וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד: סמן לייזר צרב חור בעינו של ילד בן 9

25.6.2018 / 11:07

הילד הגיע לרופאים עם ראייה מטושטשת בעינו השמאלית וכאבים. לאחר ששאלו אותו מספר שאלות הם הגיעו למסקנה כי האשם במצבו הוא סמן לייזר אליו נחשף לאורך זמן

עט לייזר. ShutterStock
עלול להיות מסוכן מאוד. סמן לייזר/ShutterStock

כן, מסתבר שכשאמרו לכם להיזהר כשאתם מפנים את עט הלייזר לעיניים צדקו. כך מוכיח מקרה שפורסם בכתב העת the New England Journal, על ילד בן 9 מיוון שהגיע עם תלונות על בעיות ראיה וכאבים בעין שמאל.

הרופאים שבדקו את הילד גילו כי בעוד הראייה שלו בעין ימין הייתה 6/6 הראייה בעין השמאלית עמדה על 2-. הרופאים סברו כי הפער הזה נובע מחור על המקולה השמאלית שלו שהיא למעשה מרכז הראיה. חורים מקולריים יכולים לגרום לראיה מטושטשת ומעוותת, ובדרך כלל מתרחשים בעקבות טראומה בעין או כחלק מתהליך ההזדקנות הטבעי. אחרי שראיינו את הילד הרופאים קבעו כי הנזק נגרם ככל הנראה בעקבות בהייה ארוכה בקרן הלייזר מסמן לייזר. בשל הנזק המשמעותי הם הגיעו למסקנה כי ניתוח יהיה לא יעיל במקרה הנוכחי, וראייתו של הילד לא השתפרה במשך 18 החודשים בהם היה נתון במעקב.

עוד בנושא:
רופאי עיניים מזהירים משתמשי עדשות מגע בעקבות תגלית מדאיגה
הסוד הכהה שבעיניים: הגידול שלא מרגישים, עד שמאוחר מדי

"בדרך כלל חור מקולרי הוא בר תיקון, אבל זה לרוב לא קורה בעקבות שימוש בסמני לייזר", הסביר ד"ר ג'ון מילר, רופא עיניים ממסצ'וסטס לאתר Live science. "הלייזר למעשה מחמם את הרקמה וכמעט שורף או מאדה את רקמת הרשתית, כך שהיא אבודה, בניגוד לפציעה טראומטית שאופיינית יותר באוכלוסיית המטופלים המבוגרת". מילר אומר שרוב החולים שחווים נזק הקשור בלייזר רואים פציעה פחות חמורה מזו של הילד - אך עדיין כזו שעלולה להיות קבועה - והיא בדרך כלל משפיעה רק על הרשתית החיצונית. לדבריו הוא רואה שלושה עד חמישה מקרים כאלה בשנה.

קרני לייזר יכולות לגרום לנזק בעין אחרי כמה שניות, וכל דבר החל מעוצמת וגל האורך של קרן הלייזר ועד לזווית שלה, יכולים להשפיע על חומרת הפציעה, אומר מילר. אבל על פי היקף הפציעות של הילד היווני, מילר מנחש שחשיפתו הייתה ממושכת. "סביר להניח, בהתחשב בגודל החור, שמדובר היה על חשיפה ארוכה", הוא אומר. "זה לא משהו שאמור לקרות עם חשיפה קצרה מאוד, אבל קשה לדעת". לדבריו של מילר אם אתם מבחינים בילד שלכם משחק עם סמן לייזר פשוט קחו לו אותו מהיד. "אין שום סיבה שילד ישחק עם סמני לייזר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully