.8.2018 / 7:30

תאריך התפוגה שמוטבע על אריזות המזון הוא בסך הכל הערכה גסה לתוחלת חייו של המוצר. אלה הסימנים שיגלו לכם האם האוכל שלכם באמת מקולקל או שעדיין אפשר ליהנות ממנו

יוגורט מקולקל. ShutterStock
לא חייבים להסתכל על התאריך. יוגורט מקולקל/ShutterStock

עד כמה אתם מקפידים לבדוק את תאריך התפוגה שמוטבע על אריזות המאכלים, כשאתם קונים אותם ולפני שאתם אוכלים מהם? יודעים מה? עזבו. לא משנה מה התשובה, יש דרך אחרת לדעת האם המזון שלכם טוב לאכילה או שהוא מקולקל והיא לא קשורה לתאריך התפוגה שנקבע על ידי היצרן.

ראשית, יש להבין שתאריכי תפוגה הם למעשה אומדנים גסים שמטרתם להעריך מתי פחות או יותר צפויה להתחיל להיפגע איכותם של קרטון ביצים או אריזת בשר טחון, למשל. לא פחות ולא יותר. עשרות מיליוני בני אדם ברחבי העולם זורקים לפח מדי יום מוצרי מזון תקינים לחלוטין, רק על בסיס תאריך התפוגה שמופיע עליהם. בארה"ב למשל, מושלכים לפח 40 אחוזים - כמעט מחצית - מסך מוצרי המזון שנרכשים מדי שנה. מדובר על מזון בשווי של 218 מיליארד דולר שפשוט נזרקים לאשפה. וזה בלי לקחת בחשבון את העלויות והמשאבים שהושקעו בגידול, אחסון ושינוע מוצרי המזון הללו.

רוצים לדעת אם החלב, החומוס, הביצים, הגבינות ועוד מוצרי מזון שמאכלסים את המקרר שלכם באופן קבוע באמת מקולקלים או שאפשר להמשיך להנות מהם? כך תדעו:

עוד בנושא:
למה אסור להקפיא גלידה אחרי שכבר נמסה?
10 מאכלים שהורגים אתכם לאט לאט
מזונו של השטן: הכל על הרעלת מזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully