וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מאכלים שיגרמו לכם לרוץ לשירותים

14.8.2018 / 6:12

לפני שממהרים לקחת כדור לטיפול בעצירות כדאי לשקול שינוי תזונתי קטן שיביא אחריו הקלה גדולה. אולי פופקורן יעזור? רשימת המאכלים שיגרמו למעיים שלכם לזוז מהר יותר

פופקורן. ShutterStock
מפתיע, אבל יעיל. פופקורן/ShutterStock

תחושת כבדות בבטן היא לא תענוג גדול ולפעמים מספיק שינוי בהרגלי האכילה כדי שניתן יהיה לטפל בבעיה. עצירות היא לא מחלה, אלא תסמין שמתבטא בזמני היציאות: צואה קשה, יציאות מועטות, קשיים בהתרוקנות, ירידה בתדירות היציאות, ולעתים אף תחושת מלאות גם אחרי פעולת מעיים.

אם אתם מבקרים בשירותים פחות משלוש פעמים בשבוע אתם בבעיה. עצירות יכולה להיגרם בגלל תנאים רפואיים (מחלות מעיים דלקתיות), תרופות (משככי כאבים, תרופות נוגדות דיכאון), ובגלל מה שאתם אוכלים. צריכה מועטה של סיבים תזונתיים היא מקור לעצירות. מומחים ממליצים לצרוך לפחות 25 גרם מדי יום כפיתרון.

עוד באותו נושא:
לא רק מרזה: 6 סיבות טובות לאכול חריף
מדריך מקוצר להתמודדות עם עצירות
עוצר יציאות: למה אנחנו סובלים מעצירות בחופשה?

במצבים מסוימים כדאי להקדים ולהיבדק על ידי רופא: כשמדובר בעצירות חדשה (אם אתם לא סובלים מעצירות בדרך כלל), אם העצירות נמשכת יותר משלושה שבועות, אם העצירות קשה ואינה מגיבה לטיפולים סטנדרטיים, אם העצירות מלווה בדם בצואה, בירידה במשקל, בחום או בחולשה. ברוב המקרים, טיפול בעצירות יכול להתבצע בבית והרשימה הבאה יכולה להביא להקלה מהירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully