וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק עכברת: אלה הסכנות שאורבות למטיילים בנחלי הארץ

13.8.2018 / 12:00

בעקבות הזיהומים בכמה מנחלי הצפון בחיידקי עכברת בדקנו עם רופא הבית שלנו אילו עוד איומים על הבריאות שלנו מסתתרים בנחלי הארץ. מתכננים טיול? כדאי מאוד שתקראו את זה קודם

טיול נחל הזאכי. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
משרד הבריאות ורשות הטבע הוציאו אזהרות. מסלול רטוב בנחל זאכי/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

אתמול התפרסם כי לבתי החולים בצפון הארץ הגיעו מספר מטופלים עם תסמינים שמעלים חשד להדבקה במחלת העכברת (לפטוספירוזיס). המשותף לכל המאושפזים הוא שכולם החלו לחוש בתסמינים לאחר רחצה במקורות מים ברמת הגולן. מקורות המים החשודים הם נחל הזוויתן ונחל זאכי, כמו גם שמורות קשורות כמו שמורת יהודיה, המג'רסה ובריכת המשושים.

ממשרד הבריאות נמסר כי הם בודקים מספר מקרים שנדבקו ככל הנראה במחלת לפטוספירוזיס וכי מקור המחלה עשוי להיות במקור מים ברמת הגולן. במשרד ממתינים כעת לקבלת תוצאות מעבדה מדוייקות שיקבעו באופן סופי האם אכן מדובר בעכברת. הן משרד הבריאות והן רשות הטבע והגנים הוציאו אזהרות לגבי מקווי מים עומדים במסלולי הטיולים באזור רמת הגולן.

עוד בנושא:
החיה הקטנה והמסוכנת שעלולה להדביק אתכם במחלות קשות
האם באמת יש סיבה לדאוג משושנת יריחו?
מה הסיכונים בשהייה ממושכת בתוך מערה?

היות שהזיהומים הללו מגיעים בעיתוי בעייתי - שיאה של חופשת הקיץ שבה רבים נופשים בצפון ומטיילים במסלולים "רטובים", שמתאימים למזג האוויר החם, ברשות הטבע והגנים ובמשרד הבריאות הוציאו אזהרות במטרה למנוע הדבקות נוספות. פנינו אל רופא הבית שלנו ד"ר עידן גורן, כדי לברר מה זה בדיוק עכברת וממה עוד כדאי להזהר כשמטיילים בנחלי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully