וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לא מעט אנשים שנמנעים מסקס - למה זה קורה?

23.7.2018 / 10:26

אנחנו כל כך עסוקים בסקס כל הזמן, בכל מקום, אבל אנחנו כמעט לא יודעים כלום על מה קורה כשלא עושים אותו. כל הסיבות להימנעות ממין ומה שזה יכול לעשות לגוף ולנפש שלכם

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בווידאו: זו תדירות הסקס שעושה אנשים הכי מאושרים

סקס משפיע על כל מיני היבטים של בריאותנו הפיזית והנפשית והוא אחד מהצרכים הפיזיולוגיים הבסיסיים שלנו כבני אדם. הוא משליך על הזהות שלנו והוא מיסודות הליבה של חיינו החברתיים. אבל ברחבי העולם ישנם מיליוני אנשים שמבלים לפחות חלק מתקופת בגרותם בהימנעות מסקס.

הימנעות מסקס עלולה להוביל למצוקות רגשיות, בושה והערכה עצמית נמוכה - הן עבור האדם הנמנע ממין והן עבור הפרטנר שלו, שחווה דחייה. אולם, למרות שהחברה המודרנית עסוקה מאוד בסקס, אנחנו יודעים מעט מאוד על המשמעויות של לא לעשות סקס.

עוד בנושא:
האם יחסי מין בגיל מבוגר מסוכנים? תלוי אם את אישה או גבר
למה יש אנשים שבוכים אחרי סקס?
למה חלק מהזוגות עושים יותר סקס מאחרים?

בני זוג שוכבים במיטה עם הטלפונים הניידים שלהם. ShutterStock
היום לא בא לי. זוג מנוכר במיטה/ShutterStock

אנשים שעושים יותר סקס מדווחים על הערכה עצמית גבוהה יותר, איכות חיים טובה יותר ועניין כללי גדול יותר בחיים. לעומת זאת, קיום יחסי מין בתדירות נמוכה או הימנעות ממין נקשרו עם מצוקה פסיכולוגית, חרדה, דיכאון וקשיים במערכות יחסים.

עד 40 אחוזים מהנשים נמנעות ממין

בעבודת המחקר פורצת הדרך שלו גילה חוקר המיניות אלפרד קינסי שעד כ-19 אחוזים מהמבוגרים לא מקיימים יחסי מין. הנתונים משתנים מעט כשמסננים אותם על פי מגדר ומצב אישי, כך למשל כמעט לא ניתן למצוא גברים נשואים שנמנעים ממין לפרקי זמן משמעותיים. גם מחקרים נוספים שנערכו בשנים שלאחר תקופת פעילותו המחקרית של קינסי מצאו שנשים נוטות להימנע ממין בשיעורים גבוהים בהרבה מגברים.

למעשה, עד כ-40 אחוזים מהנשים נמנעות במכוון ממין למשך תקופה כלשהי במהלך חייהן, כאשר כאב בעת קיום יחסי מין ודחף מיני נמוך הן שתיים מהסוגיות העיקריות שמובילות לכך. ההבדלים בין המינים מתחילים בשלב מוקדם וכבר בגיל ההתבגרות ניתן למצוא הרבה יותר נערות שמתנזרות ממין מאשר נערים. נשים נוטות יותר להימנעות מסקס בשל טראומה עקב התעללות מינית בילדותן. נשים הרות לעתים נמנעות גם הן מיחסי מין במהלך ההריון מחמת חוסר עניין מיני או עייפות.

אילוסטרציה. ShutterStock
בעיות בתפקוד המיני או מצב רפואי כרוני הן הסיבות המובילות להימנעות גברית ממין/ShutterStock

הסיבות הנפוצות ביותר להימנעות של גברים מסקס הן בעיות בתפקוד המיני או מצבים רפואיים כרוניים, כמו גם היעדר הזדמנויות. אחת הסיבות המרכזיות המשותפות להימנעות מסקס בקרב גברים ונשים כאחד, כך מצביעים המחקרים, הן בעיות רפואיות. לדוגמה, חולי לב נוטים פעמים רבות להתנזר ממין מחשש שילקו בלבם במהלך האקט. ומחקרים אחרים הראו שגם אנשים שלקו בשבץ חוששים לחזור לפעילות מינית לאחר מכן.

גם כאב כרוני, שפוגע ביכולת לחוות הנאה ממין ולעתים מגביל פיזית גם את הסובלים ממנו כך שהם אינם יכולים ליהנות מכל התנוחות, עשוי להוות סיבה להימנעות ממין. ולכך מצטרפים גם דיכאון שנלווה לעתים לכאב כרוני וגם תרופות לשיכוך כאבים, שחלקן עשויות לפגוע בחשק או בתפקוד המיני.

השמנה ודימוי גוף שלילי פוגעים באינטימיות

מחלות מטבוליות כמו סוכרת והשמנת יתר פוגעות אף הן בפעילות המינית. סוכרת למשל יכולה להאיץ את הדעיכה המינית בגברים בעד 15 שנים - שיעור משמעותי מאוד. השמנה ודימוי גוף נמוך מזיקים לאינטימיות, שהיא גורם קריטי ליצירת הזדמנויות מתאימות לסקס. בעיות פסיכולוגיות ופסיכיאטריות כמו הפרעות אישיות, התמכרות או אפילו מחסור בשעות שינה איכותיות יכולות אף הן לשבש את היכולות המיניות ואת העניין בסקס. ותרופות נוגדות דיכאון וחרדה רבות מדכאות את הליבידו ומגדילות את הסיכויים של הנוטלים אותן להגיע למצב של הימנעות מוחלטת ממין. ולבסוף, רמות הורמונליות נמוכות - טסטוסטרון נמוך בגברים, ורמות נמוכות של סרוטונין ודופמין בקרב שני המינים - משחקות גם הן תפקיד.

הבדידות, הזיקנה וקשר השתיקה

בדידות היא גורם נוסף שמשפיע על שני המינים באותה צורה - משמעותה זמן מועט של אינטראקציה עם אנשים אחרים ומכאן שיש פחות הזדמנויות לאינטימיות. אנשים שסובלים מבדידות לאורך זמן לעתים מחליפים אינטראקציות מיניות עם אחרים בהתמכרות לפורנוגרפיה, שעלולה בהמשך להשפיע לרעה על הביצועים המיניים שלהם לאורך זמן.

בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי ישנם רבים שנמנעים מיחסי מין מתוך רגשות בושה או אשמה או שהם פשוט חושבים שהם "זקנים מדי לסקס". אולם, תהא זו שגיאה לחשוב שלקשישים אין דחפים מיניים או שהם אינם מעוניינים עוד לממש אותם.

היבט חשוב נוסף של הימנעות ממין, הוא שלמרות שבחלק משמעותי מהמקרים הסיבה להימנעות היא לפחות בחלקה (אם לא כולה) קשורה לחשש רפואי כלשהו או בעיה פיזיולוגית - אנשים לא ששים להעלות את הסוגיות הללו בפני רופא/ת המשפחה שלהם. הרופאים עצמם גם הם נוטים שלא לשאול על חיי המין והתפקוד המיני של מטופליהם - זאת, למרות שיש לכך השלכות גם על מצבם הבריאותי וגם על מצבם הנפשי.

  • עוד באותו נושא:
  • סקס
  • מין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully